در آیین گرامیداشت روز آمار و برنامه ریزی، بر اهمیت جایگاه آمار در تصمیم‌سازی مدیریت کلان دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید شد

در روز آمار و برنامه‌ریزی و گرامیداشت تلاش همکاران این حوزه، بر اهمیت جایگاه آمار در تصمیم‌سازی‌ مدیریت کلان دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در مراسم یک آبان ۱۴۰۲، دکتر سید احمد رضایی مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه، با تبریک و گرامیداشت این روز به همکاران آمار و برنامه ریزی دانشگاه گفت: نتایج فعالیت های شما در حوزه جمع آوری و انتشار آمار تصمیمات دانشگاه را رقم می زند.
دکتر رضایی با اشاره به اهمیت جایگاه آمار در حوزه های مختلف دانشگاه گفت: آمار، در حوزه های مختلف دانشگاه نقش مهمی دارد از حوزه آموزش و پژوهش گرفته که از موضوعات اصلی دانشگاه است؛ تا حوزه خدمات بهداشت و درمان که گستره وسیعی را شامل می شود و حوزه بین الملل و غذا و دارو که اهمیت بسیاری دارند و در کنار همه اینها حوزه معاونت توسعه با حدود 30 هزار سرمایه انسانی قرار دارد.
مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه، با بیان اینکه هریک از این حوزه ها شاخص ها و اقلام آماری خاص خود را دارند افزود: وقتی از آمار سخن به میان می آید هریک از همکاران در حوزه فعالیت خود نظر تخصصی دارند و کمک می کنند که شاخص ها  ارتقا یابد و فرآیندها از نقطه ای به نقطه دیگر برسد و موجب رشد دانشگاه شود.
دکتر رضایی در پایان سخنان خود یاد همکاران بازنشسته و درگذشته این حوزه را گرامیداشت و گفت: همکاران جوان فعال در این عرصه، اکنون به چهره های باتجربه و گرانبهایی تبدیل شدند و امیدوارم با بکارگیری ابزارها و دانش جدید، در میان مدت، جلوه جدیدی از آمار را در دانشگاه به نمایش بگذارید.

اهمیت آمار در رتبه بندی دانشگاه و اعلام آمادگی روابط عمومی در تولید محتوای رسانه ای این عرصه
در ادامه دکتر ماشاءاله ترابی مدیر روابط‌عمومی دانشگاه، روز آمار و برنامه‌ریزی را فرصتی برای قدردانی از تلاش همکاران این‌حوزه دانست و گفت: آمار یکی از موضوعات مهم و اثرگذار در  رتبه‌بندی بین‌المللی دانشگاه است.
دکتر ترابی با بیان اینکه روابط‌عمومی از همکاری با مدیریت آمار دانشگاه استقبال می‌کند؛ مجموعه برنامه‌های تامز سینا رسانه را معرفی کرد و افزود: تامز مخفف  Tehran University of Medical Science (TUMS)  است و  تاکنون ۱۸ برنامه تامز به منظور معرفی فعالیت‌های همکاران در سطح دانشگاه طراحی شده است.  تامزتک (معرفی فناوری‌ها) و تامز اج (حرکت دانشگاه در مرزهای دانش) و تامز جی سی (معرفی خدمات دانشگاه) جزو برنامه‌هایی است که همکاران حوزه آمار و فناری اطلاعات می‌توانند فعالیت‌های خود را معرفی کنند.
مدیر روابط‌عمومی دانشگاه، تولید برنامه‌های تامز سینا رسانه را مبتنی بر الگوی جهانی دانست و گفت: طراحی برنامه‌های تامز براساس الگویی دانشگاه‌های پیشرفته جهان است و روابط‌عمومی دانشگاه نیز آماده معرفی فعالیت‌های همکاران حوزه‌های مختلف بخصوص همکاران حوزه آمار و فناوری اطلاعات است.

ضرورت همکاری تیمی دو حوزه آمار و فناوری اطلاعات
در ادامه این نشست دکتر علیرضا زرین آرا مشاور آمار دانشگاه  همکاری تیمی دو حوزه آمار و فناوری اطلاعات را ضروری دانست و گفت: افرادی که در زمینه آمار فعالیت دارند بدون حوزه فناوری اطلاعات و رسانه قادر به انتشار آمار نیستند و حوزه فناوری اطلاعات و رسانه نیز بدون آمار، حرف چندانی برای گفتن ندارد؛ بنابراین آمار و فناوری اطلاعات یک تیم هستند که بدون وجود هریک کار دیگری ابتر می ماند.
دکتر زرین آرا در تکمیل سخنان خود افزود: نگرش تیمی به عملکرد حوزه آمار و فناوری اطلاعات سبب می شود از تجربیات بهره مند شویم و به تحقق اهداف دانشگاه کمک کنیم.  
سپس هریک از همکاران فعال عرصه آمار دانشگاه، پیشنهادهای خود را برای ارتقا عملکرد این حوزه بیان کردند.

سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *