اخبار جلسات و نشست ها

 

 

دیدار اعضای فدراسیون جهانی آموزش پزشکی با رئیس دانشگاه

اعضای فدراسیون جهانی آموزش پزشکی در واپسین روز حضور در دانشگاه، در جلسه‌ای با رئیس دانشگاه به ارائه گزارشی تفصیلی از یافته‌های خود از وضعیت دوره پزشکی عمومی دانشگاه پرداختند.

گالری عکس

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در آخرین بخش از بازدید اعضای فدراسیون جهانی آموزش پزشکی از دوره پزشکی عمومی دانشگاه، دکتر جعفریان میزبان اعضای گروه بازدید آقایان پروفسور سم لینستر (Sam Leinster) و پروفسور پیتر دیتر (Peter Dieter) بود.
این جلسه با حضور دکتر جلیلی معاون آموزشی دانشگاه، دکتر امامی رئیس دانشکده پزشکی، دکتر نکوفر مدیرکل اعتباربخشی معاونت بین‌الملل دانشگاه، دکتر میرزازاده مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه و دکتر عکاظی معاون آموزش پزشکی عمومی دانشکده پزشکی از ساعت 14:30 روز پنج‌شنبه 29 مهر 95 در دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد.
پس از خوشامدگویی و معارفه حاضران، دکتر میرزازاده گزارش خلاصه‌ای از روند فراهم کردن مقدمات و درنهایت انجام بازدید دوره پزشکی عمومی دانشگاه توسط گروه بازدید ارائه کرد.
مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه با بیان این نکته که مقدمات این کار در زمان بازدید رئیس فدراسیون جهانی آموزش پزشکی (WFME) از دانشگاه در تابستان سال گذشته فراهم شد؛ اظهار داشت: به دنبال تصمیم شورای عالی بازنگری در سال 92 برای انجام یک بازدید بین‌المللی از دوره پزشکی عمومی دانشگاه و به دنبال آن با ارسال نامه رسمی از طرف ریاست دانشگاه جنبه اجرایی به خود گرفت. پس از انجام هماهنگی‌های فراوان، درنهایت مقرر گردید گروه بازدید فدراسیون جهانی متشکل از آقایان پروفسور سم لینستر (Sam Leinster)، پروفسور آموزش پزشکی و نیز جراحی از دانشگاه East Anglia از کشور انگلستان و نیز پروفسور پیتر دیتر (Peter Dieter)، پروفسور بیوشیمی از دانشگاه کارل گوستاو از کشور آلمان در روزهای بیست و هفتم تا بیست و نهم مهرماه سال جاری این بازدید را انجام دهند.
وی افزود: به این منظور در هشت ماه گذشته خودارزیابی دوره پزشکی عمومی دانشگاه با تشکیل کمیته راهبری و برگزاری کارگاه‌های متعدد انجام و درنهایت گزارش خودارزیابی که بر اساس استانداردهای جهانی آموزش پزشکی عمومی انجام‌شده بود در اختیار هیئت قرار گرفت.
دکتر میرزازاده با تشریح برنامه حضور اعضای فدراسیون جهانی آموزش پزشکی در دانشگاه، گفت: گروه بازدید در سه روز ذکرشده پس از استماع گزارش خودارزیابی در جریان یک جلسه چهارساعته که در حضور مدیران گروه‌های آموزشی دانشکده پزشکی برگزار شد با دانشجویان و اعضای هیئت‌علمی جلسات جداگانه‌ای را برگزار کردند و همچنین از چهار بیمارستان مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) و بیمارستان‌های دکتر شریعتی، ضیاییان و بهارلو و همچنین امکانات آموزشی پردیس دانشکده پزشکی بازدید کردند و درنهایت در گزارشی یک‌ساعته یافته‌ها و پیشنهادهای خود را به کمیته راهبری خودارزیابی ارائه کردند.
در ادامه این جلسه پروفسور لینستر به نمایندگی از هیئت بازدید گزارش تفصیلی از یافته‌های خود از وضعیت دوره پزشکی عمومی دانشگاه ارائه کرد.
وی ضمن تأکید بر کیفیت بالای کار انجام‌شده در جریان خودارزیابی و نیز برجسته خواندن کیفیت آموزشی مشاهده‌شده در دوره پزشکی عمومی دانشگاه، در هشت محور و به تفکیک نقدها و پیشنهادهای گروه بازدید را ارائه کرد.
پروفسور لینستر در پایان با تأکید بر کیفیت بالای دوره پزشکی عمومی دانشگاه یادآور شد: این بازدید باهدف اعطای مجوز یا اعتباربخشی این دوره صورت نگرفته و درعین‌حال می‌تواند با ارائه پیشنهادهای سازنده راهگشای ارتقای کیفیت دوره باشد.
بخش پایانی این ملاقات به پرسش و پاسخ بین رئیس دانشگاه، حاضرین و گروه بازدید اختصاص یافت و در خاتمه هدایای رئیس دانشگاه، معاون آموزشی و رئیس دانشکده به هیئت بازدید اهدا شد.
پیش‌ازاین جلسه اعضای فدراسیون جهانی آموزش پزشکی ضمن حضور در پردیس دانشکده پزشکی، از کلاس‌ها، گروه‌ها، آزمایشگاه‌ها و امکانات آموزشی دانشکده پزشکی بازدید کرده؛ سپس در جلسه خودارزیابی دانشکده، به ارائه بازخورد اولیه بررسی‌های خود پرداختند.

میر حامد  حسینی
تهیه کننده:

میر حامد حسینی