با حضور رئیس دانشگاه نخستین نشست دوره جدید شورای پژوهشی موسسه ملی تحقیقات سلامت برگزار شد

در نشست شورای پژوهشی موسسه ملی تحقیقات سلامت شرح وظایف ، ماموریت ها و برنامه های اینده موسسه ملی تحقیقات سلامت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، نشست شورای پژوهشی موسسه ملی تحقیقات سلامت، پیش از این در وزارت بهداشت برگزار می شد و این نخستین دوره شورای پژوهشی موسسه ملی تحقیقات سلامت است که در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می شود.
در این نشست که 22 مرداد 1401 در سالن شورای دانشگاه برگزار شد، دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، رسالت موسسه ملی تحقیقات سلامت را خدمت به نظام سلامت کشور دانست و گفت: این موسسه در زمینه دیده بانی و رصد تصمیمات و سیاستگذاری نظام سلامت نقش مهمی دارد و کمک می کند  قطار نظام سلامت بر روی ریل اصلی خود حرکت کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، با تاکید بر سرعت بخشیدن به فرایند اجرای کار گفت: موسسه ملی تحقیقات سلامت طرح های پژوهشی را به منظور دیده بانی و رصد برنامه های ملی نظام سلامت تدوین می کند.
دکتر قناعتی با تاکید براینکه اجرای صحیح برنامه های کلان نظام سلامت، نیازمند بررسی علمی و رصد و پایش است گفت: برای تصمیم گیری و سیاستگذاری در زمینه پزشک خانواده و نظام شبکه، کارانه، نحوه تحقیقات و اموزش و هر موضوع مهم دیگری در نظام سلامت لازم است این موضوعات در موسسه ملی تحقیقات سلامت مورد بررسی علمی و رصد و پایش قرار گیرد تا  نتایج مورد نظر محقق شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، بااشاره به ترکیب جدید شورای پژوهشی موسسه ملی تحقیقات سلامت گفت: این موسسه  زیر نظر وزیر محترم بهداشت فعالیت خود را ادامه می دهد اما وزیر محترم، صدور احکام اعضای شورا را به بنده تفویض کردند و نماینده ایشان نیز در جلسات حضور دارد. امیدوارم موسسه با ترکیب جدید فعالیت های خود را جدی تر از سرگیرد.

صدور احکام اعضای شورای پژوهشی موسسه ملی تحقیقات سلامت توسط رئیس دانشگاه با تایید وزیر
سپس دکتر اکبری ساری رئیس موسسه ملی تحقیقات سلامت، درخصوص برگزاری جلسات شورای پژوهشی موسسه ملی تحقیقات سلامت توضیح داد و گفت: موسسه ملی تحقیقات سلامت، مرکز تحقیق و توسعه وزارت بهداشت است و تحقیقات کاربردی  را در سطح کلان نظام سلامت برای وزارت بهداشت انجام می‌دهد و ازنظر مأموریت تغییری در موسسه ایجاد نشده است.
وی در تکمیل این بخش از سخنان خود افزود: به لحاظ ساختاری  موسسه ملی تحقیقات سلامت، یک موسسه هیئت‌امنایی است که هیات امنای آن همان هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی تهران است و در این زمینه نیز تغییری در ساختار موسسه ایجاد نشده است؛ منتها این نوبت بر اساس تفویض وزیر؛ احکام شورای پژوهشی موسسه توسط رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران صادر شد.
دکتر اکبری ساری با اشاره به محورهای موردبررسی در شورای پژوهشی موسسه ملی تحقیقات سلامت گفت: در این نشست درباره تاریخچه، شرح وظایف و مأموریت‌های موسسه توضیح داده و در زمینه برنامه‌های آینده و نقشه راه پیش روی موسسه مشورت و تبادل‌نظر شد.
رئیس موسسه ملی تحقیقات سلامت، برگزاری جلسات آینده شورای پژوهشی را ماهانه اعلام کرد و گفت: در ابتدای کار باتوجه به حجم زیاد کارها ممکن است جلسات به‌صورت دو هفته یک‌بار و در ادامه با کمتر شدن حجم کارها به‌صورت ماهانه برگزار شود.

سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *