نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران

تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران بر کار تیمی و توسعه علمی

دکتر حسین قناعتی در نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران پس از ارائه گزارش تفاهم نامه مالی واحدهای دانشگاه بر کار تیمی و توسعه علمی تاکید کرد.

نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، در نشست 14 مرداد 1403 هیئت رئیسه، موثرترین سرمایه گذاری را توسعه علمی دانست و افزود: دانشگاه به عنوان محل توسعه علم و فرهنگ و ساخت جامعه از اهمیت بسزایی برخوردار است.
دکتر قناعتی با اشاره به اجرای طرح ضیافت اندیشه دانشجویان که درحال اجراست افزود: در این مدت تلاش کردیم همه فعالیت های دانشگاه، پیوست فرهنگی داشته باشد و دراین زمینه از تلاش های نماینده رهبری در دانشگاه و معاونت فرهنگی دانشجویی تشکر می کنم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با تشریح تجربیات خود از فراز و فرودهای این دوره مدیریتی دانشگاه گفت: مدیریت ویژگی های خاص خود را دارد و در هر دوره با فراز و فرودهایی همراه است در این دوره نیز قطعا نقاط قوت و ضعف هایی وجود داشته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، انتشار کتاب پیشرفت های دانشگاه را بیان گوشه ای از موفقیت های دانشگاه در این دوره مدیریتی دانست و افزود: در انتخاب معاونان و مدیران تلاش کردم همه سلیقه ها را در نظر بگیرم و بر مبنای شایسته سالاری انتصاب ها صورت گیرد و نتیجه این اقدام، موفقیت هایی است که به همت کار تیمی حاصل شده است.
دکتر قناعتی قبول مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی را تکلیف دانست و افزود: باتوجه به شرایط کشور قبول مسئولیت تکلیف است و اما یک مسئول باید آمادگی این را داشته باشد که هر زمان جایگزین بهتر از خود پیدا کرد و یا از او خواستند مسئولیت را واگذار کند با طیب خاطر و بدون نگرانی این فرصت را در اختیار دیگران بگذارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به صدور احکام بازنشستگی گفت: در بعضی تصمیمات بین منافع شخصی و مصلحت دانشگاه باید یکی را انتخاب کرد و من همیشه تلاشم براین بود که تصمیماتم در راستای منافع دانشگاه باشد. معتقدم، اساتید پس از سال ها فعالیت با ارزش، باید افرادی را مانند خود تربیت کنند تا مردم بتوانند همچنان از خدمات آنان بهره شوند.
دکتر قناعتی از حاکم شدن آرامش در فضای دانشکده دندانپزشکی ابراز رضایت کرد و گفت:  اگرچه تعرفه ها متناسب با هزینه ها نیست اما با اقداماتی که در این دانشکده صورت گرفت دانشجویان می توانند از آموزش بهتر و مردم از خدمات بیشتر این دانشکده بهره مند شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با یادآوری اینکه در این مدت درب دفترم به روی مراجعه کنندگان باز بوده است افزود: این دوره مدیریتی میراث دار بنیان خوبی است که روسای پیشین گذاشته اند و ما هم تلاش کردیم در مسیر رشد کشور و تعالی دانشگاه حرکت کنیم و باوجود اینکه در 6 ماه اول با همه گیری کرونا و پس از آن با بحران اجتماعی کشور مواجه بودیم با وفاق و همدلی توانستیم بحران ها را به خوبی مدیریت کنیم.
رئیس دانشگاه، با بیان اینکه دست خدا حمایت گر کشورمان است؛ تاکید کرد قدردان نعمت وجود رهبری باشیم و افزود: به سلامت عبور کردن کشور از بحران های مختلف نشان دهنده دست یاری گر خدا بر این ملت است و در این سال ها مقام معظم رهبری با درایت و مهربانی، اصل نظام و حرکت مردم سالارانه را حفظ کردند.
دکتر قناعتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستور جلسه، از تلاش های تیم معاونت توسعه قدردانی کرد و گفت: در معاونت توسعه ترجمان علم مدیریت به عمل با موفقیت صورت گرفته است.
رئیس دانشگاه تنظیم تفاهم نامه و عملیاتی شدن  آن را اقدام ارزشمندی دانست و گفت: برای هم سویی مدیران با اعتبارات دانشگاه، گزارش شرایط مالی به طور مستمر در اختیار آنان قرار گیرد.
رئیس دانشگاه در پایان سخنان خود با تاکید بر حمایت بیشتر از دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان نماد آموزش عالی کشور گفت: اگر از دانشگاه انتظار می رود که رسالت فرا ملی و منطقه ای داشته باشد باید متناسب با ماموریت آن، مورد حمایت قرار گیرد.

دانشگاه علوم پزشکی تهران پیشگام ایجاد ساختار انضباط مالی و بودجه در کشور
در ادامه دکتر رامین رحیم نیا معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع دانشگاه با اشاره به پیشینه تنظیم تفاهم نامه های بودجه عملیاتی دانشگاه گفت: از سال 1387 برای نخستین بار در کشور، ساختار تفاهم نامه ها در دانشگاه علوم پزشکی تهران شکل گرفت و سه سال بعد در ضوابط اجرایی بودجه کشور ذکر شد که دستگاه های اجرایی می توانند با واحدهای زیرمجموعه خود براساس تفاهم نامه تعامل کنند.
دکتر رحیم نیا با بیان اینکه موضوع "دستورالعمل اجرایی بودجه و انضباط مالی دانشگاه" به همراه  "تفاهم نامه های بودجه عملیاتی سالیانه واحدها" در مفاد "آیین نامه مالی معاملاتی دانشگاه" که قانون بالادستی ضوابط مالی و اداری دانشگاه بوده و مبنای محاسبه و نظارت سازمانهای نظارتی قرار دارد؛ لحاظ شده است، افزود: در زمانی که هنوز این مقوله در کشور جا نیفتاده بود دانشگاه به این نتیجه رسیده بود که نیاز به دستورالعمل انضباط مالی وبودجه ای و اداری دارد و این رویکرد الگوی سایر دانشگاه ها شد به طوری که درحال حاضر در آیین نامه مالی معاملاتی تمام دانشگاهها لحاظ شده است.
معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع دانشگاه، با اشاره به حمایت رئیس دانشگاه از مبادله تفاهم نامه های عملیاتی گفت: فرم شماره هشت تفاهم نامه به مشارکت واحدها در مدیریت هزینه اختصاص دارد و نتیجه و منافع مشارکت درمدیریت هزینه واحدها و حتی بخش ها و دپارتمانها به خودشان بازمی گردد.
دکتر رحیم نیا فرم شماره 5 تفاهم نامه را در راستای شفافیت مالی دانشگاه دانست و افزود: باوجود اینکه مباحث مالی همیشه چالش برانگیز است؛ کل منابع دانشگاه را شفاف و براساس برنامه ها وسیاستهای دانشگاه و متناسب با اولویت های مصوب هیئت رییسه توزیع کردیم.
معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع دانشگاه، فعالیت مبادله تفاهم نامه های حدود
۱۰۰ واحد دانشگاه را نتیجه یک کار تیمی، کارشناسی و زمان بر خواند گفت: فقط تنظیم فرم ۵ تفاهم نامه نتیجه حدود 700 ساعت کار کارشناسی است که جادارد از همکاران خود و همکاران معاونت های درمان و آموزش دانشگاه در تهیه آن تشکر کنم.
سپس دکتر کامبیز مرادزاده، مدیر برنامه‌ریزی مالی، بودجه و پایش عملکرد دانشگاه، گزارش کاملی از بودجه دانشگاه و اقدامات انجام شده در فرم 5 تفاهم نامه را ارایه کرد.

سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

تصاویر

نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران ر نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *