توصیه‌های مدیر شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر در بحران کووید -۱۹

مدیر شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر برگزاری کمپین اطلاع‌رسانی "ماندن در خانه" در بحران کووید-۱۹ را شهرستان را توصیه کرد.

دکتر فاطمه تاجیک

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، دکتر فاطمه تاجیک، مدیر شبکه در این خصوص گفت: بیماری کووید-۱۹ در تجمعات به راحتی منتقل می‌شود. عوارض ابتلا به بیماری در سالمندان و مبتلایات به بیماری‌های مزمن شدیدتر است ولی کودکان و نوزادان نیز در خطر ابتلا هستند.
وی در ادامه ضمن اشاره به دوره کمون بیماری که ۱ تا ۱۴ روز است علائم مهم بیماری را شامل تب، خستگی و سرفه‌های خشک برشمرد و در خصوص استفاده از ماسک توصیه کرد که هنگام ملاقات مردم، رفتن به مکان عمومی شلوغ یا سرپوشیده یا استفاده از وسایل نقلیه عمومی از ماسک استفاده کنند، البته استفاده از ماسک در افراد بیمار و یا مشکوک دارای علائم اکیداً توصیه می‌شود.
دکتر تاجیک همچنین به نحوه صحیح استفاده از ماسک و دستکش و نحوه صحیح دفع آنها، نحوه صحیح استفاده از ضدعفونی کننده‌ها نیز اشاره کرد و افزود: رعایت تمام نکات در بهداشت فردی و بهداشت محیط برای پیشگیری از ابتلا به بیماری خود بسیار مهم است ولی در این شرایط بحرانی که متأسفانه موارد ابتلا و فوت ناشی از بیماری رو به افزایش است به‌شدت توصیه می‌کنیم که مردم مگر در زمان اضطرار از منزل خارج نشوند و به اطرافیان و نزدیکان خود نیز توصیه کنند که برای حفظ جان خود و خانواده، خانه امن‌ترین و بهداشتی ترین مکان برای مبارزه با این ویروس است.
مدیر شبکه بهداشت در پایان ضمن ارزوی سلامتی برای همه مردم جهان و به‌ویژه مردم کشور عزیزمان، ابراز امیدواری کرد که با مشارکت مردم قطعاً می‌توانیم کرونا را شکست دهیم.

زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *