صدمین نشست کمیته بحران کووید بیمارستان سینا برگزار شد

بیمارستان سینا، صدمین نشست کمیته بحران کووید19 بیمارستان سینا، طبق روال هر هفته شنبه 26 تیرماه سال 1400 برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، بیمارستان سینا، نشست کمیته بحران کووید این بیمارستان با ارائه گزارش هفتاد و سومین هفته بحران کووید در بیمارستان آغاز شد، سپس سوریا بابایی، مدیر پرستاری بیمارستان گفت: هفته گذشته با وجود ازدیاد بیماران مبتلا به کووید، اعمال جراحی همچون هفته های گذشته انجام پذیرفت و در درمانگاه مقرر شده بود تنها بیماران فالوآپ پذیرش شوند. وی همچنین خواستار کاهش پذیرش بیماران الکتیو غیر ضروری شد تا بتوان خدمات مطلوبتری به بیماران مبتلا به کووید و بیماران اورژانسی ارائه داده شود.

دکتر مهدی ابراهیمی، معاون درمان بیمارستان با بیان اینکه بر تعداد بیماران مبتلا به کووید بسیار افزوده شده است از احتمال افزایش تعداد تخت های کووید بیمارستان سینا در هفته آینده خبر داد.

مهندس هادی مخبر؛ مشاور رئیس بیمارستان سینا با توجه به شرایط بحرانی موجود پیشنهاد تعطیلی درمانگاه الکتیو را مطرح کرد و در ادامه افزود: میزان افزایش مصرف اکسیژن بیمارستان بسیار بالا رفته است و با توجه به اینکه مردم به این مرکز امید دارند شیفت های اکسیژن افزایش یافته تا در این شرایط بحرانی هیچ مشکلی از نظر اکسیژن رسانی بیماران را تهدید نکند.

دکتر مهران ستوده نیا، متخصص طب اورژانس بیمارستان نیز گفت: اورژانس بیمارستان سینا طی 2 هفته اخیر تحت فشار بسیار بالای مراجعه بیماران مبتلا به کووید و غیر مبتلا به کووید است و همه افرادی که با بخش اورژانس در حال همکاری هستند متحمل فشار کاری زیادی هستند و جا دارد از آنها تشکر و قدرانی کرد. وی در ادامه پیشنهاد تغییر مکان تزریق رمدسیور از واحد تریاژ را با توجه به محدود بودن فضای آن واحد را مطرح کرد.

دکتر آذر حدادی، استاد بیماری های عفونی بیمارستان سینا بر تخصیص فضایی فیزیکی مناسب برای تزریق رمدسیور سرپایی تاکید و همچنین برای کاهش بار کاری دستیاران داخلی و اورژانس پیشنهاد حضور یک پزشک عمومی در واحد تزریق رمدسیور سرپایی برای نوشتن گزارش ها و آزمایش های پزشکی را عنوان کرد.

دکتر مرضیه پازوکی، فوق تخصص ریه و بیماری های تنفسی بیان داشت، متاسفانه بیماران بستری مبتلا به کووید در این موج بسیار بدحال هستند.

دکتر اتابک نجفی، رئیس بخش های ای سی یو، ضمن قدردانی از مهندس مخبر در راستای تامین اکسیژن مورد نیاز بیماران بیان داشت: مصرف اکسیژن بسیار بالاست اما با این حال اکسیژن مورد نیاز تامین می شود.

دکتر محمد کاظم آقامیر، قائم مقام بیمارستان سینا نیز با بیان اینکه باید در بیمارستان وضعیت بحرانی اعلام شود گفت: با توجه به شرایط موجود و ورودی بسیار بیماران در حال حاضر با توافق کمیته بحران کووید وضعیت بحرانی در بیمارستان اعلام شود ودر  اولین اقدام از میزان ورودی های الکتیو کاسته و پذیرش درمانگاه به 30 درصد کاهش یابد. همچنین بخش جراحی اعصاب زنان و مردان نیز به بیماران کووید اختصاص داده شود.

رضا  آسیابی
تهیه کننده:

رضا آسیابی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب