اخبار جلسات و نشست ها

 

 

نشست چهارساعته رئیس دانشگاه با مدیران بیمارستان‌های 14 گانه دانشگاه

دکتر کریمی بار دیگر بر تقویت ارتباط و هماهنگی رئیس، مدیر و مترون بیمارستان‌ها تأکید کرد

دکتر عباسعلی کریمی رئیس دانشگاه در نشست صمیمی با مدیران بیمارستان‌ها، پس از شنیدن چالش‌های هریک از مراکز، از معاون توسعه و مدیران این مجموعه خواست به مسائل مطرح‌شده رسیدگی کنند.

گالری عکس
قدردانی ستاد دانشگاه از مدیران بیمارستان ها

در این نشست که 5 آبان 99 در سالن مدافعان سلامت برگزار شد، دکتر محمود بیگلر معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع دانشگاه، دکتر فرشاد علامه معاون درمان دانشگاه، آزاده چترروز مدیر مالی، دکتر علیرضا نمازی مدیر توسعه سازمان و سرمایه انسانی، دکتر رامین رحیم نیا مدیر بودجه، دکتر هادی موسوی مدیر دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات، مهندس بهزاد مکری مدیر فنی و نظارت بر طرح‌های عمرانی، با قدردانی از تلاش مدیران بیمارستان‌ها در شرایط حساس کووید 19 نکات لازم درخصوص مسائل مطرح‌شده را بیان کردند.

خداقوت رئیس دانشگاه به مدیران

در ابتدای نشست رئیس دانشگاه، به مدیران بیمارستان‌ها خسته نباشید و خداقوت گفت و تأکید کرد: براساس تعهدی که در جلسه پیش مدیران بیمارستان‌ها داشتیم (19 خرداد 99)؛ این جلسه را برگزار کردیم. البته در نشست قبلی، بحران اولیه کووید را پشت سرگذاشته بودیم ولی اکنون در اوج بیماری هستیم و علاوه بر سختی و کارهای روزمره، بار بیشتری  به‌طور مستقیم بر 6-7 بیمارستان درگیر کووید و به درجاتی به سایر بیمارستان‌های دانشگاه تحمیل‌شده است و همه مراکز تحت‌فشار کار سنگین هستند.

چالش ها را ازادانه بیان کنید

دکتر کریمی با خیرمقدم به مدیران بیمارستان‌های امیراعلم و ضیائیان که به‌تازگی این مسئولیت را پذیرفتند گفت: شما به‌عنوان مدیران بیمارستان‌ها، در این روزهای سخت، قطعاً مسائل خاص خود را دارید و از شما می‌خواهم در این جلسه آزادانه دغدغه‌های خود را بیان کنید.

نکاتی را مطرح کنید که قابل پیگیری باشد
رئیس دانشگاه پس از شنیدن سخنان مدیران بیمارستان‌ها، با اشاره به آمار بستری بیماران مبتلابه کووید 19 در بیمارستان‌های دانشگاه گفت: در دور قبل، بیشترین آمار بستری مربوط به بیمارستان‌های امام خمینی و بهارلو بود و در این دوره پس از بیمارستان امام، بیمارستان‌های شریعتی، بهارلو و سینا  قرار دارند. لذا هنگام بیان مسائل، نکاتی را مطرح کنید که قابل‌پیگیری و مدیریت باشد.

تاکید بر تراز نیروهای پشتیبانی و بهداشت و درمان

دکتر کریمی بابیان مسائل بیمارستان امیراعلم گفت: این مرکز با توجه به شرایط ویژه‌ای که به‌تازگی در جابه‌جایی رئیس، مدیر و مترون بیمارستان داشته؛ باید کمک کنیم مسائل آن برطرف و تراز نیروی بهداشت و درمان و پشتیبانی آن برقرار شود.

ستاد دانشگاه درحال پیگیری توزیع مناسب بیماران

رئیس دانشگاه، با اشاره به چالش‌هایی که از سوی مدیر بیمارستان ضیائیان مطرح شد گفت توزیع مناسب بیماران در بیمارستان‌ها، مسئله‌ای است که در سطح ستاد دانشگاه پیگیری می‌شود.

اصلاح رویکرد برون سپاری بخش های درمانی و اورژانس

دکتر کریمی همچنین در پاسخ به مسائل برون‌سپاری بعضی بخش‌ها گفت: شخصاً با برون‌سپاری مخالفم. هرچند  دانشگاه در گذشته به دلایلی این سیاست‌ها را در بعضی واحدها، داشته؛  اما تأکید می‌کنم بخش اورژانس و سایر بخش‌های درمانی بیمارستان، نباید از طریق واگذاری اداره شوند و اصلاح این سیستم نیز با کمک دانشگاه و همکاری بیمارستان‌ها درحال انجام است. خوشبختانه بیمارستان ضیائیان به‌طرف بهبود و اصلاح این فرایند پیش می‌رود و دانشگاه نیز به ادامه این روند کمک می‌کند.

تمامی کارکنان فعال مجموعه خود را ببینید

رئیس دانشگاه بر هدایت کمک‌های خیرین به سمت، افراد فعال در بیمارستان‌ها  تأکید کرد و گفت: برای من جایگاه همه کارکنان یک مجموعه مهم است. نگاه رئیس و مدیر بیمارستان نیز باید به همه افراد آن مجموعه باشد و هدایای خیرین را به‌گونه‌ای مدیریت کنند که در اختیار همه افراد فعال قرار گیرد.

به  بیماران غیرکووید نیز خدمت کنید

دکتر کریمی با اشاره به بار مراجعه بیماران کووید 19 به بیمارستان‌های سینا و بهارلو گفت: این دو بیمارستان پس از بیمارستان امام خمینی بیشترین میزان بستری بیماران مبتلابه کووید را دارند و باید به‌گونه‌ای مدیریت کنند که خدمات موردنیاز بیماران دیگر خود را  نیز ارائه دهند.

تاکید بر رعایت شیوه نامه های حفاظت فردی در بیمارستان های غیرکووید
رئیس دانشگاه باتوجه به ابتلای کارکنان مرکز طبی کودکان به کووید 19 گفت: وقتی بیمارستانی بیمار کمتری دارد و کارکنان آن بیشتر مبتلا می‌شوند نشان می‌دهد که باید به حفاظت شخصی خود بیشتر توجه کنند.

منشی ها یکی از پست های کلیدی در بیمارستان ها

دکتر کریمی با اشاره به نقش منشی‌ها در ثبت به‌موقع اسناد مالی بیمارستان‌ها گفت: یکی از کلیدی‌ترین پست‌ها در بیمارستان‌ها منشی‌ها هستند لذا برایشان وقت بگذارید و با آموزش آنان را نسبت به اهمیت جایگاهشان حساس کنید.

تاکید دوباره بر تقویت ارتباط رئیس، مدیر و مترون بیمارستان

رئیس دانشگاه بار دیگر بر تقویت ارتباط بین رئیس، مدیر و مترون بیمارستان تأکید کرد و گفت: برای هماهنگی بیشتر جلسات هفتگی را به‌صورت مستمر برگزار کنید.
دکتر کریمی از مدیران بیمارستان‌ها خواست اگر مسئله‌ای درخصوص تأمین اکسیژن دارند مطرح کنند افزود: اکسیژن،کلیدی‌ترین روش  درمانی برای بیماران مبتلابه کووید 19 است. نسبت به تأمین اکسیژن حساس باشید تا مسئله‌ای برای بیماری ایجاد نشود.


مدیران به تمامی فرآیندهای بیمارستان توجه کنند

رئیس دانشگاه با توجه به شرایط حساس کنونی کشور گفت: گاهی یک کلمه یا یک حادثه می‌تواند چالش‌هایی را برای کشور به وجود آورد لذا مدیران بیمارستان‌ها باوجود همه تلاش‌هایی که می‌کنند باید توجهشان نسبت به همه فرایندهای بیمارستان باشد تا بتوانند از بروز حوادث جلوگیری کنند.
 
توجه ویژه مقام معظم رهبری به پاندمی کووید 19
دکتر کریمی با اشاره به تشکیل ستاد کرونا در دفتر مقام معظم رهبری و تأکید ایشان بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی گفت: وقتی  مقام معظم رهبری، ستاد کرونا را در دفتر خودشان تشکیل می‌دهند تا در جریان ابعاد مختلف این بیماری قرار بگیرند و تا این اندازه نسبت به زدن ماسک تأکیددارند؛ نشان‌دهنده اهمیت این پاندمی است و لازم است مدیران بیمارستان‌ها نیز به این شرایط توجه ویژه‌ای داشته باشند.

دانشگاه جلوتر از بیمارستان ها در پرداخت کارانه

رئیس دانشگاه، درخصوص پرداخت منظم کارانه بیمارستان‌ها گفت: درگذشته بیمارستان‌ها از دانشگاه گلایه داشتند که کارانه‌ها را به‌موقع پرداخت نمی‌کنند. اما امروز از سوی مدیر مالی مطرح شد که اگر بیمارستان‌ها بتوانند اسناد خود را به‌موقع تکمیل کنند کارانه دو ماه به آنان پرداخت می‌شود. خوشبختانه دانشگاه جلوتر از بیمارستان‌ها حرکت می‌کند تا با توجه به گرانی‌ها، کارکنان کمتر تحت‌فشار قرار گیرند.

تاکید بر وقت گذاری بیشتر مدیران بیمارستان ها با کارکنان

دکتر کریمی در پایان سخنان خود، با تأکید بر برگزاری جلسات بیشتر با مدیران بیمارستان‌ها، از آنان خواست با حضور در قسمت‌های مختلف بیمارستان، وقت بیشتری را با کارکنان صرف کنند و اجازه ندهند یک اتفاق کوچک باعث ایجاد چالش در بیمارستان شود.

بیان چالش های بیمارستان ها

در ادامه نشست، مهندس لک مدیر بیمارستان امیراعلم، دکتر مرادزاده مدیر بیمارستان ضیائیان، پناهی مدیر بیمارستان بهارلو، مهندس مخبر مشاور رئیس بیمارستان سینا، دکتر رفعتی مدیر بیمارستان شریعتی، دکتر رهنما مدیر مرکز طبی کودکان، معصومی مدیر مجتمع بیمارستانی امام خمینی، دکتر احمدی مدیر بیمارستان بهرامی، دکتر شباب مدیر بیمارستان روزبه، تکلو مدیر مجتمع بیمارستانی محب یاس به ترتیب مسائل بیمارستان‌های خود را ازنظر استعلاجی و تأمین نیروی انسانی بخش‌ها، افزایش هزینه‌ها و کاهش درآمدهای بیمارستان‌ها، تأمین اکسیژن ساز و زیرساخت‌های بیمارستان‌ها، برون‌سپاری بعضی بخش‌ها، هدایت هدایای خیرین به سمت نیروهای فعال در بیمارستان‌ها، خدمت‌دهی به بیماران دچار تروما، ساماندهی برخی نیروهای ناکارآمد در بیمارستان‌ها، نقش منشی‌ها در درآمد بیمارستان‌ها، تعرفه خدمات روان‌پزشکی و... بیان کردند.
تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، پرداخت منظم کارانه‌ها و قدردانی از تلاش‌های تیم معاونت توسعه در حمایت از بیمارستان‌ها نیز از دیگر نکاتی بود که از سوی مدیران بیمارستان‌ها مطرح شد.

سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *