دکتر خاتون آبادی: توانبخشی در وضعیت آماده به خدمت است

نشست اعضای هیئت رئیسه دانشکده توانبخشی، در سالن شورا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده توانبخشی، این جلسه روز دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰، با حضور دکتر سید احمدرضا خاتون آبادی رئیس دانشکده و معاونین در سالن شورا برگزار شد.
در این جلسه ابتدا دکتر خاتون آبادی با اشاره به آیات ۲۵-۲۸ سوره طه (رب اشرح لی صدری، و یسرلی امری، واحلل عقده من لسانی، یفقهوا قولی) از خداوند استعانت خواست که به همه ما شرح صدر برای تحمل بار سنگین مسئولیت عطا کند و مسیر را هموار سازد. وی ضمن تاکید بر همراهی و همفکری اعضای هیئت علمی، تشکل‌های دانشجویی و کارکنان بر ترسیم نقشه راه دانشکده با هدف ارتقای سطح خدمات توانبخشی، اظهار کرد: ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و شهادت سردار سلیمانی فرصت مناسبی برای نگاه به مسیر این بزرگواران به عنوان الگوی مدیریتی است.
وی در ادامه ضمن ارائه گزارشی از بازدید زمین‌های دانشگاه در مناطق ۱۸ و ۲۲ تهران، همچنین ملاقات با مسئولین بیمارستان‌های امام خمینی (ره)، مرکز طبی کودکان، مرکز بهداشت جنوب، بنیاد شهید و امور ایثارگران بعنوان برنامه‌های توسعه توانبخشی مطالبی بیان و تصریح کرد: توانبخشی در وضعیت آماده به خدمت است و پیشبرد این اهداف که برخی پیرو گزارش‌های پویش یک دقیقه با مسئولان دریافت شده است، دستاورد بزرگی برای دانشکده محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: ارائه خدمات در این مراکز به ویژه مرکز بهداشت، بهترین فرصت برای ارائه خدمات واقعی به مردم است. بیمارستان‌های امام خمینی (ره) و مرکز طبی کودکان از بیمارستان‌های مرجع کشور هستند و توسعه خدمات توانبخشی در آنها، بر ارتقای ارائه خدمت در سطح کشور بسیار موثر است.
رئیس دانشکده توانبخشی در خصوص تفاهم نامه دانشگاه با دانشگاه سبطین عراق و ارائه خدمات آموزشی توانبخشی در این دانشگاه مطالبی ارائه کرد و از ضرورت تشکیل کمیته مشورتی برای پیشبرد اهداف توانبخشی در این دانشگاه که در حال حاضر به رشته فیزیوتراپی در مقطع کارشناسی اختصاص دارد سخن گفت و بر مدیریت زمان و جمع بندی در بازه زمانی مناسب تاکید کرد.  
دکتر خاتون آبادی از نیاز به تشکیل حوزه مدیریت بالینی توانبخشی به عنوان حوزه‌ایدر چهارچوب دانشگاه سخن گفت و تصریح کرد: پیرو جلسه با دکتر ناطقی معاون درمان دانشگاه در خصوص تشکیل این حوزه به صورت پایلوت گفتگو شده است و چنانچه این اقدام موفقی باشد وزارتخانه نیز از آن استقبال خواهد کرد.
وی از فرایند انتخاب مدیران گروه‌ها در هفته آتی خبر داد و بر اطلاع رسانی دقیق برنامه ها، پیگیری منظم مصوبه‌ها و تشکیل جلسه با استادیاران تاکید کرد.
دکتر حمید دالوند معاون پژوهشی دانشکده مطالبی در خصوص مباحث پژوهشی ارائه کرد و گفت: در ادامه همکاری با بهداشت، در سامانه یکپارچه بهداشت با عنوان سیب، شاخص‌های مختلف بررسی می‌شود که در صورت اضافه شدن بخش توانبخشی به آن، در حوزه پژوهش توانبخشی با استفاده از اطلاعات این برنامه گام‌های بزرگی می‌توان برداشت.
دکتر سیامک بشردوست معاون بین الملل دانشکده نیز از بهبود تعامل واحد آموزش و بین الملل سخن گفت و در ادامه بر ضرورت کارت واکسن برای امتحانات و فرایند ثبت نام ترم جدید دانشجویان و همچنین طراحی گروه مشورتی برای راه اندازی رشته فیزیوتراپی در دانشگاه سبطین عراق و همفکری در نحوه پیشبرد این فرایند تاکید کرد.
وی همچنین گزارشی از برگزاری جلسات با دانشجویان بین الملل در مقاطع مختلف، نحوه بررسی مسائل مرتبط با آنها، برنامه ریزی برای مکاتبه با مراجع بالاتر و ضرورت جلسه آماده سازی بدو ورود دانشجویان بین الملل ارائه کرد.
دکتر سید محسن میر معاون اداری مالی دانشکده نیز در خصوص ضرورت تعیین مباحث مالی اعضای هیئت علمی و اساتید همکار در دانشگاه سبطین مطالبی بیان کرد. وی همچنین از اختصاص یک فضا مختص دانشجویان بین الملل در دانشکده در هفته‌های آتی خبر داد.
وی گزارشی از زمین‌های تخصیص یافته به دانشکده توانبخشی در مناطق ۱۸ و ۲۲ ارائه و تصریح کرد: پیرو جلسه با مسئولان دانشگاه و به دنبال پیگیری اهداف بلند مدت دانشکده، تخصیص فضایی در مجاورت دانشگاه به آزمایشگاه‌ها و کلینیک‌های توانبخشی در برنامه کاری قرار دارد.
دکتر مهری معاون آموزشی دانشکده نیز به ارائه گزارش در خصوص نحوه همکاری با بیمارستان امام خمینی (ره) و مسائل مرتبط با آن پرداخت و از ضرورت اختصاص فضای آموزشی به اعضای هیئت علمی دانشکده در بیمارستان‌ها سخن گفت و بر حضور دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری در راستای برنامه منتورینگ دانشکده و دانشگاه برای توسعه اهداف دانشکده تاکید کرد.
در پایان جلسه دکتر خاتون آبادی مجدداً ضمن اشاره به دیدگاه رئیس دانشگاه مبنی برنامه ریزی با دیدگاه ارائه خدمت به مردم، بر هدف گذاری برنامه‌های دانشکده با دیدگاه ارائه خدمت به جامعه تاکید کرد.

لیلا  یوسفی
تهیه کننده:

لیلا یوسفی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب