کمیته بحران کووید 19 بیمارستان سینا تشکیل جلسه داد

دکتر محمد طالب پور، رئیس بیمارستان سینا در نشست کمیته بحران کووید 19 این مرکز، سیاست بیمارستان را انجام فعالیت های روزمره و رسیدگی و درمان مراجعان و در کنار آن درمان بیماران مبتلا به کرونا ویروس دانست.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان سینا، نشست کمیته بحران کووید 19 بیمارستان سینا، شنبه 14 تیرماه سال 99 برگزار شد.
در ابتدای نشست  آمار مراجعات بیماران مبتلا به کرونا ویروس در نوزدهمین هفته شیوع کرونا ویروس به بیمارستان سینا بیان شد که آمار مطرح شده حکایت از صعودی شدن مراجعات بیماران مبتلا در هفته نوزدهم دارد. در این هفته 510 مورد مراجعه به تریاژ، 57 مورد ترخیص از بخش های کووید و 146 مورد انجام سی تی اسکن ثبت شده که از تعداد سی تی اسکن های انجام شده 62 مورد مثبت اعلام شده است.
همچنین در هفته گذشته در بخش های کووید یک 21 بیمار، کووید دو 14 بیمار و ای سی یو اورژانس 12 بیماری بستری شدند و 15 بیمار مشکوک به کووید و 6 بیمار PCR مثبت نیز در بخش های غیر کووید بستری هستند.
در ادامه سوریا بابایی، مدیر پرستاری بیمارستان به بیان گزارشی از دیگر فعالیت های درمانی بیمارستان پرداخت و گفت: در هفته گذشته، 213 بیمار در اتاق عمل جنرال و 54 بیمار در اتاق عمل اورژانس جراحی شدند که از این تعداد6 بیمار اتاق عمل اورژانس و 2 بیمار اتاق عمل جنرال مبتلا به کووید 19 بودند.
در درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی نیز 2500 بیمار ویزیت شدند و کارکنان درمانگاه همچنان به کار خود ادامه دادند.
بابایی در ادامه صحبت های خود پیشنهاد خریداری و نصب تونل ضدعفونی کنند در ورودی درمانگاه را مطرح و جا به جایی ای سی یو کووید 19 را بیان کرد.
دکتر پویا پاینده مهر، رئیس اورژانس بیمارستان سینا با بیان آمار اورژانس کشور بیان داشت: بر طبق این آمار در سطح شهر تهران، میزان شیوع بیماری بسیار به آمار اسفندماه نزدیک است و مجدد بخش اورژانس کووید بازگشایی شد. وی همچنین  نیاز این بخش به هواکش و دستگاه پالس اکس متر پرتابل را مطرح کرد.
دکتر احمد سلیم زاده، رئیس بخش داخلی بیمارستان سینا نیز با اشاره به ظرفیت بخش های کووید در راستای درمان سریع تر، تعیین و تکلیف و انجام مشاوره بیماران مبتلا در بخش اورژانس را خواستار شد.
دکتر محمدرضا خاجوی، سرپرست مدیریت این مرکز نیز با بیان اینکه بسیاری از بیماران مراجعه کننده غیر کرونایی نیازمند اعمال جراحی و درمان هستند بر ضرورت حفظ بخش های غیر کرونایی تاکید کرد و  در ادامه در راستای پیشگیری، خواستار علل یابی نحوه ابتلا بیماران از طریق گرفتن شرح حال و بررسی آنها شد تا با انجام تحقیق و پژوهش بتوان راه های پیشگیری از بیماری را ارتقاء بخشید.
دکتر هدیه مرادی تبریز، رئیس آزمایشگاه بیمارستان سینا نیز بر تهیه تجهیزات آزمایشگاهی مورد نیاز ویژه بیماران مشکوک به کرونا ویروس تاکید کرد و بیان داشت: انجام آزمایش های کووید19 نیاز به اندیکاسیون دارد.
دکتر محمد کاظم آقامیر، قائم مقام بیمارستان سینا و رئیس مرکز تحقیقات ارولوژی نیز با بیان اینکه مرکز تحقیقات ارولوژی مجوز انجام آزمایش کووید 19 را کسب کرده در صورت تجهیز آزمایشگاه مرکز تحقیقات، برای انجام این قبیل آزمایش ها اعلام آمادگی کرد.
دکتر پانته آ آریا، متخصص اعصاب و روان بیمارستان نیز بر ایجاد فضایی آرام بخش و ایجاد روحیه مثبت در کارکنان تاکید کرد و همچنین پایداری و ثبات سیستم را از یکی از راه های موفقیت بیمارستان دانست.
دکتر علی شکوری راد، رئیس بخش رادیولوژی این مرکز با بیان اینکه روزانه در حدود 20 الی 25 سی تی اسکن در بیمارستان از بیماران مشکوک به کرونا گرفته می شود بر مدیریت درخواست آزمایش ها تاکید کرد و بیان داشت کرونا هم از جهات مثبت و هم منفی برخوردار بوده است و باید برای کنار آمدن با کرونا تا جایی که امکان دارد کارها را ساده تر کرد.
دکتر آذر حدادی، استاد بیماری های عفونی بیمارستان نیز بر ضرورت رعایت فاصله های اجتماعی و استفاده از ماسک تاکید کرد.
دکتر محمد طالب پور، رئیس این مرکز نیز در انتها بیان داشت: سیاست بیمارستان سینا بر این اساس ترسیم شده که در کنار انجام فعالیت های  روزانه و رسیدگی به بیماران گروه های درمانی مختلف بر طبق سهمیه در نظر گرفته شده در سطح شهر تهران موظف به پذیرش و درمان بیماران کرونایی نیز هست.
و با توجه به اعتماد مردم به این مرکز درمانی، قطعا بیماران مبتلا به کرونا به این مرکز مراجعه خواهند داشت و در صورتی که مراجعات این بیماران افزایش یافت مجبوریم وارد فاز دوم شویم.
پس باید در کنار رعایت سیاست کلی بیمارستان با حفظ آرامش به درمان بیماران مبتلا به کووید پرداخت تا سیستم بیمارستان ثبات و پایداری خود را حفظ کند.
توضیح اینکه جلسه های کمیته بحران کووید 19 بیمارستان سینا، شنبه های هر هفته با حضور اعضا برگزار می شود.


کلمات کلیدی
رضا  آسیابی
تهیه کننده:

رضا آسیابی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *