نشست خبری ششمین همایش و فن بازار ملی سلامت

مدیر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه بر ملی بودن همایش و فن بازار ملی سلامت تاکید کرد

دکتر محمدرضا منظم با اشاره به فعالیت و پویایی مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان وابسته به دانشگاه، اختراعات داخلی و خارجی ثبت شده و محصولات تجاری دانشگاه علوم پزشکی تهران، بر تعامل دانشگاه‌ها با یکدیگر برای ظرفیت سازی در حوزه صنعت و تولید تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مدیریت توسعه فناوری و ارتباط با صنعت، ششمین همایش و فن بازار ملی سلامت با شعار «دانشگاه فناور در خدمت صلح، سلامت و توسعه» روزهای 6 و 7 بهمن 99 به صورت مجازی برگزار می شود.
محورهای این همایش در قالب کاربرد فناوری در آموزش، تاثیرات متقابل اقتصاد و کووید 19 و نیز پیشگیری، تشخیص، درمان، و فناوریهای نرم سلامت در حوزه کرونا با پنل های تخصصی، مسابقه دانشجویی و مهمتر از همه، فن بازار است. 
در نشست خبری که شنبه 4 بهمن 99 پیرامون ششمین همایش و فن بازار ملی سلامت برگزار شد، دکتر محمدرضا منظم مدیر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه با اشاره به ششمین همایش و فن بازار ملی سلامت گفت: از سال 95 این فن بازار به عنوان فن بازار ملی شناخته شده و در تمامی دانشگاه ها و سطوح ملی فعالیت خود را ادامه داده است. این وظیفه از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به این دانشگاه محول شده و البته خود این دانشگاه در حوزه فناوری تلاش های زیادی دارد و همیشه برای دانشگاه های دیگر به عنوان مرجع بوده اما همیشه سعی داشته این رویداد نقش ملی داشته باشد. در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی تهران دارای 7 مرکز رشد، 106 شرکت مستقر در مراکز رشد که 41 واحد از این شرکت ها دانش بنیان هستند و البته تعدادی از شرکت های دانش بنیان از داخل مرکز رشد خروج موفق داشته اند، همچنین دارای 10 اتاق تمیز،380 اختراع داخلی و خارجی ثبت شده، 100 محصول که در مرحله پایلوت هستند که انشاالله به سرعت وارد بازار خواهد شد؛ می باشد. این دانشگاه تاکنون 80 محصول را تجاری و وارد بازارکرده است و 27 محصول صادراتی دارد، علاوه بر آن در صندوق های علمی و فناوری 30 درصد سهام دارد که کمک بسیار زیادی به فناوران می کند.
وی گفت: ما در این همایش تلاش کرده ایم که از ظرفیت تمام دانشگاه ها استفاده کنیم، در بخش پنل های تخصصی 50 استاد از تمامی دانشگاه ها نه تنها در حوزه سلامت بلکه از دانشگاههایی چون دانشگاه تهران، شریف و ... از مدیران حوزه فناوری چه در معاونت علمی ریاست جمهوری چه در وزارت بهداشت حضور دارند. برگزاری تعدادی از این پنل ها را به عهده برخی از دانشگاه ها گذاشته ایم مانند دانشگاه یزد و دانشگاه بندر عباس و خود این نشان دهنده این است که ما تلاش می کنیم تا تمام دانشگاه ها در این موضوع سهم داشته باشند.
مدیر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه با اشاره به بخش دانشجویی گفت: در بخش مسابقه دانشجویی اگر به سوابق سال های قبل نگاه کنیم این دبیرخانه تلاشش بر این بوده که ازمشارکت  تمام دانشگاه ها استفاده کند و همه فرصتی برابر داشته باشند، حتی در مسابقه و بخش اعلام برندگان امتیاز خاصی برای خود دبیرخانه و خود دانشگاه قائل نشدیم و نگاه، نگاهی ملی است. امسال هم از تمام دانشگاه های کشور شرکت داشتند و انشاالله در بخش برنده ها نتایج را خواهید دید.
وی به فرصت بسیار خوب ایجاد شده برای تمام شرکت ها در بخش فن بازار اشاره کرد و گفت: در این موضوع سامانه ای مجازی ایجاد کردیم تا برخلاف سال های قبل که فن بازار را فقط در زمان خود رویداد و به صورت حضوری برگزار می کردیم امسال عزیزانی که غرفه دارند، به طور دائم و آنلاین در آن غرفه مستقر خواهند بود. ویژگی که این سامانه دارد این است که علاوه بر شرکت ها، خریداران، صندوق ها و سازمان های کارفرمایی هم در آن حضور دارند. همچنین امسال تلاش ما بر این بود که حضور  معاونت های درمان دانشگاه ها که خود یکی از بازارهای اصلی محصولات شرکت های دانش بنیان هستند را قوی تر کنیم و علاوه بر آن تلاش داریم تا تفاهم نامه ای با معاونت درمان وزارت بهداشت منعقد کنیم تا در خرید و حمایتی محصولات دانش بنیان از طریق فن بازار ورود کنند.
دکتر منظم در پایان از تلاشهای تیم دانشکده مجازی در برگزاری آنلاین این همایش و فن بازار سلامت تشکر کرد و گفت: اجرای آنلاین و پشتیبانی فنی این همایش را به دانشکده مجازی واگذار کردیم و برای ما افتخار بزرگی است که این سامانه را به دست عزیزانی که کارشان به صورت تخصصی همین است واگذار نموده ایم، هم مرکز IT دانشگاه و هم دانشکده مجازی با آغوش باز از ابتدای کار کمک کرده اند. ان شاءالله سامانه ای را ایجاد کنند که برای دانشگاه، شرکت ها و برای کشور ماندگار شود.

آذر شهبازی
تهیه کننده:

آذر شهبازی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *