معرفی پژوهش های فراآکادمیک و طرح های اثرگذار در دانشگاه علوم پزشکی تهران

تامز رس 18: دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان دانشگاه پیشرو در سطح کشور نگاه نوینی به مقوله آموزش پزشکی دارد

دکتر محبوبه مافی نژاد مدیر مرکز مطالعات توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور در استودیو شفا درباره مقاله طراحی و روانسنجی ابزار ارزیابی اثرات آموزشی آزمون آسکی از دیدگاه دانشجویان توضیح داد و گفت: یکی از مسائل مهم که در مطالعات و دانشگاه های معتبر جهان مورد بررسی قرار گرفته است این است که بتوان آموزش و ارزیابی را که دو روی سکه هستند درهم آمیخت و از فرصت های ارزیابی برای یادگیری موثرتر دانشجوها کمک بگیریم. وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان دانشگاه پیشرو در سطح کشور، همواره در تلاش است تا نگاه نوینی به مقوله آموزش پزشکی داشته باشد. در همین رابطه بحث اثرات آموزشی آزمون های به عمل آمده یکی از رویکردهایی است که باید ضرورت آن را در سیستم آموزشی بیش از پیش مورد توجه قرار داد.

 آزمون آسکی نیز به عنوان یکی از ابزارهای ارزیابی فراگیر می تواند اطلاعات کلیدی بسیاری را از عملکرد دانشجویان از طریق ایجاد فرصت ارائه بازخورد و بازاندیشی بر نتایج حاصل از ارزیابی در اختیار قرار دهد که در این راستا تیم پژوهش در قالب بررسی ها و متدولوژی مشخصی که داشت توانست ابزاری را توسعه دهد که بتواند عوامل موثر در بعد تقویت اثرات آموزشی آزمون آسکی دانشجویان پزشکی را بسنجد.

 


سهیلا ملکی
تهیه کننده:

سهیلا ملکی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *