نخستین جشنواره علمی دستیاران روان‌پزشکی سراسر کشور

دکتر قناعتی: مهارت‌های نوین روان‌پزشکی، کلید آینده‌ای سالم‌تر است

به گزارش سینا رسانه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در نخستین جشنواره علمی دستیاران روان‌پزشکی سراسر کشور، بر اهمیت آموزش مهارت‌های کاربردی و نوآوری در روان‌پزشکی تأکید کرد و گفت: مهارت‌های نوین روان‌پزشکی، کلید آینده‌ای سالم‌تر است.
 
به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر حسین قناعتی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، در مراسم نخستین جشنواره علمی دستیاران روان‌پزشکی سراسر کشور که 10 مرداد 1403 در بیمارستان روزبه برگزار شد، بر اهمیت آموزش مهارت‌های کاربردی و نوآوری در حوزه روان‌پزشکی تأکید کرد.
دکتر قناعتی با اشاره به اینکه هدف اصلی آموزش، توانمندسازی دانشجویان برای حل مشکلات به صورت مستقل است، گفت: کسب اطلاعات خود را محدود به دانشگاه نکنید، مهارت‌هایی مانند تحقیق، تحلیل و حل مسئله را بیاموزید و از فرصت ها استفاده کنید تا بتوانید در دنیای رقابتی امروز، به عنوان یک فرد خلاق و نوآور عمل کنید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه هدف نظام سلامت ایجاد حال خوش در مردم است، به چهار عامل سلامت جسمانی، سلامت روان، سلامت اجتماعی و سلامت معنوی که از سوی سازمان جهانی بهداشت مطرح شده، اشاره و بر تربیت روان‌پزشکان جامع‌نگری که به همه این ابعاد توجه داشته باشند، تأکید کرد.
وی در پایان با اشاره به اهمیت حفظ ارزش‌های فرهنگی و معنوی در کنار پیشرفت‌های علمی  از روان‌پزشکان خواست به تأثیرگذاری عوامل غیرعلمی بر مبانی علمی نیز توجه کنند.
دکتر سیدفرشاد علامه، معاون آموزشی دانشگاه، با اشاره به نقش کلیدی تحقیقات دستیاران روان‌پزشکی، بر لزوم توجه به موضوعاتی چون سلامت روان دانشجویان، کنترل استرس و پرداختن به‌ روش های بهتر مطالعه و آموزش و همچنین استفاده از هوش مصنوعی  در زمینه های مختلف علمی تاکید کرد.
دکتر  محمدرضا صالحی، رئیس دانشکده پزشکی، با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از مشکلات دستیاران با کمک اساتید روانپزشکی قابل حل است گفت: با راهنمایی گروه روانپزشکی می‌توانیم به استانداردسازی روش‌ها و بهبود سلامت روان دستیاران کمک کرده و در نهایت، کیفیت زندگی آن‌ها را ارتقا دهیم.
رئیس دانشکده پزشکی با اشاره به اینکه بیمارستان روزبه بدون تردید معتبرترین و علمی ترین مرکز روانپزشکی کشور است، بر لزوم تقویت نقش این مرکز در حوزه آموزش و پژوهش علوم پزشکی تاکید کرد.
وی افزود: بیمارستان روزبه میتواند به عنوان قطب علمی روانپزشکی کشور شناخته شود تا بتواند در ارتقای سطح دانش و به روز رسانی مهارت‌های متخصصان روانپزشکی کشور نقش پررنگ‌تری ایفا کند.
 
زهرا  حری
تهیه کننده:

زهرا حری

تصاویر