پنجمین جلسه کارگاه خبرنویسی پیشرفته و نقد خبر در روابط عمومی دانشگاه برگزار شد

پنجمین جلسه کارگاه خبرنویسی پیشرفته و نقد خبر در روابط عمومی با حضور رابطین روابط عمومی بیمارستان‌ها، معاونت‌ها و سایر مراکز برگزار و ویژگی‌های مصاحبه خبری به فراگیران یادآوری و الزامات آن آموزش داده شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در نشست سه‌شنبه 24 دی 98 در سالن جی 6 سازمان مرکزی دانشگاه، مهدی گلپایگانی سردبیر اخبار سایت دانشگاه و مدرس این کارگاه به الزامات و آداب مصاحبه خبری، سبک‌های تنظیم مصاحبه و درست نویسی در خبر اشاره کرد و گفت: یک خبرنگار خوب پیش از انجام مصاحبه حتماً باید به تعیین موضوع پرداخته، مطالعه و شناخت موضوع را در دستور کار خود قرار دهد.
گلپایگانی ویژگی‌های گزینه خوب برای مصاحبه خبری را پاسخگو بودن مصاحبه‌شونده، مطلع بودن او و ترجیحاً دارای شهرت عنوان کرد.
سردبیر اخبار سایت دانشگاه، با اشاره به مبحث «مصاحبه برای مصاحبه»، افزود: برای یک مصاحبه قوی با منابع مطلع و کارشناس مصاحبه غیررسمی داشته باشید و مشورت کنید.
 

در ادامه این کارشناس ارشد رسانه، به بیان تجاربی از مصاحبه‌های انجام‌شده در سایت دانشگاه، نحوه بارگذاری اخبار واحدهای تابعه، اخبار مناسبت‌ها و معرفی کتاب (خبرنویسی پیشرفته به زبان ساده) نوشته دکتر احمد توکلی پرداخت.

سپس دکتر علیرضا پارسا پور مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه، که برای دقایقی در این کارگاه حاضر شده بود در سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده خستگی‌ناپذیر جبهه‌های حق علیه باطل و حادثه غم‌انگیز و تأسف‌بار فقدان مسافران پرواز اوکراین، به تشریح اهمیت اخبار درج‌شده در صفحه اول سایت و فضای مجازی اشاره کرد و گفت: سعی داریم از اخبار محیطی دانشگاه در صفحه اول سایت بیشتر بهره بگیریم اما باید ویژگی‌ها و فاکتورهای خبری را حتماً در تهیه خبرها لحاظ کنیم.
وی یادآور شد: گاهی اوقات مواردی پیش می‌آید که اخبار در تلگرام یا صفحه اول سایت نرفته است، اگر رابطین واحدهای تابعه دانشگاه به ما اطلاع دهند و فاکتورهای خبر مناسب در آن قیدشده باشد؛ آن را مدنظر قرار می‌دهیم. 
 توضیح اینکه حضور در این کارگاه رایگان است و بر اساس برنامه‌ریزی روابط عمومی دانشگاه تا پایان امسال ماهی یک‌بار کارگاه خبرنویسی ویژه شاغلین روابط عمومی برگزار خواهد شد و دارای امتیاز آموزش ضمن خدمت هم هست.
خبرنگار: الهام علی
عکس: وحید مزاجردی
 
الهام علی
تهیه کننده:

الهام علی

2 نظر برای این مقاله وجود دارد

78/10/11 - 00:00

خبر خوب و کامل و مفید تنظیم شده.

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

78/10/11 - 00:00

آقای گلپایگانی از مطالب ارزنده شما تشکر میکنیم.

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *