کسب رتبه اول توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران در نظام رتبه بندی جهانی Webometrics

با اعلام نتایج ارزیابی دانشگاه های علوم پزشکی کشور با نظام رتبه بندی جهانی Webometrics در ژانویه 2023 ، دانشگاه علوم پزشکی تهران رتبه اول را در این ارزیابی کسب کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت تحقیقات و فناوری، بر اساس این گزارش دانشگاه علوم پزشکی تهران، در فرآیند ارزیابی و رتبه بندی جهانی Webometrics در ویرایش ژانویه 2023 که به ارزیابی حضور پژوهشی و آموزشی دانشگاه ها در وب از طریق وب سایت های دانشگاهی آنان می پردازد، رتبه اول را کسب کرد.
بر این اساس وب سایت دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی بر اساس 3 شاخص تعداد ارجاع یا لینک های برقرار شده از سایر سایت ها به سایت دانشگاه (شاخص Visibility) با وزن 50% ، تعداد استنادات 310 نویسنده پراستناد دانشگاه در Google Scholar (شاخص Transparency/Openness)  با وزن 10% مقالات پر استناد موضوع مربوطه در سایت SClmago (Excellence/Scholar) با وزن 40% ارزیابی و رتبه بندی می شوند. در رتبه بندی اخیر 3 دانشگاه علوم پزشکی تهران، شهیدبهشتی و تبریز به ترتیب رتبه های اول تا سوم کشوری را در گروه علوم پزشکی کسب کردند. این نتایج در اینجا در دسترس است.

 

فاطمه تقی زاده
تهیه کننده:

فاطمه تقی زاده

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *