نظارت بر تصویب طرح های مرتبط با COVID-۱۹

دبیرخانه کمیته ملی اخلاق در پژوهش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اطلاعیه‌ای امکانات سامانه ملی کمیته ملی اخلاق در پژوهش را تشریح کرد.

با توجه به پاندمی COVID-19 و نیاز به بررسی ابعاد مختلف بیماری از طریق اجرای مطالعات اپیدمیولوژیک، بررسی روش های تشخیصی و رژیم های دارویی جهت درمان بیماری و یا کمک به تسریع روند بهبود و کوتاه شدن دوران بستری و نقاهت بیماران، پرو ژه های تحقیقاتی زیاد و متنوعی به طور مرتب جهت ارزیابی به کمیته های علمی و اخلاق در پژوهش دانشگاه ها / دانشکده ها و مراکز علمی-پژوهشی ارائه می شود. از آنجا که مصوبات این پروپوزال ها بلافاصله پس از تصویب، در سامانه ملی اخلاق در پژوهش نمایه می شوند و امکان رصد لحظه به لحظه آن ها برای همگان وجود دارد، انتظار می رود محققین، پزشکان، پرستاران و کلیه ذینفعان حوزه پژوهش و درمان درصورت مشاهده اجرای هرگونه پژوهش ثبت نشده در این سامانه و یا موارد ثبت شده ای که به نظر می رسد با اشکالات جدی مواجه هستند، موضوع را در اسرع وقت از طریق ایمیل به آدرس ethics@behdasht.gov.ir به دبیرخانه کمیته ملی اخلاق در پژوهش وزارت بهداشت اطلاع دهند تا در اسرع وقت توسط این دبیرخانه مورد پیگیری و رسیدگی قرار بگیرد.
جهت مشاهده متن اطلاعیه دبیرخانه کمیته ملی اخلاق در پژوهش، اینجا کلیک کنید.
مرجان  ایمانی‌لیل‌آبادی
تهیه کننده:

مرجان ایمانی‌لیل‌آبادی

1 نظر برای این مقاله وجود دارد

لیلا

لیلا

99/01/08 - 15:45

با عرض سلام و احترام لطفا در سایتی که برای غربالگری کرونا گذاشتید یک قسمت هم برای ثبت پیشنهادات گذاشته شود واز بین آنها هر کدام مفید بود اجرایی شود . برای برنامه های صدا و سیما هم نظارت کمیته کرونا باشد . هر روز جلوی درب منزل مردم نروند و مصاحبه کنند . خودش باعث انتقال ویروس میشه .

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *