بازدید عضو هیئترئیسه دانشگاه از بیمارستانهای سینا و رازی
رئیس دانشکده پزشکی: طبیعت رشته پزشکی، خدمت محوری و پاسخگویی به نیاز مردم است
دکتر شهریار نفیسی با حضور در بیمارستانهای سینا و رازی از خدمات دلسوزانه کادر درمانی و پشتیبانی این مراکز بهویژه در تعطیلات نوروز قدردانی کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، پنجشنبه 5 فروردین 1400 دکتر شهریار نفیسی رئیس دانشکده پزشکی و عضو هیئترئیسه دانشگاه به همراه دکتر مهرداد احمدی سرپرست مدیریت نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان در بازدید از بیمارستانهای سینا و رازی ضمن تبریک سال نو با تعدادی از کارکنان این مراکز از نزدیک گفتوگو و از خدمات دلسوزانه ایشان به مردم در ایام نوروز قدردانی کردند.
دکتر نفیسی خدمت محور بودن را جزو ذات رشته پزشکی و یکی از مزیتهای آن به سایر رشتهها خواند و گفت: در آموزش پزشکی، فراگیران پس از عبور از سه سال و نیم اول که بیشتر نظری و دانشکدهای است در نیمه دوم تحصیل خود بیشتر بر بالین بیمار و داخل بیمارستانها هستند، طبیعت رشته پزشکی خدمت محوری و پاسخگویی به نیاز مردم است.
وی در ادامه افزود: بیمارستانهای ما، فوق تخصصی هستند و فراگیران اغلب، بیماران نادر و بسیار پیچیدهای را از سراسر کشور میبینند که شاید خیلی از آنها برای یک پزشک عمومی بار آموزشی بالایی نداشته باشد. برای رفع این مسئله با همکاری معاونت بهداشت برای حضور فراگیران در کنار پزشکان عمومی مراکز بهداشتی و همینطور با همکاری بیمارستانهای ضیاییان و بهارلو برای مواجهه فراگیران با بیماران سطح یک، برنامهریزیهایی در حال انجام است. امیدواریم در گام بعدی بتوانیم از ظرفیت خانههای بهداشت نیز در توانمندسازی دانشجویان پزشکی بهره بیشتری بگیریم.
رئیس دانشکده پزشکی از گسترش آموزش مجازی در یک سال اخیر یاد و تصریح کرد: کووید 19 در حوزه توسعه آموزش مجازی یک فرصت استثنایی بود، چراکه پیشازاین چند سالی بود تلاش میکردیم تا با کمک همکاران دفتر مجازیسازی دانشکده پزشکی و دانشکده مجازی، سهم آموزش مجازی از آموزش پزشکی را بیشتر کنیم ولی بیشتر اساتید روشهای سنتی را ترجیح میدادند و کار بهکندی پیش میرفت. در اینیک سال بهصورت انفجاری درزمینه آموزش پزشکی در بستر مجازی توانمند شدیم بهگونهای که با سال پیش قابلمقایسه نیستیم. در حال حاضر ضعف ما در آموزش مجازی، آموزشهای بالینی است. هیچ چیز جای آموزش بالینی کلاسیک و تماس مستقیم با بیمار را نمیگیرد؛ از طرفی بسیاری از دانشجویان با برخی موارد بیماری در طول دوره آموزشی خود مواجه نمیشوند که این ضعف از طریق آموزش بالینی مجازی قابلرفع است. ایدئال ما برای آموزش بالینی بهکارگیری سیستم هیبریدی یعنی ترکیبی از آموزش مجازی و حضوری است. بعلاوه همکاری و علاقهمندی اساتید بخشهای بیمارستان های تابعه برای آموزش فراگیران بسیار خوب و ارزشمند است.
نظر دهید