اخبار جلسات و نشست ها

 

 

  • تاریخ انتشار : 1399/06/23 - 17:50
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 1388
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

باحضور رئیس دانشگاه، نشست هیئت‌رئیسه تشکیل شد

در نشست هیئت‌رئیسه دانشگاه، گزارش برنامه عملیاتی دانشگاه و همچنین مسائل حوزه بهداشت در اجرای برنامه نوسازی خدمات بهداشت همگانی بررسی شد.

گالری عکس
در این نشست که 23 شهریور 99 در سالن شورای حکیم برگزار شد، دکتر کریمی با اشاره به اهمیت پایش برنامه عملیاتی گفت: ممکن است در انجام فعالیت‌های خود اعتقادی به مستندسازی و پایش برنامه‌های عملیاتی نداشته باشیم اما واقعیت است که براساس میزان پیشرفت در برنامه عملیاتی، دانشگاه‌ها رتبه‌بندی می‌شوند.
وی افزود: اگر پیشنهادی در زمینه برنامه عملیاتی واحد خوددارید حتماً آن را مطرح کنید در غیر این صورت برنامه ابلاغ‌شده را اجرا کنید. درخواست من این است که اجرای برنامه‌های عملیاتی را جدی بگیرید چراکه باوجود فعالیت‌های بسیاری که در دانشگاه صورت می‌گیرد بازهم دانشگاه براساس این آمار و ارقام مورد قضاوت قرار می‌گیرد.

بررسی برنامه نوسازی خدمات بهداشت همگانی
سپس دکتر علیرضا دلاوری معاون بهداشت دانشگاه، با اشاره به اجرای برنامه نوسازی خدمات بهداشت همگانی (نخبه) هدف از اجرای این طرح را افزایش عادلانه پوشش همگانی سلامت در جمعیت تحت پوشش دانشگاه بیان کرد و گفت: تاکنون 68 برنامه و پروژه در برنامه نوسازی قرارگرفته که بخشی از این برنامه‌ها درحال اجراست اما برای اجرایی شدن تمامی آن نیاز به همکاری بیمارستان‌ها و دانشگاه داریم.
وی با اشاره به اجرای سامانه یکپارچه اطلاعات آزمایشگاهی گفت: شعار این بخش، کل حوزه بهداشت، یک آزمایشگاه است و این  آزمایشگاه تحت وب فعالیت می‌کند. از ویژگی‌های این سامانه می‌توان به‌سرعت بالا، کاهش زمان جواب دهی، یکپارچگی داده‌ها در کل شبکه، کاهش هزینه و... اشاره کرد.
دکتر دلاوری با اشاره به اهمیت استانداردسازی بهداشت محیط در بیمارستان‌ها، بر لزوم توجه به مقررات و الزامات شفاف بهداشت محیط و طب کار در قراردادهای بیمارستانی تأکید کرد.
معاون بهداشت دانشگاه از تدوین شیوه‌نامه تشکیل کمیته دانشجویی بهداشت خبر داد و گفت: این شیوه‌نامه به‌منظور آشنایی دانشجویان با نظام عرضه خدمات سلامت، کسب تجربه و مهارت‌های لازم دانشجویان  و نیز تولید شواهد علمی و افزایش توانمندی‌های آنان در حیطه مدیریت برنامه‌های سلامت طراحی‌شده است.

تأکید بر پایش منظم برنامه‌های عملیاتی دانشگاه

در ادامه دکتر محمود بیگلر معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع دانشگاه، با تأکید بر اجرای دقیق برنامه‌های عملیاتی دانشگاه گفت: بخشی از برنامه‌های عملیاتی از سوی وزارت بهداشت ابلاغ می‌شود که در دانشگاه‌های علوم پزشکی مشترک است اما بخشی از برنامه‌ها مختص دانشگاه است که لازم است در مستندسازی این برنامه‌ها تلاش کنیم.
وی برپایش مستمر برنامه‌های عملیاتی تأکید کرد و گفت: هر برنامه‌ای که قرار است عملیاتی شود باید از ابتدای سال مورد پایش، نظارت و کنترل قرار گیرد.

در ادامه دکتر علیرضا همتی مدیر اجرایی مرکز تحقیق و سیاست‌های دانشگاه،  نظام برنامه‌ریزی عملیاتی بخش سلامت و آموزش علوم پزشکی و جایگاه هریک از حوزه‌های عملیاتی دانشگاه در این نظام را تشریح کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران از سال 94 برنامه عملیاتی خود را در حوزه معاونت‌ها، طراحی کرد و این رویکرد موردتوجه وزارت بهداشت و دانشگاه‌های دیگر قرار گرفت.
وی برنامه عملیاتی را تحقق گفتمان مدیریتی به مدیریت عملکردی دانست و گفت: برنامه عملیاتی دانشگاه را به‌عنوان مأموریت مهم سازمانی جدی بگیرید و با مشارکت فعال از این فرصت برای مدیریت عملکرد برنامه‌های حوزه خود استفاده کنید.
دکتر همتی بابیان اینکه برنامه عملیاتی مصوب هیئت‌امنای دانشگاه، سند رسمی تعهدات بر پایه مأموریت‌های هریک از حوزه‌های عملیاتی دانشگاه است افزود: لازم است هریک از حوزه‌های عملیاتی تعامل خود را در فرآیند تدوین و تصویب این برنامه با واحدهای بالادستی در وزارت بهداشت بیشتر کنند.

پیشنهاد طراحی شعار دانشگاه
سپس دکتر ماشاءاله ترابی در سخنان پس از دستور، در توضیح نقش روابط عمومی گفت: براساس تصویر شبکه اطلاع‌رسانی ایران (شارا) یکی از مهم‌ترین وظایف روابط عمومی مدیریت تصویر و شهرت است و روابط عمومی دانشگاه در این راستا تلاش می‌کند.
دکتر ترابی با اشاره به اینکه تمامی دانشگاه‌های بزرگ دنیا شعار دارند ولی دانشگاه ما شعاری برای مجموعه فعالیت‌های خود ندارد؛ شعار پیشنهادی دانشگاه را «به دانش گرای و بدو شو بلند» بیان کرد و گفت: به این منظور، شعار حدود 500 دانشگاه برتر دنیا را بررسی کردیم.  بسیاری از دانشگاه‌ها بحث دانش‌محوری و سرآمدی را محور شعار خود قرار داده‌اند. براین اساس مصرعی از اشعار فردوسی «به دانش گرای و بدو شو بلند» در نظر گرفتیم. این نشان می‌دهد که هزاران سال پیش شاعری از این سرزمین جایگاه دانش در کسب سرآمدی را مدنظر داشته است.
 در ادامه نشست هریک از اعضای هیئت‌رئیسه درخصوص موضوعات مطرح‌شده دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را مطرح کردند.

  • گروه خبری : گروه های مطالب,ستاد مرکزی روابط عمومی,گروه خبری RSS,جلسات و نشست ها
  • کد خبر : 161425
سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *