برگزاری نشست هم اندیشی کانون بسیج جامعه پزشکی بیمارستان فارابی

راهکارهای افزایش مشارکت اعضای بسیج در نشست کانون بسیج جامعه پزشکی و اساتید بیمارستان فارابی، بررسی شد.

گالری عکس

به گزارش روابط عمومی بیمارستان فارابی، در آستانه سالروز صدور فرمان تاریخی رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین، جلسه هم اندیشی اعضای کانون بسیج جامعه پزشکی و اساتید بیمارستان فارابی با حضور دکتر منصوری فرمانده  و علیاری جانشین فرماندهی این کانون، روز چهار شنبه ۴ آذر ۹۴ تشکیل شد.
دکتر منصوری با تبریک فرا رسیدن هفته بسیج، هدف از برگزاری این نشست را  هم اندیشی برای برنامه ریزی و ساماندهی فعالیت های این کانون عنوان و بر افزایش مشارکت اعضا در این فعالیت ها تاکید کرد.
فرمانده کانون بسیج فارابی همچنین خواستار فعال تر شدن حلقه های صالحین شد.
علیاری مدیر بیمارستان و جانشین فرماندهی کانون بسیج فارابی هم ضمن تاکید بر حضور بیشتر اعضای بسیج در فعالیت های عقیدتی و فرهنگی، بررسی و ارائه راهکارهای مناسب برای ترغیب بیشتر اعضای بسیج در این امر را ضروری دانست و برای حل آن قول مساعد داد.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین اصغری امام جماعت بیمارستان فارابی، طی سخنانی با اشاره به آیه شریفه « فضل الله المجاهدین علی القاعدین اجرا عظیما» اظهار داشت: ممکن است عده ای انجام کارهای فرهنگی را واجب کفائی و وظیفه افرادی خاص بدانند، در حالیکه تلقی مقام معظم رهبری از امور فرهنگی، جهاد فرهنگی است.
وی افزود: شعار «وای اگر رهبری حکم جهادم دهد! » چه فایده ای دارد؟ ایشان به طور غیر مستقیم و با نام گذاری سال ها با عناوینی چون فرهنگ و اقتصاد و... در واقع حکم جهاد داده اند.
حجت الاسلام والمسلمین اصغری بسیج را نوک پیکان جهاد فرهنگی خواند و گفت: این حکم خداوند است که برای مجاهدان درجه و برتری در نظر گرفته است.باید منافع شرکت در جلسات بسیج و مشارکت در فعالیت های فرهنگی تبیین و به حکم آیه شریفه برای کسانی که در امور فرهنگی مشارکت دارند برتری و امتیاز قائل شد وگرنه بی تفاوت می شوند و بی تفاوتی خیلی بد است.
وی اضافه کرد: باید در همه دغدغه فرهنگی ایجاد کنیم. فرهنگ مثل هوا است، همانطور که به فکر آلودگی هوا هستیم باید دغدغه آسیب های فرهنگی را هم داشته باشیم.
تاکید بر فعال تر شدن حلقه های صالحین، بررسی چارت سازمانی کانون بسیج فارابی و لزوم شرکت حداکثری اعضا در جلسات عقیدتی و سیاسی بسیج دانشگاه از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود./ق
خبر و عکس: امیدوار
کلمات کلیدی
معصومه  عزيزي
تهیه کننده:

معصومه عزيزي

تنظیمات قالب