نشست رئیس دانشگاه با گروه آموزشی چشم پزشکی

دکتر قناعتی: با نهادینه کردن علم و دانش مسائل جامعه خود را حل کنیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، در نشست با گروه آموزشی چشم پزشکی گفت: با نهادینه کردن علم و دانش مسائل جامعه خود را حل کنیم.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، در نشست با گروه چشم پزشکی، در 2 بهمن 1402، با اشاره به اهمیت تامین تجهیزات برای این گروه گفت: نیازها بر اساس اولویت گزارش شود تا پس از فراهم شدن منابع نسبت به تامین آن اقدام شود.
رئیس دانشگاه با اشاره به تامین نیروی پرستاری بیمارستان فارابی گفت: از ظرفیت استخدامی جدید برای مرتفع شدن نیازهای بخش پرستاری استفاده کنید.
وی با اشاره به مشکلات معیشتی دستیاران، تاکید کرد: به منظور تقویت روحیه دستیاران بحث افزایش حقوق آنها پیگیری می شود.
رئیس دانشگاه به نقش دانشگاه نسل چهارم در مسئولیت پذیری اجتماعی و برنامه های دانشگاه های پیشرفته جهان در این زمینه اشاره کرد و گفت: امروزه علم به عنوان شاخص قدرت شناخته می شود و کشورهای پیشرفته با نهادینه کردن علم و دانش مسائل جامعه خود را حل کرده اند. ما نیز باید در مسیر پیشبرد اهداف دانشگاه در تحقق مسئولیت پذیری اجتماعی گام برداریم و بیمارستان فارابی از چنین ظرفیتی برخوردار است.
وی با اشاره به شفافیت، قانون مداری و شایسته سالاری در مدیریت صحیح گفت: در این مدت، برنامه ریزی صحیح در دانشگاه مورد توجه قرار گرفته و روند پیشرفت این برنامه ها به طور منظم پیگیری می شود.  
دکتر قناعتی با اشاره به توانمندی دانشگاه در زمینه رصد و پایش برنامه ها و دیده بانی سلامت گفت: موسسه ملی تحقیقات سلامت و مرکز تحقیق و توسعه دانشگاه، پروژه های کاربردی را در زمینه اصلاح مدیریت به سفارش مراکز طراحی می کنند و بیمارستان فارابی نیز می تواند از این ظرفیت برای سنجش اثربخشی برنامه های خود استفاده کند.

زهرا  حری
تهیه کننده:

زهرا حری

تصاویر