انتقال هوایی قلب اهدایی و پیوند موفقیت آمیز

دکتر امیرحسام علیرضایی گفت: در انتقال هوایی قلب اهدایی با همکاری تیم های پیوند و واحدهای فراهم آوری دانشگاه های علوم پزشکی مشهد و تهران، فرد گیرنده و دهنده قلب شناسایی و با کمک سازمان اورژانس کشور و هوانیروز جهت پیوند به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران انتقال داده شد. علیرضایی افزود: قلب این قهرمان ۲۶ ساله از مشهد به تهران منتقل شد و در بیمارستان امام خمینی به فردی ۵۲ ساله با موفقیت پیوند زده شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران،شبکه فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی تهران، رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت از عملیات موفقیت آمیز پیوند قلب اهدایی مردی 26 ساله که از طریق انتقال هوایی از مشهد به تهران در روز چهارشنبه 15 تیرماه ،منتقل شده بود ،خبر داد.

دکتر امیرحسام علیرضایی گفت: در این انتقال که با همکاری تیم‌های پیوند و واحدهای فراهم آوری دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد و تهران صورت گرفت فرد گیرنده و دهنده قلب شناسایی و با کمک سازمان اورژانس کشور و هوانیروز ، جهت پیوند به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران انتقال داده شد.

علیرضایی افزود: قلب این قهرمان ۲۶ ساله از مشهد به تهران منتقل شد و در بیمارستان امام خمینی به فردی ۵۲ ساله با موفقیت پیوند زده شد.

وی افزود: کبد و کلیه‌های این فرد در مشهد به دیگر بیماران نیازمند پیوند زده شد.

مریم پورحسین
تهیه کننده:

مریم پورحسین

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *