نام بیمارستان شریعتی بر قله دماوند درخشید

چند تن از اعضای هیئت‌علمی بیمارستان شریعتی با موفقیت به قله دماوند صعود کردند.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان شریعتی، اعضای هیئت‌علمی این مرکز پنج‌شنبه 19 و جمعه 20 مرداد 1396 با موفقیت به قله دماوند صعود کردند.
دکتر علی طوطی پژوهشگر پژوهشگاه غدد، دکتر محمود نادری از اعضای هیئت‌علمی گوارش و کبد و دکتر احمدرضا نیاورانی عضو هیئت‌علمی گروه خون و انکولوژی بیمارستان شریعتی به همراه اعضای باشگاه کوهنوردی اسپیلت ساعت 5 صبح پنجشنبه از تهران عازم منطقه شد و پس از گذر از پلور به‌سوی پارکینگ غربی به ارتفاع 3 هزار و 400 متر واقع در منطقه حفاظت‌شده لار رفت.
صعود از این نقطه شروع شد و تا پناهگاه سیمرغ واقع در ارتفاع 4 هزار و 200 متری و مشرف‌به دریاچه زیبای سد لار حدود دو و نیم ساعت به طول انجامید.
پس از برپایی چادر، استراحت و صرف نهاری مختصر، یک صعود و فرود فشرده تا ارتفاع 4 هزار و 700 متری به‌منظور سازگاری با ارتفاع بالا یا هم هوایی انجام شد.
صعود نهایی به قله ساعت 4 صبح جمعه 20 مرداد 96 با کوله‌ای مختصر حاوی صرفاً خوراک و پوشاک ضروری آغاز شد و گروه در ساعت 9:30 در هوایی مه‌آلود و مختصر برفی به بام ایران واقع در ارتفاع 5 هزار و 609 متری رسید و پرچم بیمارستان شریعتی را بر فراز دیو سپید پای‌دربند به اهتزاز درآورد.
بخش زیادی از مسیر غربی قله دماوند صخره ایست و به همین دلیل درصد کمی از کوهنوردان این مسیر را برای صعود انتخاب می‌کنند. قریب نیمی از اعضای گروه 21 نفره برای نخستین بار موفق به فتح قله دماوند شده بودند و طبعاً بیش از سایرین احساس شادمانی و غرور می‌کردند. فرود از قله که عمدتاً شن اسکی و بسیار لذت‌بخش بود قریب سه ساعت و نیم به طول کشید و گروه پس از استراحتی مختصر در کمپ، با جمع‌آوری چادرها راهی محل پارک مینی‌بوس شد و پس از صرف شامی دلپذیر به میزبانی سخاوتمندانه صعود اولی‌ها در ساعت 11 شب به تهران رسید.
خبر: معصومی فرد

 فرانک  معصومی فرد
تهیه کننده:

فرانک معصومی فرد