جلسه کمیته کنترل عفونت بیمارستان شریعتی با حضور دکتر جمشیدی برگزار شد

اعضای کمیته کنترل عفونت بیمارستان شریعتی درباره برنامه‌های این کمیته تبادل نظر کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان شریعتی، جلسه کمیته کنترل عفونت بیمارستان شریعتی چهارشنبه پنجم مهر ۱۴۰۰ برگزار شد. در این جلسه دکتر جمشیدی رئیس بیمارستان شریعتی پس از ارائه گزارش‌های مربوط به فعالیت‌ها و برنامه‌های کنترل عفونت در بیمارستان گفت: از ابتدا شاهد زحمات دکتر افهمی بودم که با چه زحمتی کار را شروع کردندو از این گزارش‌ها مشخص هست که چه راه طولانی طی شده. ما هر کمکی لازم باشد انجام می‌دهیم. رئیس بیمارستان شریعتی وجود گایدلاین‌هایی در بخش‌ها برای پیگیری دارو و روند درمان بیماران را لازم برشمرد و بر تدوین آن‌ها تأکید کرد. دکتر جمشیدی همچنین حضور سرپرستاران در راند روزانه دستیاران را دراجرای گاید لاین‌ها مؤثر دانست.
دکترشیرین افهمی دبیر علمی کمیته کنترل عفونت ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌های این کمیته، کنترل عفونت در بیمارستان‌ها یک استراتژی مولتی مدل تعریف کرد. همچنین موارد عفونت بیمارستانی در نیمه اول سال ۹۹ و ۱۴۰۰، مقایسه درصد مواردعفونت در ۶ ماهه ابتدایی سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ و گزارش مقایسه مصرف آنتی بیوتیک‌های وسیع الطیف در شش ماه اول در ساب کمیته آنتی میکروبیال از جمله دیگر گزارش‌های دکتر افهمی بود.
نیروی انسانی واحد کنترل عفونت، لزوم تدوین بودجه پایدار برای اجرای برنامه‌های کنترل عفونت، آموزش مصرف آنتی بیوتیک دربیماران موکور، قیمت و بیمه آنتی بیوتیک های‌وسیع الطیف و برنامه آموزشی دستیاران برای آنتی بیوتیک‌نویسی در بیماران داخلی از دیگر موارد مطرح شده در این کمیته بود.
 فرانک  معصومی فرد
تهیه کننده:

فرانک معصومی فرد

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب