در ادامه دوره های آموزشی مبانی سئو مطرح شد
مهندس نعیمی: یکپارچه سازی وب سایت ها، موجب ارتقا شاخصهای دانشگاه در وب سنجی می شود
بهمنظور ارتقا شاخص های دانشگاه در وب سنجی، دوره آموزشی مبانی سئو برای نمایندگان دانشکده بهداشت، معاونت غذا و دارو، مرکز قلب تهران و ستاد روابط عمومی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، مهندس سارا نعیمی، رئیس اداره اطلاع رسانی انفورماتیک روابط عمومی دانشگاه، در این کارگاه، درباره ساختار بندی سایت و دسته بندی موضوعات، دامنه سایت، کلمات کلیدی، نقشه سایت و اهمیت ساختار سایت از نظر گوگل، روشهای انتخاب بهترین کلمه کلیدی و تولید محتوای سئو توضیح داد.
وی با بیان اینکه "پروژه وب برندینگ و مباحث پیرامونی آن به همت دکتر ترابی، مدیر روابط عمومی و همکاری واحدفناوری اطلاعات و معاونت توسعهی دانشگاه کلید خورد" خاطر نشان کرد: هدف اصلی از اجرای این پروژه، ارتقا شاخصهای مورد نیاز در وب سنجی (از جمله شاخص های وبومتریک، آلتمتریکس و...) و همچنین یکپارچه سازی وبسایت های دانشگاه با تآسی از برندینگ و بهبود خدماتی بود که در دانشگاه انجام میشد و از آنجا که وب برندینگ نقطهی عطف ماجرا بود، باید عملا معماری وبسایت ها و تولید محتوا را مبتنی بر سیستم های دانشی و هوشمند در نظر بگیریم.
رییس اداره اطلاع رسانی انفورماتیک روابط عمومی دانشگاه افزود: ساختار یکپارچه در حوزهی وب به این معنا نبود که تنها ظاهر (اینترفیس) وب سایت ها تغییر کند بلکه در معماری نرم افزاری سایتها نیز تغییرات بزرگی به وجود آمد. در این راستا، به منظور آنکه تولید محتوا در وبسایتها، بتواند بر شاخصهای وبومتریک تاثیر بگذارد، دوره هایی را برای ارتقای توانمندی افراد در واحدهای مختلف دانشگاه در نظر داریم.
وی با اشاره به موضوعات مطرح شده در کارگاه ها گفت: اولین موضوع بحث وب برندینگ و مبانی سئو است چرا که نیمی از اقدامات ما در حوزهی سئو قرار دارد. موضوع بعدی، محتوای وبومتریک است که که با درنظر گرفتن شاخص های آن می تواند در رتبه وب سایت های دانشگاه موثر باشد. همچنین کارها و محتواهایی که باید روی شاخص آلتمتریکس تاثیر بگذارد در ادامه آموزش داده خواهد شد.
مهندس نعیمی، سپس به تغییرات عمده شاخص های وب سنجی در سال 2022 اشاره کرد و گفت: بر این اساس کار در این حوزه بسیار سختتر شده و از این جهت باید بتوانیم برنامه های خود را بسیار منسجمتر، محکمتر و جدیتر برای این تغییرات داشته باشیم تا انشاالله در چهار سال آینده، اتفاق بزرگی را در حوزهی وبسنجی رقم بزنیم.
وی در پایان خاطر نشان کرد: در این راستا پنج دوره کارگاه در نظر گرفته شده است که به ترتیب کارگاه مبانی سئو و وب برندینگ، کارگاه پورتال و وبسایتها، کارگاه محتوای وبومتریکس، کارگاه محتواسازی آلتمتریکس و آخرین کارگاه مربوط به دورهی شاخص سنجی و ارزیابی وبسایت ها است. به عبارت دیگر در پایان این دوره ها، هر واحد باید بتواند رتبه و امتیاز وب سایت خود را استخراج و در نهایت توسط روابط عمومی مورد ارزیابی قرار گیرد.
توضیح اینکه روز دوشنبه 10 مردادماه 1401، آخرین روز کارگاه برای نمایندگان بیمارستان فارابی، دانشکده توانبخشی و پژوهشکده قلب و عروق که وبسایت یکپارچه دانشگاه بهصورت آزمایشی در این مراکز پیادهسازی شده، برگزار شد.
نظر دهید