برگزاری وبینار FDM بعد و قبل از کووید 19: به اشتراک گذاری تجربیات

به همت معاونت بین الملل دانشکده توانبخشی و با هدف به روز ماندن اطلاعات کسب شده در کارگاه های پیشین FDM، وبیناری با عنوان« FDM بعد و قبل از کووید 19: به اشتراک گذاری تجربیات» با حضور مدرس بین المللی و شرکت کنندگان کارگاه های پیشین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده توانبخشی، معاونت بین الملل این دانشکده در راستای ارتقا بخش پژوهش بین الملل دانشکده و  بر اساس برنامه عملیاتی این معاونت در دوران کرونا وبیناری تحت عنوان FDM before and after Covid-19: Experience Sharing fبا سخنرانی استاد مدعو دانشکده Thorsten Fischer مدرس بین المللی FDM در اروپا از کشور آلمان، دوشنبه 19 خرداد 99 برگزار کرد.
در این وبینار 2 ساعته علاوه بر اساتید و دانشجویان این دانشکده، اساتید دانشگاه تربیت مدرس و همچنین اساتید، دانشجویان و فیزیوتراپیست‌هایی از کشورهای عراق، پاکستان، هند و روسیه نیز حضور داشتند، پس از صحبتهای Thorsten Fischer در خصوص تجربیات خود در خصوص ارائه خدمات FDM به بیماران در دوره کرونا و همینطور نحوه برگزاری سمینارها شرکت کنندگان پیشین در سمینارهای آموزشی FDM  به ارائه تجربیاتی که تاکنون در اجرای انواع تکنیک های این روش بر روی بیماران مختلف از جمله فروزن شولدر، هالوکس والگوس، گردن و مچ پا بدست آورده بودند  پرداختند و پس از آن به اشتراک گذاری تجربه هر فرد، پرسش و پاسخی در خصوص همان موضوع برگزار شد.
ماژول 2 کارگاه FDM که بر اساس برنامه از پیش تعیین شده معاونت بین الملل این دانشکده مقرر بود در خردادماه 99 برگزار شود به توجه به شیوع کووید 19 در  نخستین زمان ممکن پس از عبور از شرایط پاندمی کووید 19 و  فراهم شدن  شرایط برگزاری کارگاه حضوری، برگزار خواهد شد.
توضیح اینکه تکنیک FDM  مدل آناتومیکال جدیدی است که بسیاری از صدمات بافت اسکلتی عضلانی توسط این روش مورد ارزیابی و درمان دستی قرار میگیرد. بر مبنای این مدل علت ضایعات اسکلتی عضلانی و بسیاری از مشکلات نورولوژیکال در اختلالات بافتهای همبند بدن شامل فاشیا، لیگامان ها، تاندون ها، رتیناکول ها و غیره است. در این مدل انواع اسپرینهای عضلانی، ویپلاش، سر درد، درد شانه، فروزن شولدر، پلانتار فاشیاتیس، استرینها و تاندونیتها، کمر درد، سیاتیکا، CTS و بسیاری از اختلالات دیگر به طور موفقیت آمیزی درمان می شوند.

لیلا  روستا
تهیه کننده:

لیلا روستا

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *