• تاریخ انتشار : 1401/07/09 - 09:56
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 527
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

پیام دکتر فراهانی رئیس مرکز قلب تهران به مناسبت روز جهانی قلب

شعار روز جهانی قلب 1401 « اتحاد قلب ها برای سلامتی قلب ها » است. دکتر علی واشقانی فراهانی رئیس مرکز قلب تهران به مناسبت 29 سپتامبر، 7 مهر و روز جهانی قلب پیامی صادر کرد.

دکتر علی واشقانی فراهانی رئیس مرکز قلب تهران

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز قلب تهران، دکتر علی واشقانی فراهانی رئیس مرکز قلب تهران به مناسبت 29 سپتامبر، 7 مهر و روز جهانی قلب پیامی بدین شرح صادر کرد:
22سال قبل سازمان بهداشت جهانی با نامگذاری 29 سپتامبر مصادف با 7 مهر به عنوان روز جهانی قلب، انگیزه مضاعفی را برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی عمومی فراهم کرد، تا به توجه دادن به شناخت و مدیریت عوامل خطر بیماریهای قلبی و عروقی به عنوان مهمترین علت مرگ در جهان، عموم مردم را تشویق به رعایت سبک زندگی سالم کند.
مرگ و میر بیش از 17 میلیون نفر در سال بعلت بیماری های قلبی عروقی زنگ خطری جدی برای ساکنین زمین محسوب می شود، لذا سازمان بهداشت جهانی امسال نیز با شعار «اتحاد قلب­ها برای سلامتی قلب­ها» زمینه آگاهی عمومی و تشویق تمامی سازمان ها و نهاد ها برای اتخاذ رویکرد های تاثیر گذار برای مقابله با این تهدید جدی فراهم کند و نیز سلامت قلب برای هر فرد به عنوان یک حق بشری اساسی و یکی از ارکان دسترسی به عدالت در سلامت جهانی مورد توجه قرار گیرد.
ما نیز باید تلاش کنیم تا آحاد جامعه را برای توجه هرچه بیشتر به سلامت قلب به عنوان بخش مهمی از سلامت و جزء ضروری زندگی سالم جلب کنیم، من این روز را به همه دست اندرکاران حوزه سلامت قلب که درزمینه پیشگیری، آموزش، درمان و پ‍‍ژوهش فعالیت می­ کنند تبریک عرض می­ کنم و فرصت را مغتنم شمرده با توجه به رسالت بزرگ مرکز قلب برای رهبری علمی مداخلات و پیشگیرانه از بیماری های قلبی عروقی از تمامی همکارانم که بصورت شبانه روزی در راستای سلامت قلب و عروق مردم عزیزمان تلاش می کنند سپاسگزاری کنم.
«بیایید با قلب خود مهربان باشیم»
دکتر علی واشقانی فراهانی رئیس مرکز قلب تهران

 

                                                                                       

  • گروه خبری : مرکز قلب تهران
  • کد خبر : 218432
سید محسن  اسماعیلی
تهیه کننده:

سید محسن اسماعیلی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *