معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران، اولین کارگاه وبیناری ترجمان دانش در سال 1402 را برگزار کرد

اولین کارگاه وبیناری ترجمان دانش 13 دی 1402 در سالن جلسات معاونت تحقیقات و فناوری برگزار شد.

معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران، اولین کارگاه وبیناری ترجمان دانش در سال 1402 را برگزار کرد

به گزارش به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، معاونت تحقیقات و فناوری، اولین کارگاه وبیناری ترجمان دانش در تاریخ 13 دی 1402 در سالن جلسات معاونت تحقیقات و فناوری با حضور دکتر بهاره یزدی زاده، مدیر تحقیقات و فناوری و رابطین ترجمان دانش واحدها برگزار شد .
در این وبینار دکتر آزاده کیومرثی، نماینده ترجمان دانش دانشکده پزشکی به ارائه مقاله ای در خصوص بررسی تاثیر مولفه های "بستر" بر احتمال اجرایی شدن یک مداخله در راستای اجرایی سازی ترجمان دانش در دانشکده پزشکی و سایر دانشکده ها پرداخت."the implementation in context (ICON)-framwork: A meta fram work of context domains/attributes and features in healthcare"
دکتر کیومرثی در این وبینار به اهمیت برنامه ریزی برای طرح های پژوهشی و عوامل مختلف تاثیر گذار اشاره کرد. وی خاطرنشان کرد که برای بهتر دیده شدن نتیجه از یک طرح پژوهشی باید تمام مولفه ها داخلی و خارجی تاثیر گذار اعم از سیاست گذاری ها، موقعیت مکانی و مداخلات اقتصادی و غیره در نظر گرفته شود تا بهترین نتیجه دیده شود .
دکتر کیومرثی گفت : دانستن فرایندهای اولیه پایه، در اجرایی شدن یک مداخله خیلی می تواند موثر باشد. وی در ادامه به توضیحات موارد مختلف تاثیر گذار در مداخلات اشاره کرد و تاکید کرد مولفه ها باید در نظر گرفته شده و برنامه ریزی شوند چرا که وقت، هزینه و نیروی انسانی که برای اجرای یک طرح هزینه می شود اهمیت دارد و باید قبل از مداخله دریک طرح برنامه ریزی دقیق در موارد تاثیر گذار داشته باشیم. 
در ادامه این وبینار رابطین پژوهشی واحدها به ارائه تجربیات خود از مداخلات مختلف پرداختند. همچنین خانم دکتر یزدی زاده، مدیر تحقیقات و فناوری به سوالات و ابهامات پاسخ داد.
وبینار بعدی با ارائه دکتر آمنه شاهرخی در خصوص ثبت بیماریها در تاریخ 19دی 1402 به صورت حضوری و مجازی برگزار خواهد شد.

 

 

فاطمه تقی زاده
تهیه کننده:

فاطمه تقی زاده

تصاویر

معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران، اولین کارگاه وبیناری ترجمان دانش در سال 1402 را برگزار کرد معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران، اولین کارگاه وبیناری ترجمان دانش در سال 1402 را برگزار کرد معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران، اولین کارگاه وبیناری ترجمان دانش در سال 1402 را برگزار کرد معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران، اولین کارگاه وبیناری ترجمان دانش در سال 1402 را برگزار کرد معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران، اولین کارگاه وبیناری ترجمان دانش در سال 1402 را برگزار کرد