پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم به عنوان پایلوت طرح یکپارچه سازی وب سایت مراکز دانشگاه انتخاب شد
دکتر ترابی: هر کار علمی که در دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام میشود درخور رسانهای شدن است
نشست مشورتی روابط عمومی دانشگاه با اعضای پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم به عنوان پایلوت برای یکپارچه سازی وب سایت مراکز و ارتقا جایگاه دانشگاه با شاخصهای جدید سنجش برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم، با هدف اجرای طرح یکپارچه سازی وب سایت پژوهشکدهها و مراکز تحقیقاتی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست مشورتی اعضای روابط عمومی دانشگاه با مسئولان و کارشناسان پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم به عنوان پایلوت این طرح شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ برگزار شد.
در این نشست دکتر ماشاءاله ترابی مدیر روابط عمومی دانشگاه، دکتر افشین استوار رئیس پژوهشگاه، دکتر ایرج بیژنی معاون توسعه، مهندس سارا نعیمی رئیس اداره اطلاع رسانی الکترونیک و جمعی از کارشناسان واحد فناوری اطلاعات و روابط عمومی دانشگاه و پژوهشگاه و همچنین کارشناس ناظر شرکت طرف قرارداد حضور داشتند.
در ابتدای این جلسه دکتر افشین استوار رئیس پژوهشگاه با بیان اینکه عزم جدی ما در پژوهشگاه حرکت در راستای سیاستهای دانشگاه است گفت: ما آمادگی داریم تا در مسیر برنامههای دانشگاه از جمله یکپارچه سازی وب سایتهای واحدهای تابعه حرکت کنیم و به عنوان مرکز پایلوت در این طرح همکاری کنیم.
وی با بیان اینکه با توجه به ماموریتهای پژوهشگاه که همانا فراهم کردن شواهد در حوزه علوم غدد و متابولیسم برای سیاست گذاری و بهبود وضع سلامت کشور است تصریح کرد: روابط عمومی پژوهشگاه تا کنون همکاریهای خوبی در انعکاس فعالیتها و یافتههای پژوهشی و همچنین مشارکت با وزارت بهداشت در افزایش آگاهیهای عمومی از طریق برگزاری کمپینهای ملی خصوصا در حوزه تشخیص به موقع دیابت و استئوپروز با داشته است و امیدواریم که بتوانیم بیش از پیش در این زمینهها با روابط عموی دانشگاه همکاری بهتر و موثرتر داشته باشیم.
سپس دکتر ترابی مدیر روابط عمومی دانشگاه با بیان اینکه پژوهشگاه علوم غدد به عنوان یکی از ارکان بخش تحقیقات پزشکی در کشور فعالیتهاییبا ابعاد اجتماعی گسترده را انجام میدهد گفت: لازم است مردم بیش از پیش از نتایج و پیامدهای آنچه که در مراکز تحقیقاتی از جمله طرحهای تحقیقاتی و پژوهشهای پزشکی انجام میشود آگاه شوند.
مدیر روابط عمومی دانشگاه گفت: تلاش بر این است که وب سایتهای دانشگاه و واحدهای تابعه از بهترین ابزار فناوری رسانه بهره مند شوند. به همین دلیل در هرم مدیریت ماژولی که تعبیه شده است در تلاش بودهایمتا نیازهای هر واحد را با توجه به نوع فعالیتهای آموزشی، پژوهشی و درمانی مناسب سازی کنیم.
وی افزود: در طراحی فرم و شکل صفحات به نحوی عمل شده است تا بتوانیم به استانداردهای جهانی نزدیک شویم به نحوی که ابتدا دستاوردهای مهم علمی و افتخارات نمایش داده شود.
وی ادامه داد: در سامانه جدید محدودیت زبان و ارائه آن به مخاطبان را نداریم و بستگی به تولید محتوا و ظرفیت واحد دارد که چگونه از آن استفاده کند. در استاندارهای جدید وبومتری به روز رسانی محتوا در وب سایتها یک برتری محسوب میشود و باید دورههای زمانی مشخص برای به روز رسانی داشته باشیم که اگر رعایت نشود باعث کاهش رتبه خواهد شد.
دکتر ترابی بیان داشت: ظهورنمایه سازی جدید علمی مانند آلتمتریکس در کنار شاخصهای قدیمی سنجش مثل اچ ایندکس و… به این معنا است که یک موضوع علمی جدید چقدر از نظر جامعه مهم است و این شاخص استنادات و اثرگذاری مقالات علمی را در شبکه های اجتماعی ارزیابی می کند و این که یک موضوع علمی چقدر رسانهایشده است.
وی با اشاره بر پایش سایت دانشگاه و مراکز بر اساس شاخص وبومتریک گفت: کارهایی که در راستای بهبود سایتهای مراکز دانشگاه در حال انجام است بر اساس شاخصهای به روز دنیا است تا بتوانیم رتبه علمی و آموزشی خود را نیز در این حیطه ارتقا دهیم.
وی افزود: وبومتریک دو خصوصیت دارد که هم دانشگاه را به صورت کلی ارزیابی میکند و هم مرکز زیر دامنه دانشگاه را به صورت جزیی و در بین تمامی مراکز مشابه خود بررسی و رتبه بندی میکند.
دکتر ترابی ادامه داد: در حال حاضر رتبه دانشگاه در وبومتریک 475 است اما بسیاری از مراکز تحقیقاتی حتی در رنکینگ حضور ندارند و ابراز امیدواری کرد تا با همکاری تمامی واحدهای تابعه دانشگاه و تولید محتوا به صورت مویرگی رتبه دانشگاه به زیر ۲۰۰ برسد.
وی افزود: در همین راستا، رسانه سینا در دانشگاه همه محتواها را جمع آوری میکند و آن را در سایت مرتبط نمایش میدهد که این امتیاز سایت را افزایش میدهد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه از تحول سامانه رزومه اساتید دانشگاه با امکاناتی از جمله به روز شدن اتوماتیک اطلاعات پروفایل علم سنجی اساتید، کارت ویزیت و شبکههای اجتماعی و… سخن گفت.
مدیر روابط عمومی دانشگاه با تاکید بر این که تولید محتوای وب سایت تنها بر عهده مراکز نیست ضمن درخواست اهتمام و همکاری همه همکاران از جمله اعضای هیات علمی برای تحقق هدف پیش رو در زمینه تغییر وب سایتها گفت: هر آنچه که در دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام میشود مهم است و ما انتظار داریم هر مقاله علمی که منتشر میشود اطلاعاتی در خصوص آن از جمله ایده اولیه، مخاطبان، یافتهها و اینکه این تحقیق زمینه ساز چه تحقیقات آتی خواهد بود از سوی نویسنده مقاله که بیش از هر کسی بر جزئیات آن پژوهش آگاه است، در رسانه سینا منعکس شود.
در ادامه این جلسه، مهندس سارا نعیمی مدل و طرح پیشنهادی را برای پژوهشگاه علوم غدد و مراکز تحقیقاتی وابسته را با توجه به فعالیتها و محتواهای موجود نمایش داد و با ارائه صفحه و پنل جدید برای وب سایت توضیحاتی را در این خصوص ارائه کرد و به سوالات حاضران پاسخ داد.
مهندس نعیمی اظهار کرد: وب برندینگ یک شاخه پروژه فناوری در رسانه است که طراحی ساختار آن در نتیجه یک فرایند مطالعاتی روی دانشکدههای دنیا که در این حوزه موفق بودهاندانجام شده است.
در پایان این جلسه مدل پیشنهادی به تایید حاضران رسید و مقرر شد هماهنگیها از سوی روابط عمومی پژوهشگاه برای پایلوت شدن وب سایت در زمان پیش رو و پیاده سازی، آموزش و انجام بقیه مراحل صورت گیرد.
نظر دهید