گردهمایی دانشجویان بین الملل علوم پزشکی شهر تهران در حمایت از مردم مظلوم فلسطین

دکتر قناعتی: شما دانشجویان بین الملل از سراسر جهان مسئولیت بالایی در رساندن پیام مظلومیت فلسطین به جهانیان دارید

دکتر قناعتی در گردهمایی دانشجویان بین الملل علوم پزشکی شهر تهران در حمایت از مردم مظلوم فلسطین گفت: شما دانشجویان بین الملل از سراسر جهان مسئولیت بالایی در رساندن پیام مظلومیت فلسطین به جهانیان دارید.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، این گردهمایی دوشنبه اول آبان 1402 در سالن آمفی تئاتر ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با حضور دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر محمدحسین آیتی، دکتر رامین رحیم نیا و دکتر مهدی ابراهیمی به ترتیب معاون بین الملل، توسعه و فرهنگی دانشجویی و دکتر ماشاءاله ترابی مدیر روابط عمومی دانشگاه برگزار شد.  
 دکتر قناعتی در این گردهمایی با اشاره به آیه 39 سوره حج أذن للّذین یقاتلون بأنّهمْ ظلموا و إنّ اللّه على‌ نصْرهمْ لقدیرٌ یعنی خدا به کسانی که به آنان حمله و تعدّی می‌شود اجازه دفاع از خود داده است گفت: ما در دوره ای از تاریخ که هفتاد و پنج سال تلاش برای مبارزه با حضور نامشروع اسرائیل است قرار داریم. اسرائیل موجودی مزاحم در اروپا بوده و اروپایی ها برای خلاصی از شر موجودیت رژیم صهیونیستی، به آنها برای اشغال فلسطین کمک کردند و این حکومت خونخوار غیر از ظلم و جنایت هیچ منطقی ندارد.  
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: اگر نگاه کنیم در مسیر مبارزه هر بار که فلسطینی ها اتکا به خود و توکل برخدا داشتند پیروز شدند و از طرف دیگر هر زمان که تصور کردند با صلح و سازش و گوش کردن به نصیحت کشورهایی که صورت زیبا بر باطن شیطانی خود دارند، ضربه خوردند.  
وی با بیان اینکه در سال 2000 که اولین جرقه های مقاومت توسط شیعیان لبنان صورت گرفت افزود: زمانی که فلسطین به خودباوری رسید توانست به پیروزی هایی دست یابد. بنابراین به عنوان پیشکسوت نصیحت می کنم به خدا ایمان آورید. با باور به خداوند و قرآن کریم می توانیم حرکت های بزرگی انجام دهیم.  
دکتر قناعتی با اشاره به جنبه های بین المللی که حمله اخیر اسرائیل به غزه داشت گفت: مردم کشورهای غربی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین راهپیمایی کردند. از این رو مهم ترین اهرم فشار دنیای استکبار یعنی رسانه شکست خورد که این دستاورد بسیار بزرگی است.   
 
دکتر قناعتی بابیان اینکه مقاومت حماس کار بزرگی است افزود: این محور مقاومت، خود باوری را مدیون آرمان و حرکت امام خمینی (ره) است. همچنین امام خمینی (ره) به ما جوانان دیروز، باور به خود و خواستن را آموخت تا به یاری خدا، امت اسلامی بتواند اصل نه ظلم کنیم و نه ظلم ببینیم را در دنیا پیاده کند.  
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: بر اساس تجربه خودم آینده درخشانی برای امت اسلامی می بینم و شما به عنوان دانشجویان از سراسر جهان مسئولیت بالایی دارید. ابزار مهم استکبار علم و دانش بوده که توانسته به قدرت امروزه خود دست یابد و علم تعیین کننده ترین مسئله برای قدرت و هیمنه کشورها خواهد بود. ان شاءالله روزی برسد که به رهبری امام خامنه ای، سید حسن نصر الله و سایر بزرگان جبهه مقاومت در قدس نماز جماعت بخوانیم.

طاهره رحمان پور
تهیه کننده:

طاهره رحمان پور

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *