نشست هیئت رئیسه دانشگاه

تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران بر به کارگیری هوش مصنوعی در روند اجرایی دانشگاه

دکتر قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در نشست هیئت رئیسه ‌دانشگاه، پس از طرح گزارش وضعیت موجود و چشم انداز دانشکده پزشکی و گزارش کارنامه عملکردی بیمارستان ها، بر به کارگیری هوش مصنوعی در روند اجرایی دانشگاه تاکید کرد.

نشست هیئت رئیسه ‌دانشگاه علوم پزشکی تهران

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در نشست ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ هیئت رئیسه دانشگاه، دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، بر به کارگیری هوش مصنوعی در امور مختلف دانشگاه تاکید کرد و گفت: هوش مصنوعی در بهم پیوستن جزیره‌های اطلاعاتی پراکنده سازمان‌ها و یکپارچه‌سازی ابرداده‌ها کمک می‌کند و تاکنون در این زمینه کارهای بزرگی صورت گرفته است.
دکتر قناعتی با اشاره به پروژه‌های هوش مصنوعی در دست اقدام دانشگاه گفت: چندین پروژه هوش مصنوعی در حوزه بالینی دانشگاه آغاز شده که لازم است  کمک کنیم این پروژه ها به سرانجام برسد و بتوانیم در روندهای اجرایی دانشگاه از هوش مصنوعی به صورت عملیاتی استفاده کنیم.
رئیس دانشگاه با اشاره به ارزش به کارگیری هوش مصنوعی در حفظ سرمایه‌های کشور، بر نقش آن در روندهای اجرایی دانشگاه تاکید کرد و افزود: هوش مصنوعی سبب می‌شود مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، مدیریت زنجیره تامین داخلی (ISCM) و مدیریت ارتباط با تامین کننده (SRM) به درستی انجام شود.
دکتر قناعتی در بخش دیگری از سخنان خود پس از شنیدن گزارش عملکرد دانشکده پزشکی گفت: پیش از این علوم پایه در شرایط خوبی قرار نداشت و عملکرد آن محدود به فعالیت دپارتمانی بود و با برنامه‌ریزی که شد گروه‌های بیوشیمی، میکروب شناسی و ویروس شناسی و ژنتیک فعالیت خود را در آزمایشگاه بالینی آغاز کردند و برای افزایش بهره‌وری سایر گروه‌های علوم پایه نیز لازم است این برنامه ریزی صورت گیرد.
رئیس دانشگاه‌ بر تقویت فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه تاکید کرد و افزود: عرصه پژوهش نیاز به حمایت بیشتر دارد.  شاخص‌های مرتبط با رتبه بندی دانشگاه را رصد و برای ارتقای جایگاه دانشگاه برنامه ریزی کنید.
دکتر قناعتی بهبود فضای فیزیکی دانشکده پزشکی را ضروری دانست و گفت: ساختمان‌‌های دانشکده پزشکی نیاز به ترمیم و‌ بازسازی دارند. مهمترین اقدام در این عرصه پیگیری ساخت پروژه ساختمان جدید دانشکده است.
رئیس دانشگاه در پاسخ به درخواست به‌روزرسانی تجهیزات گروه های اموزشی دانشکده پزشکی افزود: برنامه جامعی از تجهیزات مورد نیاز دانشکده و موارد به کارگیری آن تهیه کنید تا براساس آن تجهیزات تامین شود.  
دکتر قناعتی بر اختصاص فضاهای آموزشی مورد نیاز دانشکده پزشکی تاکید کرد و گفت: امکان سنجی برای اختصاص بخشی از مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) برای ایجاد مرکز جامع آزمون صورت گیرد.

