برگزاری کمیته بهداشت و درمان پیاده روی اربعین حسینی سال 1402 در شبکه بهداشت ری

با حضور سرپرست، معاونین، جمعی از مسئولین واحدهای شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری و مدیران و نمایندگان بیمارستانها و نهادهای خدمات رسان حوزه سلامت شهرستان ری، کمیته بهداشت و درمان پیاده روی اربعین حسینی سال 1402 شهرستان ری در ستاد شبکه بهداشت ری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری

با حضور دکتر علی تاجدار سرپرست، دکتر آرمان مدرس و دکتر مجید دل آور معاونین، جمعی از مسئولین واحدهای ستادی شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری، مدیران و نمایندگان بیمارستانها و نهادهای خدمات رسان حوزه سلامت شهرستان ری، کمیته بهداشت و سلامت پیاده روی اربعین حسینی سال 1402 شهرستان ری در ستاد شبکه بهداشت ری برگزار شد.

در ابتدای جلسه دکتر مجید دل آور معاون اجرایی شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری و دبیر کمیته بهداشت و درمان پیاده روی اربعین حسینی شهرستان ری ضمن خیر مقدم به مدعوین گفت: این کمیته بر اساس مصوبه کارگروه پیاده روی اربعین حسینی شهرستان ری تشکیل و هدف آن تللاش برای حفظ سلامت زئران و شرکت کنندگان در پیاده روی اربعین در شهرستان ری است.

 دکتر علی تاجدار سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری با اشاره به جایگاه و اهمیت پیاده روی اربعین گفت: چند سالی است که این مراسم در تهران با حرکت جمع زیادی از عاشقان حضرت ابا عبداله الحسین (ع) به سمت شهرری و آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) بسیار با شکوه برگزار می شود.

وی ادامه داد: کمیته بهداشت و درمان شهرستان ری در برگزاری این مراسم مسئولیت سنگین و مهمی را بر عهده دارد و مانند سالهای گذشته می بایست با دقت زیاد، همکاری موثر نهادها و سازمانهای مهم و تاثیرگذار در سلامت شهرستان، نقش خود را به خوبی ایفا کند و در این خصوص تجربه و شناختی که از مراسم های گذشته داریم بسیار کمک کننده است.

دکتر تاجدار با اشاره با مسیرهای چهار گانه پیاده روی دلداگان حسینی در شهرری گفت: از مدتی پیش فعالیت های بهداشتی مانند آموزش و نمونه برداری از مواد غذایی آغاز شده است، نمونه برداری ها، تشدید نظارت و بازرسی های بهداشتی از موکب ها در روز اربعین توسط گروه های بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری انجام خواهد شد.

وی افزود: در روز اربعین در مسیرهای مختلف پیاده روی دلدادگان حسینی در خیابان فداییان اسلام،‌ کهریزک،‌ قلعه نو، مراکز خدمات جامع سلامت با تیم کامل پزشکی آماده خدمات رسانی به زائران هستند. همچنین محتوی های آموزشی در خصوص خودمراقبتی اربعین، بهداشت فردی، بهداشت محیط و بیماریها در اختیار این ادارات قرار خواهد گرفت.

در ادامه هر یک از مدیران و نمایندگان بیمارستانها و نهادهای حاضر با بیان برنامه ها و ظرفیت های سازمان خود برای آن روز و تاکید بر هماهنگی برای ارائه خدمات،‌ پیشنهادات و نظرات خود را بیان کردند. در این جلسه مدیران بیمارستانهای شهدای هفتم تیر،‌ فیروزآبادی، حضرت صدیقه زهرا (س)،‌9 دی،‌ هلال احمر،‌ اورژانس تهران، ‌دارالشفای حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) حضور داشتند.

 

مسیرهای چهارگانه پیاده روی دلدادگان حسینی (ع) به سمت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسن (ع)

 مسیر شماره ۱ – میدان امام حسین (ع) - میدان شوش - خیابان فداییان اسلام - حرم مطهر حضرت عبدالعظیم (ع)

مسیر شماره ۲ - نواب آزادگان و شهید رجایی میدان نماز – خیابان فدائیان اسلام _ حرم مطهر حضرت عبدالعظیم (ع)

مسیر شماره ۳ – شهر کهریزک - باقرشهر - شهر ری - حرم مطهر حضرت عبدالعظیم (ع)

 مسیر شماره ۴ – جاده ورامین به ری– شهر قلعه نو - شهر ری - حرم مطهر حضرت عبدالعظیم (ع)

حسین حاجی رضایی
تهیه کننده:

حسین حاجی رضایی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *