۳۱ ماه می میلادی روز جهانی بدون دخانیات (World No Tobacco Day‎)

برگزاری مسابقه، به مناسبت روز جهانی بدون دخانیات در دانشکده دندانپزشکی

گروه آموزشی سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی دانشکده دندانپزشکی مسابقه ای را برای افراد 13 تا 25 سال با موضوع «روز بدون دخانیات» برگزار می کند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده دندانپزشکی، روز جهانی بدون دخانیات (World No Tobacco Day) یا به تعبیری روز جهانی بدون تنباکو، عنوان روزی است مصادف با ۳۱ ماه می میلادی یا ده خرداد هر سال که توسط سازمان جهانی بهداشت جهت انگیزه دهی به عدم مصرف محصولات دخانی اعلام شده است و زیرسیگاری به همراه گل‌های تازه، به عنوان سمبل و نشان روز جهانی بدون دخانیات شناخته می‌شود.
براساس اعلام سازمان Global Burden of Disease امروزه شاهد افزایش 10 درصدی سیگار کشیدن در جهان هستیم. متاسفانه استعمال دخانیات عامل خطر مشترک (common risk factor) بسیاری از بیماریهای مزمن از جمله پوسیدگی دندان، مشکلات پریودنتال و علت بسیاری از بیماریهای دیگر است. مصرف توام سیگار با الکل علت ابتلا به سرطان دهان در 75 تا 90 درصد موارد بوده است.
بنابراین مبارزه و جلوگیری از سیگاری شدن افراد زیر 25 سال نکته مهم برای نابودی دخانیات در نسل بعدی محسوب می شود.
بر این اساس گروه آموزشی سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی دانشکده دندانپزشکی در نظر دارد مسابقه ای را برای افراد 13 تا 25 سال با موضوع «روز بدون دخانیات» برگزار کند.
علاقمندان جهت شرکت در مسابقه می توانند آثار خود را در قالب یک متن 100 کلمه ای، یا کلیپ و فیلم 50 ثانیه ای و یا عکس، با موضوع: تعهد برای ترک دخانیات، ترک دخانیات و پیشگیری از بیماری دهان و دندان، ترک دخانیات و نقش آن در سلامت جامعه و سایر موضاعات مرتبط، را تا پایان خرداد ماه 1400 به نشانی پست الکترونیک cohtums@gmail.com ارسال کرده و در پایان به 5 اثر برگزیده، جوایزی به رسم یادبود اهدا خواهد شد.
درج  نام و نام خانوادگی، کد ملی، سن و شماره تماس ضروری می باشد.

حمیده ایزدی
تهیه کننده:

حمیده ایزدی

تصاویر

1 نظر برای این مقاله وجود دارد

ناشناس

ناشناس

00/03/10 - 17:09

نتایج مسابقه نقاشی با موضوع بهداشت دهان و کرونا چه زمانی مشخص میشود؟

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *