افتتاح بخش‌های PET Scan و MRI و درمانگاه پیوند کلیه و واحد فراهم‌آوری اعضا بیمارستان سینا

دکتر قناعتی: با همکاری خیرین کارهای بزرگی در دانشگاه در حال انجام است

باحضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران و رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، بخش‌های پت اسکن و ام ار آی و درمانگاه پیوند کلیه و واحد فراهم‌آوری اعضا بیمارستان سینا افتتاح شد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، این مرکز با کمک خیرین ۲۳ آبان ۱۴۰۲، افتتاح شد  و با بهره‌برداری از آن، امکان تشخیص به موقع انواع سرطان ها و ارزیابی های دقیق پاسخ به درمان فراهم می شود. همچنین در بیماری های التهابی و عفونی نیز از این روش تصویربرداری می‌توان استفاده کرد. این سومین مرکز تصویربرداری پت اسکن در دانشگاه علوم پزشکی تهران است و با راه‌اندازی آن مدت زمان نوبت دهی بیماران از یک تا دو ماه، به یک هفته کاهش یافته است.
دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به حمایت‌های خیرین از دانشگاه گفت:  با همکاری خیرین کارهای بزرگی در دانشگاه در حال انجام است و خیرین در این دو سال بیش از هزار میلیارد تومان به دانشگاه کمک کرده‌اند.
دکتر قناعتی راه اندازی مرکز ام اس در آینده نزدیک و افتتاح بخش پت اسکن را نمونه‌ای از حمایت‌های خیرین دانست و گفت: کل پروژه مرکز ام اس به‌همت خیرین درحال انجام است و ۲۰ میلیارد تومان هزینه ساخت و تجهیز پروژه پت اسکن  را نیز خانواده دو نیکوکار محترم زنده‌یاد دکتر مهدی میرسعیدی و خانواده استاد ظفرقندی تقبل کردند.
رئیس دانشگاه با اشاره به ویژگی‌های دستگاه پت اسکن گفت: این دستگاه بسیار مدرن با وضوح تصویر بالا است و در تشخیص بیماری‌های مزمن و صعب‌الاعلاج به کاربرده می‌شود. امروزه مدیریت درمان سرطان بدون دستگاه پت میسر نیست.
رئیس دانشگاه با قدردانی از تلاش‌های دکتر طالبیان در ارتقا کمی و کیفی بیمارستان سینا گفت: در این مدت شاخص‌های مالی بیمارستان به لحاظ کمی، حدود  ۸۰ درصد رشد داشته و این نشان دهنده زحمات بسیار کارکنان و هیئت علمی مرکز است. به لحاظ کیفی نیز سخت ترین و پیچیده ترین جراحی‌های عروق، اعصاب و پیشرفته‌ترین کارهای ارولوژی مانند ساخت مثانه مصنوعی برای نخستین بار در دنیا در این مرکز درحال انجام است.

ارتقا شاخص عملکرد بیمارستان سینا

دکتر محمدتقی طالبیان رئیس بیمارستان سینا، این بیمارستان را مرکزی اخلاق مدار و پاسخگوی شرایط حساس کشور دانست و با اشاره به پیشینه آن گفت: این مرکز نخستین بیمارستان کشور است که در سال ۱249 به دستور ناصرالدین شاه ساخته شده و درحال حاضر ۱۲۸ عضو هیئت‌علمی و حدود هزار و ۴۵۰ کارکنان درمانی و غیردرمانی خدمات مورد نیاز را به جامعه ارائه می‌دهند.
دکتر طالبیان با مقایسه عملکرد درمانی و مالی بیمارستان سینا از سال 1401 تا 1402 از افزایش عملکرد این مرکز خبر داد و با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی آن گفت: در سال ۲۰۲۳ تاکنون ۱۳۸ مقاله و در مجموع بیش از یک هزار و ۷۰۰ مقاله در این مرکز تولید شده است و مراکز تحقیقاتی این مرکز جزو برترین های کشور هستند.
دکتر طالبیان با قدردانی از دکتر ظفرقندی و دکتر میرسعیدی به عنوان حامیان ساخت مرکز پت اسکن، از پایان پروژه مرکز ام اس تا دو سه ماه آینده خبر داد و گفت:  مرکز ام اس به عنوان بزرگترین مرکز خاورمیانه نیز به همت خیرین درحال ساخت است و این فرهنگ نیکوکاری در دانشگاه و بیمارستان جای قدردانی دارد.

بیمارستان سینا افتخار کشور

دکتر حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع خیرین سلامت با قدردانی از تلاش های رئیس دانشگاه و رئیس بیمارستان سینا در افتتاح این مجموعه گفت: رشد عملکرد بیمارستان سینا در شرایطی صورت گرفته که بسیاری از بیمارستان ها دچار مشکلات بسیاری هستند و این نشان می دهد که در این مجموعه کار بزرگی انجام شده است.
دکتر شهریاری بیمارستان سینا را از افتخارات کشور دانست و گفت: نام این بیمارستان به همت اساتید بزرگ آن در کشور پرآوازه است و بیماران بسیاری از نقاط مختلف کشور به این مرکز مراجعه می کنند.

دانشگاه علوم پزشکی تهران الگوی کشور و بیمارستان سینا افتخار نظام سلامت

سپس دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،  بیمارستان سینا را به دلیل خدمت رسانی به اقشار مختلف جامعه، مکان مقدسی دانست و گفت: سابقه این مرکز در ارایه خدمت سلامت به مردم بیش از یک قرن است و در این مدت دستاوردهای خوبی داشته و اساتید بسیاری را برای اقصی نقاط کشور تربیت کرده است.
وزیر بهداشت، با بیان اینکه بیمارستان سینا از افتخارات کشور است افزود: این بیمارستان به عنوان بزرگترین مرکز ترومای کشور شناخته می شود و بسیاری از بیماران زمانی که از همه جا ناامید شده اند به این مرکز به عنوان مرجع  درمان، مراجعه می کنند.
دکتر عین اللهی دانشگاه علوم پزشکی تهران را به عنوان نماد آموزش عالی کشور، الگویی برای سایر دانشگاه ها دانست و گفت: از مسئولان دانشگاه در جلب حمایت های خیرین تشکر می کنم و امیدوارم در امور مختلف مشارکت های مردم را بیشتر جلب کنید.
وزیر بهداشت با بیان اینکه حوزه فعالیت خیرین فقط در زمینه درمان نیست و عرصه های مختلف آموزشی و پژوهشی را نیز دربر می گیرد گفت: سامانه ای در وزارت بهداشت طراحی شده که نیازهای مختلف عرصه سلامت در آن قرار گرفته و خیرین با مراجعه به آن می توانند به صورت هدفمند و اثرگذار کمک کنند.   

سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

تصاویر