هم‌اندیشی مسئولان ایثارگر واحدهای تابعه دانشگاه برگزار شد

بیستمین هم‌اندیشی مسئولان ایثارگر واحدهای تابعه دانشگاه با محوریت «هفته دفاع مقدس به‌صورت مجازی» در محیط اسکای‌روم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دفتر امور ایثارگران، در این هم‌اندیشی که 16 شهریور 1400 برگزار شد. دکتر احسان مقیمی مدیر دفتر امور ایثارگران دانشگاه، به‌روز کردن اطلاعات ایثارگران را ضروری دانست و گفت: تشکیل گروه در فضای مجازی برای انجام کارها لازم است.

وی با اشاره به اینکه در آستانه دفاع مقدس هستیم؛ افزود: بزرگان ایثارگری که کارهای ویژه‌ای انجام داده‌اند و رتبه بالاتری اخذ کرده‌اند، باید تشویق شوند. جای بسی خوشحالی است که شاهد موفقیت عزیزان ایثارگر واحدها باشیم.

دکتر مقیمی موضوع دیگر را اطلاع‌رسانی و مراجعه به سایت، برای بهره‌برداری از فایل‌های بارگذاری شده عنوان کرد و گفت: اشتغال و تغییر وضعیت استخدامی بر اساس بخشنامه استخدامی خبر خوشحال‌کننده است که به‌تدریج افراد مشمول در حال تغییر وضعیت هستند.

وی با بیان اینکه سه کارگاه مجازی که در سایت ایثارگران در حال برگزاری است، یادآور شد: باتوجه‌به مشکلات موجود اشتغال، کارگاه اشتغال می‌تواند کمک‌کننده باشد و اما کارگاه کیفیت زندگی باتوجه‌به اپیدمی کرونا که ارتباطات و سبک زندگی را تغییر داده است؛ دارای اهمیت ویژه‌ای است. همچنین کارگاه مقاله‌نویسی برای تدوین پروپوزال و انجام پژوهش مفید است.

مدیر امور ایثارگران در مورد مرکز تحقیقات آسیب‌دیدگان جنگ که از سال قبل کارش را آغاز کرده؛ از پژوهشگران و محققان خواست که با بخش پژوهشی این مرکز همکاری کنند.

وی با ابراز تأسف و اشاره به آمار شهدای مدافع سلامت، گفت: اقدامات اداری لازم در حال انجام است و به‌خاطر شرایط اپیدمی باید همچنان مراقب سلامت خود و خانواده‌هایتان باشید.

دکتر مقیمی با اشاره به هم‌زمانی هفته دفاع مقدس با اربعین، تاکید کرد: رابطین بنر و پوستر ارسالی را نصب‌کرده تا عزیزان با این فضای معنوی آشنا شوند و آمادگی خود را در تأمین و هدیه کتاب برای نمایشگاه واحدها اعلام کنند.

وی فضای فیزیکی بیمارستان امام، دانشکده قدیمی دندانپزشکی و دفتر ایثارگران را برای بازدید نمایشگاهی کتاب مناسب خواند و گفت: می‌توان کتاب‌هایی را به طور رایگان از سایت نیز دانلود کرد.

توضیح اینکه از برنامه‌های دیگر هفته دفاع مقدس، برگزاری نمایشگاه و تئاتر در فضای دانشگاه تهران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، برگزاری مسابقه از بین ارسال‌کنندگان کلیپ (مهلت ارسال 31 شهریور)، مصاحبه با پیش‌کسوتان دفاع مقدس و ... عنوان کرد در ضمن پرداختن به امور فرهنگی با وجود بیماری کرونا، ترویج کتاب‌خوانی در هفته دفاع مقدس، استفاده فرهنگی از راویان جنگ، پیشنهاد تهیه کلیپ از ایثارگرانی که در زمان جنگ بی‌وقفه ایثارگرانه در چند شیفت کار می‌کردند، برگزاری کارگاه پیشگیری از افسردگی و حل مسئله، پیشنهاد راه‌اندازی رادیو کرونا برای اطلاع‌رسانی آسان و گسترده به تمام آحاد جامعه، برگزاری نمایشگاه‌های دفاع مقدس و کتاب و اهدای جوایز به کتاب‌خوان برتر، تعیین افرادی که در طرح شهید سلیمانی و کرونا همکاری داشتند، تجهیز مرکز تحقیقات با نگاه به جلو و سلامت ایثارگران، ارائه طرح‌هایی در راستای رفع مسائل اقتصادی و اجتماعی و هنری ایثارگران از جمله پیشنهاد‌هایی بود که توسط ایثارگران واحدهای تابعه مطرح شد.

همچنین رابطین رضایت خود را از عملکرد واحد ایثارگران اعلام و از برنامه‌های هماهنگ و هدفمند این تیم قدردانی کردند. در پایان نیز دکتر مقیمی از شرکت‌کنندگان به‌دلیل حضور در این جلسات با وجود مشکلات و سختی‌های کاری موجود ناشی از بیماری کرونا تشکر کرد.

علیرضا پیرامون مقدم
تهیه کننده:

علیرضا پیرامون مقدم

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب