برگزاری هفتمین جلسه کمیته پیشگیری از خودکشی در شهرستان اسلامشهر

واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر هفتمین جلسه کمیته پیشگیری از خودکشی را با حضور مدیر شبکه و معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرماندار شهرستان برگزار کرد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، این جلسه سه شنبه 16 آبان  1402 در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان با حضور دکتر علیرضا عباسی، مدیر شبکه، دکتر اکبر گنجه، معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرمانداری شهرستان و سایر روسای ادارات عضو کمیته و همچنین دکتر مرجان فتحی، کارشناس مسئول واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد به همراه کارشناسان آن واحد برگزار شد.
دکتر گنجه ضمن اشاره به اهمیت حضور تمام ادارات و بخصوص مسئولین در کمیته پیشگیری از خودکشی، بر لزوم پیگیری مصوبات تاکید کرد.
در ادامه دکتر عباسی در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی گفت: درمان اختلالات روانپزشکی بخصوص افسردگی، افزایش مهارت های زندگی در خانواده و جامعه، افزایش مهارت های فرزندپروری و ایجاد تعامل سازنده و مثبت بین فردی در جامعه در کاهش آسیب های اجتماعی موثر است.
در بخش دیگری از جلسه دکتر فتحی گزارشی از آمارهای نگران کننده، از افزایش اقدام به خودکشی و همچنین منجر به فوت در جهان و کشور و شهرستان  در 6 ماهه اول سال 1402 ارائه کرد و افزود: با وجود عوامل متعدد دخیل در خودکشی می توان با انجام بسیاری از کارها و اقدامات ساده در ادارات و سطح شهرستان و مدارس و دانشگاهها می توان به کاهش این آسیب کمک کرد.
در این نشست  مقرر شد جلسات کمیته بطور منظم تشکیل و گزارش عملکرد ادارات به فرمانداری ارسال شود.


زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی

تصاویر