دانشکده پزشکی قلب آموزش پزشکی کشور
در ادامه نشست دکتر محمدرضا صالحی رئیس دانشکده پزشکی، گزارشی از وضعیت دانشکده پزشکی و چشم انداز پیش روی آن ارایه کرد و گفت: دانشکده پزشکی به عنوان قلب آموزش پزشکی کشور، جایگاه با ارزشی دارد که باید برای اعتلای آن هرچه بیشتر تلاش کنیم.
رئیس دانشکده پزشکی، با معرفی گروه های آموزشی دانشکده پزشکی، گفت: 14 گروه آموزشی علوم پایه در دانشکده فعالیت دارند و این حوزه به دلیل حجم بالای کار و آموزش دروس علوم پایه دانشجویان داروسازی، دندانپزشکی و پیراپزشکی نیاز به حمایت بیشتری دارد.
دکتر صالحی با اشاره به شمار دانشجویان دانشکده پزشکی در مقاطع مختلف تحصیلی گفت: 672 دانشجوی تحصیلات تکمیلی، 2 هزار 806 دانشجوی پزشکی عمومی، 2 هزار و 502 دانشجوی پزشکی تخصصی و فوق تخصصی و 72 دانشجوی مهمان پزشکی در این دانشکده مشغول به تحصیل هستند.
رئیس دانشکده پزشکی با اشاره به روند پذیرش دانشجویان در سال های 1391 تا 1401 گفت: در مقاطع تخصصی و فوق تخصصی امکان افزایش ظرفیت و ایجاد رشته های جدید وجود دارد.
دکتر صالحی تمرکز اصلی دانشکده پزشکی در عرصه پژوهش را ارتقا کیفیت پایان نامه ها بیان کرد و گفت: در این دانشکده امکان اجرای سالانه هزار پایان نامه در مقاطع مختلف تحصیلی وجود دارد و تلاش می کنیم این پایان نامه ها به سمت مطالعات جامعه نگر و سلامت محور بروند و اساتید جوان تر در عرصه پژوهش و پذیرش پایان نامه ها  توانمندتر شوند.
رئیس دانشکده پزشکی، در پایان سخنان خود، با اشاره به چالش های دانشکده در تامین اعضای هیئت علمی و تجهیزات مورد نیاز  و فرسودگی بناهای آن، حمایت های بیشتر در این عرصه را خواستار شد و تاکید کرد: هدف اصلی ما در دانشکده ایجاد و تقویت محیطی علمی مملو از امید و احساس وطن دوستی و دلبستگی به کشور و دانشگاه است.

بررسی کارنامه عملکردی بیمارستان ها 
در ادامه نشست دکتر سعید ناطقی معاون درمان دانشگاه، گزارش عملکرد کمی پزشکان و کارنامه عملکردی بیمارستان‌ها در نیم سال اول ۱۴۰۱ را ارایه کرد و گفت: باتوجه به اینکه بیمارستان‌ها رکن اصلی ارایه خدمات اموزشی، پژوهشی و درمانی هستند لازم است بامقایسی عملکرد این مراکز  و نحوه فعالیت پزشکان مورد بررسی قرار گیرد.
دکتر ناطقی کارنامه عملکردی بیمارستان‌ها را جامع تر از اعتباربخشی دانست و گفت: عملکرد بیمارستان‌ها در ۱۳ محور  مدیریت پرستاری، مدیریت خدمات بستری، سرپایی، اورژانس، حوادث و بلایا، اقتصاد درمان، عفونت‌های بیمارستانی و… مورد بررسی قرارمی‌گیرد و براساس امتیازی که در هر محور کسب می کنند مداخلات لازم صورت می گیرد.

 

سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

تصاویر

نشست هیئت رئیسه ‌دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه ‌دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه ‌دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه ‌دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه ‌دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه ‌دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه ‌دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه ‌دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه ‌دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه ‌دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه ‌دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه ‌دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه ‌دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه ‌دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه ‌دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه ‌دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه ‌دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه ‌دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه ‌دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه ‌دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه ‌دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه ‌دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه ‌دانشگاه علوم پزشکی تهران

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *