برگزاری آخرین جلسه کمیته پیشگیری از خودکشی سال ۱۴۰۱ در شهرستان اسلامشهر

آخرین جلسه کمیته پیشگیری از خودکشی سال ۱۴۰۱ با حضور اعضا کمیته در سالن اجتماعات مرکز خدمات جامع سلامت باغ فیض برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد شبکه نهمین جلسه کمیته پیشگیری از خودکشی را سه‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱  در سالن اجتماعات مرکز خدمات جامع سلامت باغ فیض با حضور دکتر مرجان فتحی، کارشناس مسئول واحد سلامت روانی، اجتماعی و ادارات عضو کمیته برگزار کرد. دکتر فتحی در ابتدا ضمن خیرمقدم به حاضرین، خودکشی را یک پدیده پیچیده زیستی، روانی و اجتماعی که عوامل تنش‌آفرین در زندگی مثل مشکلات مالی، مشکلات اجتماعی، نا امیدی اجتماعی، نا پایداری شغلی می‌توانند باعث ایجاد خلق افسرده و افکار خودکشی شوند تعریف و در رابطه با اهداف اختصاصی و  استراتژی‌های برنامه پیشگیری از خودکشی توضیحاتی را ارائه کرد.
در ادامه بر اساس برنامه عملیاتی تدوین‌شده در شبکه بهداشت و تحلیل وضعیت موجود در شهرستان گزارشی از آمار  ۹ ماهه سال ۱۴۰۱ ارائه شد.
 در پایان جلسه ضمن اتفاق‌نظر درزمینه نیاز به انجام اقدامات موردنیاز برای پیشگیری از این معضل اجتماعی نمایندگان ادارات با ارائه نقطه نظرات خود در راستای بهبودی اجرای برنامه‌ها به جمع‌بندی رسیدند.
 
 
زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *