• تاریخ انتشار : 1400/06/16 - 10:48
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 835
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

چهارمین نشست برندنگاری در بیمارستان ضیائیان برگزار شد(بخش اول)

دکتر حکمت: فعالیت های خوب روابط عمومی قابل تسری است؛ روزهای خوبی در آینده خواهیم داشت

رئیس بیمارستان ضیائیان در چهارمین نشست برندنگاری گفت: کارمندان روابط عمومی به دلیل دامنه گسترده فعالیت ها باید افرادی بالغ، باهوش، اجتماعی با ذهنی خلاق باشند چرا که هر جامعه ای باید با اهلش ساخته شود. روابط عمومی ها، در کنار مهارت های لازم، باید افرادی هنری باشند که به داستان سرایی، مستندسازی، فیلم سازی و تدوین نیز مسلط باشند.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، این نشست روز سه‌شنبه 16 شهریور 1400 در سالن جلسات بیمارستان ضیائیان تشکیل شد. 

روابط عمومی؛ باهوش، اجتماعی، خلاق

دکتر حمیدرضا حکمت، رئیس بیمارستان ضیائیان، حضور در جمع رابطین روابط عمومی ها را موجب نشاط و شادی خواند و گفت: یک مجموعه خوب، حادث نمی شود مگر آنکه مدیریتی توانمند در آن حضور داشته باشد و خوشبختانه مجموعه روابط عمومی دانشگاه از افرادی برجسته، نیک تشکیل شده که انرژی خوبی را به افراد منتقل می کند.
وی روابط عمومی را علم مدیریت چرخه اطلاعات میان مخاطبان عنوان کرد و افزود: روابط عمومی سازو کار خود را دارد و لذا باید با آن به شیوه ای علمی برخورد کرد و افراد مناسبی را برای این مسئولیت پرورش داد.
دکتر حکمت، اولین قدم برای جذب نیروی روابط عمومی را شناسایی افراد با توانمندی ویژه دانست و افزود: کارمندان روابط عمومی به دلیل دامنه گسترده فعالیت ها باید افرادی بالغ، باهوش، اجتماعی با ذهنی خلاق باشند چرا که هر جامعه ای باید با اهلش ساخته شود.
رئیس بیمارستان ضیائیان، بر ضرورت تلفیق هنر با مهارت تاکید کرد و گفت: روابط عمومی ها، در کنار مهارت های لازم، باید افرادی هنری باشند که به داستان سرایی، مستندسازی، فیلم سازی و تدوین نیز مسلط باشند. باید نیروهای روابط عمومی آموزش ببینند که چه نکاتی را از محیط پیرامون با چه مدلی به جامعه القا کنند.
وی با بیان اینکه، اخلاق حرفه ای اصل و اساس در هر کاری است، خاطر نشان کرد: وقتی فرد بر اساس اصول اخلاقی ساخته شد، آنگاه می تواند نقاط مثبت را به دیگران و مجموعه منتقل نماید. در واقع پیام اصلی روابط عمومی اشاعه صداقت به جامعه است. روابط عمومی باید به سود دو سویه خود و مخاطب بیاندیشد و با درک درست می تواند منافع هر دو گروه را مد نظر قرار دهد.
دکتر حکمت، شفافیت با مخاطبان، مشاوره به موقع و درست به رییس و برقراری گفتمان صحیح را از دیگر وظایف روابط عمومی ها دانست و تصریح کرد: مدیریت بحران، اجرای طرح تکریم بیماران، استقبال از نظریات انتقادی، ایجاد و گسترش روحیه نشاط، جلوگیری از شایعات و تعامل با رسانه ها از جمله نقش ها و وظایف مهم روابط عمومی هاست.
رئیس بیمارستان ضیائیان، با اشاره به آیه شریفه "و ما أوتیتمْ من الْعلْم إلّا قلیلًا" (و جز اندکى از دانش به شما نداده‌اند) گفت: ما از همه علم و دانش برخوردار نیستیم و تنها گوشه و اندکی از ان را می دانیم اما آنچه موجب می شود در برخی از شرایط نتیجه مثبت بگیریم، نیروی درونی توام با عشق است. هیچگاه نیروی درونی خود را که با عشق توام می کنیم، نادیده نگیرید.
دکتر حکمت، ضمن قدردانی از تلاش های مدیر روابط عمومی دانشگاه، ایشان را فردی توانمند و دلسوز خواند و تاکید کرد: بدون اغراق می گویم که دکتر ترابی فردی با برنامه هستند که قدرت بیان خوبی دارند و از قدرت تجزیه و تحلیل صحیح موضوعات برخوردارند. ایشان با اخلاق خوبشان موجب شده اند که افراد به آینده خوش بین تر شوند.
وی فعالیت های خوب روابط عمومی را قابل تسری به واحدهای دیگر عنوان کرد و یادآور شد: من به روزهای آینده خوش بینم و معتقدم با برنامه ریزی های انجام شده روزهای خوبی در آینده خواهیم داشت.
رئیس بیمارستان ضیائیان، در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت مخاطب شناسی تاکید کرد و گفت: باید مخاطب را بشناسیم و به نیازهای آنها توجه کنیم. مادامی که مسئولیت بیمارستان را برعهده گرفتم در گام نخست، اقدام به شناسایی نیازهای منطقه و بیماران کردم. سپس آموزش را سرلوحه قرار داده تا مخاطبان شناخت کافی نسبت به موضوعات پیدا کنند. در گام بعدی نیز با شناسایی نیازهای مردم منطقه، به دنبال راه اندازی خدمات مورد نیاز آنها بودم.
دکتر حکمت، اعتماد سازی برای مخاطبان را ضروری خواند و گفت: در برخی از مجموعه ها که خدمات آنها برای بیماران شناخته شده نیست، باید تلاش کنیم تا اثربخشی خدمات را به بیماران ثابت کرده و خدمات را گام به گام توسعه دهیم.
وی با ابراز خرسندی از مجموعه اقدامات انجام شده در بیمارستان در زمان پاندمی کووید گفت: خوشحالم در محیطی کار کردم که شهامت افراد را برای جهاد مالی و جانی دیدم. در ابتدای همه گیری کووید، با تشکیل گروهی علمی، تلاش کردیم تا بهترین تصمیم را برای بیماران اتخاذ کنیم و این تلاش توام با عشق و احساس درونی بود. در این شرایط روابط عمومی نیز در کنار مدیریت می تواند با ارائه راه حل های مناسب در شرایط کووید بسیار کمک کند.
رئیس بیمارستان ضیائیان، جلسات روابط عمومی دانشگاه را در انتقال تجربه بسیار موثر دانست و تاکید کرد: افراد در مسیر تجاربی پیدا می کنند که بسیار ارزشمند است و برکات فراوانی دارد. در واقع همین نشست نیز یکی از زیبایی ها و اقدامات مهم است چرا که ارتباط مستقیم با محیط می تواند ضمن برقراری ارتباط خوب میان افراد، موجب بهره مندی از ایده ها و نظرات دیگران شود.
دکتر حکمت در پایان، تغییر سایت دانشگاه را از زیباترین اقدامات خواند و گفت: ساخت مستندهای مختلف و مصاحبه های وسیع در زمینه کووید بسیار ارزشمند است و قطعا در آینده به ثمر می نشیند. دکتر ترابی نیز به زودی شاهد برکات فعالیت های روابط عمومی خواهد بود.

  • گروه خبری : ستاد مرکزی روابط عمومی,گروه خبری RSS,ماه نمای دانشگاه
  • کد خبر : 196564
نسیم  قرائیان
تهیه کننده:

نسیم قرائیان

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *