• تاریخ انتشار : 1395/12/04 - 12:23
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 605
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

شورای گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران تشکیل جلسه داد

در راستای تقویت ارتباط و انسجام جامعه چشم پزشکی کشور، دکتر فخرایی خواستار فعال شدن کانون دانش آموختگان بیمارستان فارابی شد.

گالری عکس

به گزارش روابط عمومی بیمارستان فارابی، صبحانه کاری شورای گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور دکتر صدر السادات رییس بیمارستان فارابی، دکتر فخرائی مدیر گروه، دکتر لاشیئی رییس مرکز تحقیقات چشم پزشکی، معاونین آموزشی و پژوهشی، روسای بخش ها و اعضای هیئت علمی گروه چشم پزشکی، بامداد سه شنبه سوم اسفند ۱۳۹۵ در سالن شورای بیمارستان فارابی برگزار شد.
دکتر فخرایی مدیر گروه چشم پزشکی، در ابتدای سخنانش با اشاره به حضور پروفسور هرمز شمس، آن را موجب دلگرمی و پربارتر شدن جلسه  دانست و از اعضای هیئت علمی دعوت کرد در نهمین جشنواره علوم بینایی و چشم پزشکی شمس  حضور یابند.
وی همچنین خواستار حضورجدی تمامی اعضای هیئت علمی، دستیاران و فلو شیپ ها در برنامه کنفرانس هفتگی دوشنبه ها و تلاش برای و پربارترشدن آن شد.
مدیر گروه چشم پزشکی دانشگاه در ادامه با بیان این که هدف از تشکیل این جلسه ، پرداختن به دو موضوع برگزاری بیست و سومین سمینار فارابی و فعال نمودن کانون دانش آموختگان فارابی است، اظهار داشت: همانطور که همه دوستان مطلعند پیشتر مذاکراتی در باب ادغام سمینار های گروه های چشم پزشکی سه دانشگاه مستقر در تهران انجام شده بود که ما با توجه به تغییرات مدیریتی به وجود آمده در سطح بیمارستان و گروه، اعلام انصراف دادیم و با رای اکثریت قریب به اتفاق گروه چشم پزشکی قرار شد فعلا سمینار بیست و سوم به همان روال سابق برگزار شود تا مطالعات جامع تری در این زمینه صورت گیرد.
دکتر فخرایی در مورد ابهامات به وجود آمده به علت برگزاری سمینار بهاره انجمن چشم پزشکی هم اظهار داشت: به دنبال  اطلاع رسانی صورت گرفته در مورد این سمینار، تماس های مکرری از جانب شرکت های تجهیزات پزشکی و همکاران چشم پزشک با بنده و آقای دکتر صدرالسادات گرفته شد و ما اعلام کردیم فارابی به طور مستقل سمینار خود را برگزار می کند و امکان شرکت در دو سمینار با تاریخ های نزدیک به هم برایمان وجود ندارد.
دکتر فخرایی با اشاره به آخرین آمار ثبت نام کنندگان در بیست و سومین سمینار سالیانه فارابی افزود: استقبال خوبی از سمینار به ویژه از سوی دانش آموختگان فارابی که به نام فارابی دلبستگی دارندبه عمل آمده است.
وی همچنین اضافه کرد: کنفرانس فارابی قابل مقایسه با سایر برنامه ها نیست. یک کنفرانس پر رونق ، پر شرکت کننده و پر مستمع است و این جلسه برای بررسی نظرات وپیشنهادات اعضای محترم هیئت علمی در مورد نحوه برگزاری سمینار تشکیل شده است.
مدیر گروه چشم پزشکی دانشگاه در ادامه به موضوع کانون دانش آموختگان فارابی پرداخت و اظهار داشت: دانش آموختگان فارابی بخش عمده ای از جامعه چشم پزشکی کشور را تشکیل می دهد بنابر این برای ارتباط و انسجام بیشتر آن ها بایستی کانون دانش آموختگان فعال شود. بهترین راهکار هم  پذیرش مسئولیت این کانون توسط یک نفر از اساتید مورد وثوق است. وی افزود: تلاش ما بر این است تا در شب فارابی سمینار بیست و سوم  که نماد خانواده بزرگ فارابی است با حضور دانش آموختگان و خانواده هایشان یک شب فراموش نشدنی و پرخاطره برای همه رقم بزنیم.
دکتر کارخانه رییس بخش رتین هم طی سخنانی جامعه چشم پزشکی را جامعه متحد الشکلی دانست که ثمره زحمات اساتید پیشکسوتی چون پروفسور محمد قلی شمس، دکتر خدادوست و دکتر سجادی است و سرمایه عظیمی در  راه آن صرف شده است. جامعه ای که  که از نظر علمی کاملا به روز و برخوردار از آخرین تکنولوژی وز دنیاست بنابر این تمام همت ما بایددر حفظ این این اتحاد و ویژگی و اخلاق چشم پزشکی  باشد.وی تاکید کرد باید با همفکری و همکاری با مدیر گروه های چشم پزشکی دانشگاههای دیگر فضا یی صمیمی برای پیشرفت علمی  به وجود آوریم.
در ادامه پروفسور هرمزشمس، دکتر صدر السادات، دکتر لاشیئی، دکتر رحیمی، دکتر کارخانه،  دکتر رضا زارعی، دکتر اسلامی، دکتر کسایی، دکتر مقیمی ودکتر محمد زارعی به بیان نقطه نظرات خود در رابطه با مسایل مطرح شده پرداختند.
خبر: امیدوار
عکس: امیدوار، قاضی میر سعید

  • گروه خبری : بیمارستان فارابی,گروه خبری RSS
  • کد خبر : 66519
معصومه  عزيزي
تهیه کننده:

معصومه عزيزي

تنظیمات قالب