هشتمین نشست آموزشی رابطین روابط عمومی دانشگاه تشکیل شد

روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي تهران: در هشتمين نشست هماهنگي و آموزشي رابطين روابط عمومي دانشگاه، بر توليد محتواي خبري مناسب و ضرورت توجه به كيفيت اخبار تأكيد ويژه شد.

گالري عكس
نشست هماهنگي و آموزشي رابطين روابط عمومي دانشگاه، طبق روال جلسات قبلي با هدف ارتقاي كيفيت اخبار واحدها روز چهارشنبه 2 مهرماه 93 در سالن جلسات روابط عمومي ستاد دانشگاه در خيابان دمشق برگزار شد.
در ابتداي جلسه، نسيم قراييان دبير سرويس خبري روابط عمومي دانشگاه در خصوص مقدمات خبرنويسي و ده گام اوليه براي تهيه اخبار شامل جمع‌آوري اطلاعات كافي و مناسب، انتخاب جملات كليدي و نكات ضروري، چيدمان درست، انتخاب افعال صحيح، پايان مناسب، دوباره خواني خبر، كپي كردن خبر در نوت پد، رعايت استانداردهاي سايت، انتخاب عكس مناسب خبر و توجه به پيام‌ها و نكات مطرح‌شده از سوي همكاران، مطالب جامع و مبسوطي را ارائه كرد.
وي در ادامه با اشاره به اينكه يك اصل مهمي در پياده‌سازي خبر حائز اهميت است، خاطرنشان كرد: خبرنگار بايد ميان روايت خبر و جلب توجه مخاطب تفاوت قائل شود.
دبير سرويس خبري روابط عمومي دانشگاه، به بيان ويژگي‌هاي يك خبرنگار خوب از نگاه خبرگزاري رويترز پرداخت و گفت: كنجكاوي، حس خبري، استقامت و پشتكاري، عيني‌گرايي، شك و ترديد و راحت بودن با مردم از ويژگي‌هاي يك خبرنگار خوب و فعال است، همچنين ذوق و استعداد، سرعت، توجه به واقعيت‌ها، داشتن اطلاعات وسيع، ساده‌نويسي، آموزشي تخصصي و مسئوليت اجتماعي از مواردي است كه بايد خبرنگاران به آن توجه ويژه داشته باشند.
توضيح اينكه؛ روابط عمومي دانشگاه به درخواست رابطين و به منظور پاسخگويي به مشكلات و تقويت شبكه رابطين روزهاي چهارشنبه هر هفته از ساعت 8:30 تا 10 جلسات نقد اخبار را برگزار مي نمايد و تمامي رابطين اعم از جديد و قديم مي‌توانند به‌صورت آزاد در اين جلسه‌ها شركت و اشكالات خود را مطرح نمايند./ق
خبرنگار: الهام علي
عكس: سيده كامليا داودزاده


کلمات کلیدی
مدیر سیستم
تهیه کننده:

مدیر سیستم