• تاریخ انتشار : 1403/07/30 - 14:29
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 24
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

پویش ملی پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان پستان

تشخیص زود هنگام به منظور بهبود بقا، سنگ بنای کنترل سرطان پستان

به همت گروه بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشت و در راستای دستیابی به اهداف پویش ملی پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان پستان، وبینار آموزشی به منظور افزایش سطح آگاهی و مهارت همکاران پزشک، بر اساس آخرین دستورالعمل کشوری برای گروه هدف پزشکان شاغل در مراکز برگزار شد.

پویش ملی پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان پستان

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، به همت گروه بیماری‌های غیرواگیر و در راستای دستیابی به اهداف پویش ملی پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان پستان، وبینار آموزشی با حضور دکتر اعظم احدپور، متخصص پزشکی خانواده و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران روز یکشنبه 29 مهر 1403، به منظور افزایش سطح آگاهی و مهارت همکاران پزشک، بر اساس آخرین دستورالعمل کشوری برای گروه هدف پزشکان شاغل در مراکز برگزار شد.

هم تشخیص زودهنگام از طریق غربالگری و هم پیشرفت در درمان سرطان پستان میزان مرگ و میر را کاهش داده‌ است. گرچه مرگ و میر ناشی از آن در حال کاهش است اما بروز آن در حال افزایش است. در حال حاضر بروز این بیماری حدود 34 در هر صدهزار نفر است.

در برنامه تشخیص زود هنگام و غربالگری سرطان پستان، هدف شناسایی و ثبت بیماران مشکوک یا مبتلا به سرطان پستان و سپس ارائه خدمات مناسب در سطوح مختلف شبکه بهداشتی درمانی، ساماندهی درمان و مراقبت بیماران است که توسط ماما و پزشک سطح یک یا پزشک خانواده ارائه می‌شود.

در پایان جلسه دکتر آزیتا کریمی، رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشت در خصوص اطلاع رسانی و افزایش سطح آگاهی عموم مردم مطالبی را عنوان و همچنین نسبت به ضرورت افزایش تلاش همکاران در راستای ارتقای میزان خدمت معاینه دوره‌ای در جمعیت گروه هدف تحت پوشش (زنان 30-69 سال) تا رسیدن به اهداف مورد انتظار در برنامه تاکید کرد.

  • گروه خبری : معاونت بهداشت
  • کد خبر : 281885
اسماعیل  استاجی
تهیه کننده:

اسماعیل استاجی

تصاویر