برگزاری کلاس‌های آموزشی اثرات آب‌وهوا و محیط‌زیست بر سلامتی بر اساس آموزه‌های طب ایرانی

کارشناس واحد بهداشت خانواده و جوانی جمعیت مرکز بهداشت جنوب تهران از برگزاری کلاس‌های آموزشی اثرات آب‌وهوا و محیط‌زیست بر سلامتی بر اساس آموزه‌های طب ایرانی خبر داد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز بهداشت جنوب تهران، منظر رحیم، کارشناس واحد بهداشت خانواده و جوانی جمعیت این مرکز گفت: فاطمه شایسته، مراقب سلامت مرکز خدمات جامع سلامت شهید احمدی، تارا محمدی، مراقب سلامت پایگاه شماره 2 شاه‌آبادی و مریم کدخدا رستم، مراقب سلامت پایگاه شماره 4 ابوذر، در راستای ادغام طب ایرانی در سیستم بهداشتی، به زنان میانسال و جوان آموزش‌های لازم را ارائه کردند.
وی در ادامه افزود: تنفس درست مقداری از حرارت اضافی تولیدشده را خارج کرده و تعادل حرارتی و ثبات محیط داخلی بدن را حفظ می‌کند.
رحیم در ادامه گفت: تغییر درجة هوا در اوقات مختلف روزمی تواند تعادل بدن را بر هم زند. به‌طورکلی، از دیدگاه طب سنتی، هوای پاک از مهم‌ترین عواملی است که انرژی‌ها را افزایش می‌دهد.
همچنین هوای ایسکمی عضوی، در هوای آلوده ایجاد می‌شود و انرژی‌های قلبی، مغزی و کبدی و سایر اندام‌ها و بافتها کاهش و سموم مختلف در بدن تجمع می‌یابد و فرد را مستعد بیماری‌های مختلف می‌کند.

 

نگار  دیوبندی
تهیه کننده:

نگار دیوبندی

تصاویر