• تاریخ انتشار : 1399/12/20 - 09:08
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 1026
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

دکتر ترابی: ایجاد نظم پویا، مشارکت و یکپارچگی در معرفی دستاورد های دانشگاه از اولویت های مهم روابط عمومی است

مدیر روابط عمومی دانشگاه در نشست پایان سال با مسئولان روابط عمومی دانشکده ها، ضمن قدردانی از زحمات سال گذشته آنها به تبیین برنامه ها برای جهش فعالیت ها در سال آتی پرداخت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر ماشاءاله ترابی، ضمن تشریح فعالیت های روابط عمومی دانشگاه گفت: کسی که در روابط عمومی کار می کند باید در نقطه اوج نظم باشد و شرایط را به گونه ای فراهم کند که سبب مشارکت افراد شود.

وی بر ضرورت رابطه سازی و دعوت و جلب همکاری تاکید کرد و گفت: وقتی حالت پیش کنشی دارید و برنامه ها را از قبل پی گیری می کنید، سبب می شود که دیگران به شما اعتماد کنند و احساس کنند که با وجود شما، کارها به نحو احسن انجام می شود.

دکتر ترابی، مدیریت شهرت و تصویر مجموعه کل دانشگاه علوم پزشکی تهران را از وظایف روابط عمومی دانست و تصریح کرد: باید بتوانیم این وظیفه را در حد عالی به پیش ببریم. جلسه امروز نیز کمک می کند تا در مورد مجموعه فعالیت های روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران در درجه اول به یک وحدت فکری برسیم. در روابط عمومی برنامه ریزی سه ماهه برای کارها انجام داده ایم و در این زمینه چک لیستی آماده شده است که بر اساس آن، واحدهای مختلف در سال آینده امتیازدهی خواهند شد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه، افزود: در پایان سه ماهه اول سال آینده، تراز سنجی خواهیم داشت و جایگاه هر حوزه بر اساس چک لیست مشخص می شود. دانشکده ها برای اینکه بتوانند در این تراز سنجی جایگاه خوبی داشته باشند، باید در سه ماه آینده اقدامات مهم در دوران کرونا و اقدامات چهار سال گذشته خود را معرفی نمایند تا گزارش کاملی از مجموعه ها تهیه شود چرا که در همه واحدهای دانشگاه اقدامات متنوع و مهمی در سطح ملی و شاید بین المللی در حال اجراست اما بعضا حتی اعضای خود دانشکده نیز به خوبی آگاه نیستند که ابعاد این فعالیت ها چیست و چه ارزش هایی خلق کرده و عمق آنها چقدر است. اینها موضوعات مهمی است که باید به صورت جدی به آن بپردازیم.

وی روابط عمومی را شغلی تمام وقت خواند و یادآور شد: از رابطین می خواهم به صورت تمام وقت به فعالیت های روابط عمومی بپردازند. نمی شود در حاشیه کارهای دیگر به کار روابط عمومی هم بپردازید چرا که جایگاه اکنون روابط عمومی بسیار با آنچه باید باشد در فاصله است. اینجا با 170 سال قدمت اولین دانشگاه کشور است و از پیشینه خاصی برخوردار است لذا باید بتواند مرتب از خود تصویر سازی کند و دستاورد های مهم خود را نمایش دهد.

دکتر ترابی با بیان اینکه "اگر در مجموعه های ما امید کم است، بخش مهمی از آن به روابط عمومی و عملکرد آن باز می گردد" خاطر نشان کرد: معرفی فعالیت های مثبت و مهم دانشگاه می تواند ایجاد انگیزه و امید کند و هر چه این معرفی قوی تر باشد، امید بیشتری را در دل ها به وجود می آورد.

وی روابط عمومی را مسئول برند و خوش نامی دانشگاه خواند و گفت: رابطین روابط عمومی باید به این مسئله توجه داشته باشند و برای آن تلاش کنند. این سطح از فعالیت ها، کمترین و نازل ترین اقدامات را در پی خواهد داشت در حالی که برای سال آینده، جهشی در فعالیت ها را برنامه ریزی کرده ایم. برای این که بتوانیم جهش را رقم بزنیم، باید اقدامات متفاوتی را برنامه ریزی کنیم. امسال سال سختی در ابعاد مختلف بود و دانشکده ها نیز نتوانستند در چارچوب کلی فعالیت هایشان کار کنند، در دانشگاه اتفاقات بزرگی در همین دوران رخ داده (به عنوان مثال تشخیص اولین کرونا در دانشکده بهداشت انجام شد) که باید معرفی شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه، با بیان اینکه "واحد ها به عنوان شاخه ای از روابط عمومی اصلی باید با فعالیت های ستاد در هماهنگی و یکپارچگی کامل باشند"  اظهار داشت: باید بتوانیم این یکپارچگی را به نمایش بگذاریم. به عنوان مثال در آیین ها، جشن ها و مراسم باید استانداردهایی تعریف و رعایت شود. همچنین در حال طراحی تقویمی برای ثبت مناسبت های مهم دانشگاه هستیم. از شما می خواهم که روزهای مهم دانشکده ها و سال  و روز تاسیس آنها را در تقویم وارد و برای آن مراسم داشته باشید. همچنین اتفاقات مهم که در هردانشکده در سطح ملی و بین المللی رقم خورده است  را شناسایی و برای این روزها مراسم داشته باشید.

دکتر ترابی افزود: به عنوان مثال روزی که آزمایشگاه آنفلوآنزا در دانشکده بهداشت تاسیس شده به دلیل آن که رفرنس ملی و منطقه ای است باید حتما در تقویم، ثبت و برای آن برنامه ریزی شود. اینها مناسبت های مهمی است که می تواند تصویر زیبا تری از آنچه در دانشکد ها و در دانشگاه می گذرد را به نمایش بگذارد.

وی نظارت روابط عمومی بر مراسم و مناسبات را ضروری خواند و گفت: باید قبل از برگزاری برنامه ها، روابط عمومی از نحوه و زمان اجری آنها با خبر باشد و بتواند آنها را مدیریت کند. اگر در جلسه ای از رییس دانشگاه دعوت می شود، باید حتما کنداکتور و ترتیب و توالی سخنرانان از قبل مشخص و به تایید روابط عمومی رسیده باشد چرا که اجرای برنامه های ضعیف به تصویر و شهرت دانشگاه صدمه می زند.
عکس: قاسم صفاری

  • گروه خبری : ستاد مرکزی روابط عمومی,گروه خبری RSS,ماه نمای دانشگاه
  • کد خبر : 171330
نسیم  قرائیان
تهیه کننده:

نسیم قرائیان

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *