بیمه مسئولیت دستیاران دانشکده پزشکی صادر شد

معاون آموزشی دانشگاه از صدور بیمه مسئولیت دستیاران (تخصص، فوق تخصص و فلوشیپ) پزشکی این دانشگاه خبر داد.

دکتر سهراب پور

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی دانشگاه، دکتر سهراب پور معاون آموزشی دانشگاه در خصوص صدور بیمه نامه های دستیاران دانشکده پزشکی اعلام کرد: بیمه نامه های مسئولیت شغلی دستیاران دانشگاه علوم پزشکی تهران طی روزهای گذشته با تلاش کارشناسان معاونت تخصصی دانشکده پزشکی و اداره آموزش تخصصی معاونت آموزشی دانشگاه تفکیک و به بیمارستان ها ارسال شد. 
وی گفت: با استفاده از این فرصت بار دیگر از تمامی کادر درمان دانشگاه در همه سطوح قدردانی می کنم. انصافا تیم درمان دانشگاه در سه ماه و نیم گذشته، کولاک کردند. این کارزار، یک مانور بزرگ برای به رخ کشیدن توانمندی و روحیه ایثار تیم درمانی دانشگاه بود. سالهاست که به برکت تدبیر پیشینیان نظام سلامت، آموزش و درمان در نظام آموزشی علوم پزشکی کشور در هم تنیده اند. این رابطه تنگاتنگ، برکات فراوانی در چند دهه گذشته داشته است و فرصت پیش آمده در کارزار کرونا یک بار دیگر نشان داد که دانشگاهیان در تمام رشته های بالینی و علوم پایه پزشکی، آماده عمل به مسئولیت های اجتماعی خویش هستند.
دکتر سهراب پور نقش مهم دستیاران تخصصی و فوق تخصصی را در ارایه خدمات درمانی استاندارد در کنار کسب دانش و تجربه و مهارت مهم و تعیین کننده بر شمرد و گفت: دستیاران و پرستاران، دو رکن اصلی بدنه نظام ارایه خدمات را در بیمارستان ها تشکیل می دهند و بیشترین و طولانی ترین زمان تعامل انسانی بیماران در جریان دریافت خدمات سرپایی و بستری از بیمارستانها با این دو قشر پرتلاش صورت می گیرد.
وی ادامه داد: این دو قشر، علاوه بر آن که بار اصلی درمان را در کشور بر عهده دارند، از مظلوم ترین اقشار هم هستند، چرا که دریافتی آنان در مقایسه با وقت و انرژی و عمری که صرف می کنند، واقعا ناگفتنی است. 
دکتر سهراب پور با اشاره به توصیه های مکرر سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد: در کوتاه مدت، باید مراقبت و محافظت از کادر درمان در اولویت همه ما باشد. به هیچ وجه حتی یک نفر از کادر درمان نباید خدای ناکرده سلامت روح و جسمش تحت تاثیر این پاندمی تهدید شود. هر یک نفر از آنان که در خط مقدم مبارزه آسیب ببیند، خطری جدی جامعه را تهدید می کند. اما در بلند مدت، باید تقویت جایگاه نظام بهداشت و درمان کشور به عنوان یکی از زیرساخت های اصلی توسعه مد نظر برنامه ریزان و سیاستگزاران کشور قرار گیرد و یکی از مهمترین ارکان در این نظام، نیروی انسانی ماهر و آموزش دیده است. امیدواریم در اولین فرصت شاهد گشایش در مدل پرداخت دستیاران و پرستاران در کشور باشیم. دکتر سهراب پور هشدار داد که در مدل زندگی بشر امروز، خطر اپیدمی های بزرگ همیشه وجود خواهد داشت و اگر زیرساخت های سلامت کشور و مدل های پایش و واکنش سریع در کشور استقرار نیابد، تهدیدات بالقوه جدی در ابعاد سلامتی، اقتصادی و اجتماعی همیشه وجود خواهد داشت.
وی در پایان به روح قربانیان پاندمی کرونا درود فرستاد و با خانواده آنان ابراز همدردی، و برای شفای عاجل تمام بیماران دعا کرد.

 

شبنم قضایی
تهیه کننده:

شبنم قضایی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *