با اکثریت قاطع آراء اعضای هیئت علمی گروه چشم پزشکی

سمینار سالیانه چشم پزشکی در بیمارستان فارابی ماندگار شد

رییس بیمارستان فارابی بر لزوم تجمیع و استفاده از نظرات اعضای هیئت علمی، پیشکسوتان و دستیاران در اداره امور تاکید کرد.

گالری عکس ۱
گالری عکس ۲
به گزارش روابط عمومی بیمارستان فارابی، جلسه فوق العاده شورای گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، به دعوت مدیر گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران جهت بحث و تبادل نظر پیرامون چگونگی برگزاری سمینار سالیانه فارابی و با حضور اساتید و پیشکسوتان چشم پزشکی این بیمارستان، روز دوشنبه ۲۷ دی ماه ۱۳۹۵ در سالن شورای مدیریت این مرکز تشکیل شد.
در ابتدای این جلسه، دکتر فخرایی مدیر گروه چشم پزشکی ضمن خیر مقدم به اساتید و پیشکسوتان حاضر در این جلسه، گفت: همانطور که خدمت شما قول داده بودم، قرار بر این است که تصمیم گیری ها در زمینه سمینار سالیانه فارابی را با نظرات جمعی اعمال کنیم و من مطمئن هستم که در این جمع بهترین تصمیم گرفته می شود و نتیجه این شورا برای بیمارستان فارابی مفید خواهد بود.
وی با بیان این که سمینار سالیانه فارابی سالها است که به عنوان یکی از موفقترین سمینارهای چشم پزشکی، در سطح کشور برگزار می شود گفت: در طی این سالها، زحمات زیادی در زمینه برگزاری این سمینار کشیده شده است، به ویژه دکتر جباروند که در این راه بسیار بسیار زحمت کشیده اند تا ساختار این سمینار شکل بگیرد و اینک این سمینار به درختی تنومند تبدیل شده است.
دکتر فخرایی افزود: طبق نظر سنجی صورت گرفته، بسیاری از شرکت کنندگان در این سمینار، آن را مفید دانسته و استفاده خوبی از آن برده اند. اما اینک چالشی پیش روی ما است و آن هم تعدد سمینارها و کنگره های برگزار شده در کشور می باشد که این موضوع می تواند باعث دلزدگی و خستگی شرکت کنندگان در این برنامه ها شود. شاید همین چالش بود که متولیان امر را بر این داشت تا فکری به حال این اوضاع کنند. به همین دلیل دور هم جمع شده ایم و می خواهیم بدانیم سمینار فارابی را برای سال آینده و سال های آتی چگونه برگزار کنیم. زیرا می خواهیم با مراکز دیگر چشم پزشکی کشور همکاری داشته باشیم و همچنین بالندگی خود را حفظ کنیم. به همین علت از صاحب نظران و پیشکسوتان می خواهیم تا با نظرات خود ما را یاری کنند.
 سپس دکتر جباروند نظر خود را در زمینه برگزاری سمینار سالیانه فارابی بیان کرد و گفت: شاید حدود دو سال است که در انجمن چشم پزشکی ایران موضوع تعدد سمینارها در سطح کشور مطرح است و اکثراً می گویند مطالب ارائه شده در این سمینارها تکراری است. همچنین تعداد شرکت کنندگان نیز به نسبت چندین سال گذشته، کمتر شده و شرکت ها و حامیان مالی سمینارها نیز توانایی حمایت از این تعداد برنامه را ندارند. به همین دلیل بر آن شدیم تا با همکاری سایر مراکز چشم پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی سطح تهران و البته با حفظ جایگاه فارابی، اقدام به برگزاری یک سمینار مشترک و مستقل از انجمن، کنیم که به اعتقاد شخص من، این اقدام به نفع بیمارستان فارابی است.
عضو هیات علمی دانشگاه در ادامه گفت: در حال حاضر سایر مراکز چشم پزشکی به این مسئله اعتقاد دارند که بیمارستان فارابی بیشترین سهم را در زمینه چشم پزشکی کشور دارد و این بایستی حفظ شود. این به این دلیل است که ما خود را به اثبات رسانده ایم و من امیدوارم در این جلسه بتوانیم به جمع بندی خوبی برسیم.
در ادامه جلسه، دکتر صدرالسادات رییس بیمارستان فارابی به بیان نظرات خود پرداخت و ضمن تشکر از اساتید و پیشکسوتان حاضر در جلسه گفت: بسیار خوشحالم که این جلسه برای تصمیم گیری در رابطه با مهمترین و رسمی ترین رویداد سالیانه بیمارستان فارابی تشکیل شده و از دکتر فخرایی تشکر می کنم که به موقع از همه اساتید و پیشکسوتان برای شرکت در این جلسه دعوت به عمل آورد.
وی افزود: باید نظرات اعضای هیئت علمی و پیشکسوتان و در جای خود دستیاران را داشته باشیم تا با نظر مشورتی بتوانیم کارها را اداره کنیم و مطمئن هستم در آینده جلسات بیشتری را پیرامون اداره بیمارستان و گروه چشم پزشکی برگزار خواهیم کرد تا بتوانیم بازده بهتری داشته باشیم.
رییس بیمارستان فارابی در ادامه گفت: نظر بنده این است که سمینار سالیانه فارابی نه تنها در سال آینده بلکه تا آخر باید همانند سابق برگزار شود. همچنین برای هرچه بهتر شدن نحوه برگزاری و افزایش تعداد شرکت کنندگان باید بازنگری هایی در برنامه ریزی این سمینار صورت پذیرد.
در ادامه سایر اساتید حاضر در این جلسه، نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کردند. در پایان و پس از رای گیری از حاضران، مقرر شد تا سمینار سالیانه فارابی همانند گذشته به فعالیت خود ادامه دهد.
توضیح این که، در این جلسه دکتر صدرالسادت، رییس بیمارستان فارابی، دکتر فخرایی، مدیر گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر صنعتکار، قائم مقام ریاست و اعضای هیئت علمی و پیشکسوتان گروه چشم پزشکی بیمارستان فارابی حضور داشتند.
 
خبر و عکس: قاضی میرسعید

معصومه  عزيزي
تهیه کننده:

معصومه عزيزي