دومین بازی تدارکاتی جام جهانی کوچک

اساتید دانشگاه سانتیاگو دی کمپوستلای اسپانیا به مصاف با تیم مرکز طبی کودکان رفتند

در دومین بازی تدارکاتی جام جهانی کوچک، تیم مرکز طبی کودکان، اساتید دانشگاه سانتیاگو دی کمپوستلای اسپانیا را با نتیجه 6 بر 5 شکست داد.

گالری عکس یک

گالری عکس دو

گالری عکس 3

دومین بازی تدارکاتی تیم مرکز طبی کودکان با پخش سرود ملی اسپانیا و ایران به‌طور رسمی با قضاوت دکتر میرزاآقایان رییس بخش جراحی کودکان 31 فروردین 95 در محوطه مرکز طبی کودکان آغاز شد و نیمه اول با نتیجه پر گل 3 بر 2 به‌پایان رسید.
در تیم اسپانیا، رییس دانشکده پزشکی و اساتید دانشگاه سانتیاگو دی کمپوستلای با جدیت به رقابت با کودکان پرداختند و در نیمه دوم که با سوت صادق درودگر فوتبالیست پیشکسوت همراه بود نتیجه بازی را 5 بر 6 واگذار کردند.
شماری از اساتید اسپانیایی، والدین، کودکان بیمار و اساتید و کارکنان مرکز طبی کودکان نیز تماشاگر این بازی دیدنی بودند.
پروفسور میگل گارسیا گونزالس (Miguel Angel Garcia Gonzalez)مدیر موسسه سلامت دانشگاه سانتیاگو که با شور بسیار با کودکان بازی می‌کرد با اشاره به احساس خوب خود در بازی با کودکان گفت: برای یک پزشک چیزی مهم‌تر از این نیست که بتواند با بیماران خود ارتباط خوبی برقرار کند.
وی افزود: اولین بار نیست که در این‌گونه مسابقات شرکت می‌کنم اما این بازی ویژگی خاص خود را دارد چراکه با کودکان همبازی شده‌ام. هرچند بازی کاملاً جدی است اما خوشحال می‌شوم که آنان پیروز شوند.
در ادامه، رییس دانشکده پزشکی دانشگاه سانتیاگو دی کمپوستلا که با 69 سال سن از دروازه تیم اسپانیا محافظت می‌کرد گفت: نخستین بار است که در چنین مسابقاتی شرکت می‌کنم. این ابتکار جالبی است و امیدوارم خاطره خوشی برای کودکان باقی بماند.
وی افزود: برایم همین کافی است که می‌بینم بچه‌ها خوشحال هستند و بانشاط بازی می‌کنند قطعاً این بازی‌ها درروند بهبودی آنان تأثیرگذار است.
دکتر میرزاآقایان داور نیمه اول مسابقه نیز برگزاری جام جهانی کوچک را موجب افزایش روحیه کودکان دانست و افزود: علم هنوز همه‌چیز را نشناخته است قطعاً این بازی‌ها با ایجاد دلگرمی و افزایش امید به زندگی در کودکان بیمار، باعث بهبود کیفیت زندگی‌شان می‌شود.
رییس بخش جراحی کودکان ابراز امیدواری کرد: برای دوره بعدی مسابقات  تیمی از کودکان 10 ساله بخش خود که یک نوع جراحی برایشان انجام‌شده تشکیل دهد تا با تیم دکتر رضایی به رقابت بپردازند.
دکتر رضایی سرمربی تیم مرکز طبی کودکان، در پایان مسابقه به ارزیابی خود از بازی پرداخت و گفت: هیاتی از اسپانیا به‌منظور بازدید از 5 دانشگاه به تهران آمده‌اند وقتی ایده این بازی با آنان مطرح شد بخشی از آنان برای بازی در این رقابت استقبال کردند و چند تن دیگر به عنوان تماشاگر حاضر شدند.
سرمربی تیم مرکز طبی کودکان، از اینکه مسابقات در سطح بین‌المللی بازی می‌شود ابراز خوشحالی کرد و افزود: امیدوارم بین‌المللی شدن مسابقات باعث شود همزمان این بازی‌ها در چند کشور دنیا برگزار شود.
از نکات جالب این مسابقه حرکات نمایشی مدیر موسسه سلامت دانشگاه سانتیاگو بود که در آخر منجر به دریافت کارت زرد از سوی داور شد.
رییس دانشکده پزشکی این دانشگاه نیز هنگام دفاع از دروازه دچار خراشیدگی کوچک در ناحیه آرنج دست شد و شاید بتوان گفت تنها مصدوم این بازی بود.
خبرنگار: سمیرا کرمی
عکس: مهدی کیهان

سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

2 نظر برای این مقاله وجود دارد

شریفی

شریفی

78/10/11 - 00:00

این چند روز سایت دانشگاه با اخبار و عکس های جذاب جام جهانی حال و هوای دیگری گرفته است. یک حس قشنگ همکاری جمعی و تلاش برای روحیه دادن به کودکان بیمار در همه جای سایت موج می زند که خیلی لذت بخش است و جا دارد به همه دست اندرکاران این برنامه خسته نباشید بگویم. ولی ای کاش جایی هم برای دختران بیمار در این برنامه بود. نمی دانم شاید می شد از آنها به عنوان تماشاچی دعوت کرد یا شرایط طوری بود که آنها هم بزرگان و نام آوران دنیای فوتبال را از نزدیک می دیدند و شاید برنامه های دیگری که به ذهن این حقیر نمی رسد. به هرحال خو

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

78/10/11 - 00:00

خبر و عکسهای این مسابقه تدارکاتی بهتر از مسابقات اصلی کار شده است.

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *