در قاب رسانه

 

لیست اخبار صفحه :3
انتشار کتاب الکترونیکی «روایت همگرائی در مدیریت» دانشگاه علوم پزشکی تهران
1460 روز تلاش و همکاری برای پیشرفت علمی کشور

انتشار کتاب الکترونیکی «روایت همگرائی در مدیریت» دانشگاه علوم پزشکی تهران

کتاب «روایت همگرائی در مدیریت» مشتمل بر مجموعه سخنرانی های دکتر عباسعلی کریمی رئیس دانشگاه از سال 1396 تا 1400 است. این کتاب در هفت فصل به همت روابط عمومی دانشگاه در 368 صفحه منتشر شده است که فایل آن به صورت الکترونیکی بر روی سایت دانشگاه قرار داده شد.

دکتر کریمی: نگاه من در مرکز قلب، واگذاری مسئولیت به افراد و نظارت و وارد نشدن به جزئیات بود
مستند «فرصت‌های سرآمدی آموزش و پژوهش در دانشگاه»

دکتر کریمی: نگاه من در مرکز قلب، واگذاری مسئولیت به افراد و نظارت و وارد نشدن به جزئیات بود

دکتر عباسعلی کریمی، رئیس دانشگاه که به همراه دکتر سعید صادقیان، معاون پژوهشی مرکز قلب تهران به استودیو شفآ آمده بود در بخش چهارم گفت‌وگو با مستندسازان«فرصت‌های سرآمدی آموزش و پژوهش» گفت: درراه اندازی مرکز قلب تهران از تجربیات طولانی در مدیریت بیمارستان‌های داخل کشور و همچنین ایده‌هایی از بیمارستان‌های معتبر خارج از کشور استفاده کردیم. اولین قدم این بود که خودمان هم تمام‌وقت شویم و تمام‌قد در اختیار بیمارستان باشیم. سعی کردیم از نیروهای جوان و باانگیزه که انگیزه‌های مادی اولویت اول آن‌ها نبود، استفاده کنیم. اگر انسان‌ها را دوست داشته باشیم و آن‌ها را به‌عنوان سرمایه‌های اجتماعی ببینیم و همچنین بتوانیم این احساس را به محیط منتقل کنیم موفق هستیم. آنچه باقی میماند انسانیت، خدمت بدون منت و گذشت و ایثاری است که کارکنان دانشگاه در مقابل مردم دارند. نیاز واقعی مردم مطرح است و ما مسئولیت تاریخی داریم و باید در هر سطحی که هستیم به کمک مردم بشتابیم. دکتر صادقیان گفت: در پی طراحی روش‌هایی هستیم که از طریق نرم‌افزارها عوامل خطر بیماری را در سطح جامعه کنترل کنیم و این را به‌عنوان پروژه آینده مرکز قلب قرار داده‌ ایم.

دکتر کریمی: به جامعه پرستاری می گویم دستمریزاد؛ خوب عمل کردید، خوب گل زدید؛ برنده شما هستید
مصاحبه اختصاصی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با ویژه نامه مرکز قلب تهران به مناسبت روز پرستار

دکتر کریمی: به جامعه پرستاری می گویم دستمریزاد؛ خوب عمل کردید، خوب گل زدید؛ برنده شما هستید

رئیس دانشگاه در گفت وگو با روابط عمومی مرکز قلب تهران به تمام جامعه پرستاری که در حال خدمت رسانی هستند خدا قوت و خسته نباشید گفت و افزود: دستمریزاد، خوب عمل کردید، خوب گل زدید؛ برنده شمایید امیدوارم که سلامت و به خدمت‌رسانی همچنان مشغول باشید و بدانید که آدم‌هایی امثال من که در صفوف مدیریتی هستیم و از نزدیک با این قضیه آشنا هستیم قدرشان را می‌دانیم و امیدوارم که بیشتر از این هم دانسته شود.

پروژه‌های تحقیقاتی مرکز قلب؛ پاسخی به برنامه‌ریزی‌های کلان کنترل بیماری‌های قلبی کشور
مستند «فرصت‌های سرآمدی پژوهش و فناوری دانشگاه»

پروژه‌های تحقیقاتی مرکز قلب؛ پاسخی به برنامه‌ریزی‌های کلان کنترل بیماری‌های قلبی کشور

دکتر عباسعلی کریمی، رئیس دانشگاه و دکتر سعید صادقیان، معاون پژوهشی مرکز قلب تهران در بخش سوم گفت وگو با مستندسازان فرصت های سرآمدی در حوزه تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران، درباره ایجاد بانک های اطلاعاتی بیماری های قلبی در سال های ابتدای راه اندازی مرکز قلب و پیگیری مستمر درمان بیماران و همچنین انجام پروژه های بزرگ تحقیقاتی متعدد شامل بررسی عوامل خطر و عوامل ژنتیکی بیماری عروق کرونر (Coronary artery disease) در جوانان زیر 45 ساله کشور سخن گفتند.

تصمیمات هم راستا با منافع جمعی مهمترین عامل در ایجاد تعلق سازمانی است
مستند «فرصت های سرآمدی در حوزه تحقیقات و فناوری»

تصمیمات هم راستا با منافع جمعی مهمترین عامل در ایجاد تعلق سازمانی است

دکتر عباسعلی کریمی، رئیس دانشگاه و دکتر سعید صادقیان معاون پژوهشی مرکز قلب تهران در گفت وگو با مستندسازان فرصت های سرآمدی در حوزه تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران رویکرد مدیریت نوآورانه و فناورانه مرکز قلب در کشور را تشریح کردند. در بخش دوم از گفتگو راهکار ایجاد تعلق خاطرسازمانی در کارکنان یک مجموعه مورد بحث و بررسی و قرار گرفت.

شاخص‌های مرکز قلب با شاخص‌های بین‌المللی رقابت می‌کند
مستند «فرصت‌های سرآمدی در حوزه تحقیقات و فناوری»

شاخص‌های مرکز قلب با شاخص‌های بین‌المللی رقابت می‌کند

دکتر عباسعلی کریمی، رئیس دانشگاه و دکتر سعید صادقیان معاون پژوهشی مرکز قلب تهران در گفت وگو با مستندسازان فرصت های سرآمدی در حوزه تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران رویکرد مدیریت نوآورانه و فناورانه مرکز قلب در کشور را تشریح کردند. خانواده مرکز قلب با رویکرد حفظ سرمایه های انسانی و وجود سیستم ساختارمند شکل گرفت که به هدف اصلی این مرکز در خدمت به مردم جامه عمل بپوشاند. فناوری مدیریت محور اصلی قسمت اول این مصاحبه است.

تجربه های مدیریت بحران کرونا در قسمت سوم و پایانی گفت وگوی دکتر عباسعلی کریمی در مستند مسیرنمای پیشرفت مدیریت کووید 19 در دانشگاه

تجربه های مدیریت بحران کرونا در قسمت سوم و پایانی گفت وگوی دکتر عباسعلی کریمی در مستند مسیرنمای پیشرفت مدیریت کووید 19 در دانشگاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در بخش پایانی گفت و گوی خود با مستندسازان مسیرنمای پیشرفت مدیریت کووید 19 در دانشگاه گفت: معتقدم ستادهای دانشگاه در چنین مواقعی باید فقط نقش حمایتی داشته باشند و نباید در کار بیمارستان ها دخالت کنند. از روز اول شعارم این بود که رئیس بیمارستان، رئیس جمهور بیمارستان است و اختیارات کامل دارد و خوشبختانه در بحران کرونا این صحبت من ثابت شد. دانشگاه علوم پزشکی تهران از 2 اسفند با تمام ظرفیت آماده خدمت رسانی شد. اگر لازم بود همه بیش از 4 هزار تخت موجود در بیمارستان ها را به کرونا اختصاص می دادیم. مدیر بحران کسی است که به اشتباه خودش پی ببرد، بپذیرد، اصلاح و اعلام کند و شهامت داشته باشد. در اوج بحران استاد رشته گوش حلق و بینی با 70 سال سن بر بالین بیمار کرونا ویزیت می کرد. حوزه سلامت و کادر درمانی از خودگذشتگی کرد و ذات خودش را نشان داد. برخی شهروندان پیش از کرونا بسیاری از داشته های ما را نمی دیدند و بسیاری از نداشته ها را که در همه جای دنیا هم وجود دارد بیش از اندازه بزرگ می دیدند. کرونا باعث شد بسیاری از نقاط قوتی که نادیده گرفته می شد دیده شود.

دکتر کریمی: ویروس کرونا من را قوی تر کرد

دکتر کریمی: ویروس کرونا من را قوی تر کرد

دکتر عباسعلی کریمی قسمت دوم گفت وگوی خود در مستند مسیرنمای پیشرفت مدیریت کووید 19 با تشریح وقایع روزهای اول بحران کرونا گفت: در بیانیه دوم اسفند اعلام کردیم محافظت کادر درمانی اولویت ماست. تمام لغات سخنرانی دوم من در اسفند 98 ادبیات جبهه بود. ویروس کرونا من را قوی تر کرد و باعث شد تصمیم های قاطع تر و سریع تر بگیرم. اشتباه عمده ای در بحران کرونا به غیر از انتخاب مجتمع بیمارستانی یاس نداشتیم که به نظرم به سرعت اصلاح شد. مدیران محیطی بسیار خوب عمل کردند و نمره بالایی می گیرند. زحمات سرمایه انسانی دانشگاه در همه سطوح فوق العاده محسوس بود و ما اگر افتخار می کنیم افتخار به همت این دوستان افتخار می کنیم.