راه اندازی دستگاه شتاب دهنده ورسا اچ دی و سی تی سیمولاتور در انستیوکانسر

دکتر قناعتی: با لطف خدا سلسله پیشرفت و بالندگی دانشگاه همچنان ادامه دارد

با راه اندازی شتاب دهنده پیشرفته ورسا اچ دی و سی تی سیمولاتور در انستیوکانسر دانشگاه علوم پزشکی تهران، امکان انجام درمانهای پیشرفته IMRT، IGRT، VMAT، SBRT، SRT، SRS و TBI برای نخستین بار در کشور فراهم شد.

راه اندازی شتاب دهنده ورسا اچ دی و سی تی سیمولاتور دکتر محمد بابایی,دکتر حسین قناعتی,

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در مراسم رونمایی 10 خرداد 1402 از این دستگاه، دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، با خواندن بخشی از سروده «قطعه ای از بهشت، در وصف امام رضا (ع)» بیمارستان امام خمینی(ره) را نیز مرجع درماندگان دانست و گفت: پزشکان، پرستاران، کادر درمان، پشتیبانی و مدیران همه اعضای این حرم هستند و معتقدم در این مرکز به دلیل خدمت به بیماران نیازمند؛ فضای معنوی حاکم است.
رئیس دانشگاه، با اشاره به کاربردهای هوش مصنوعی برای بشریت گفت: تمدن انسان محوری که مبنای غرب بود به سمت جایگزینی هوش مصنوعی می رود درحالی که ما باور دیگری داریم و معتقدیم همه  گره های تفکرات مادی به دست خدا باز می شود. البته این به معنی نفی برنامه ریزی، مدیریت و درایت و دانش نیست و به تعبیر حافظ «راهرو گر صد هنر دارد توکل بایدش».
دکتر قناعتی با اشاره به سرعت پیشرفت ساخت پروژه انستیتوکانسر گفت: سال گذشته ساختمان این مرکز در حد سفت کاری بود و سرعت و دقتی که در پیشرفت پروژه به وجود آمد، نشان می دهد روح معنویت در دانشگاه از ابتدای تاریخ آن تاکنون حاکم بوده و خواهد بود.
رئیس دانشگاه با تاکید براینکه التزام ما این است که پرچم رشد مادی و معنوی دانشگاه را برافراشته نگه داریم گفت: به لطف خدا سلسله پیشرفت و بالندگی دانشگاه همچنان ادامه دارد و فراگیران جوان باید ادامه دهنده راه اساتید بزرگ باشند.
دکتر قناعتی نصب دستگاه شتاب دهنده ورسا اچ دی و سی تی سیمولاتور را موجب افزایش کیفیت درمان و بهره وری و کاهش صدمات ناشی از درمان و لیست انتظار بیماران  دانست و گفت: از آقای مطهری، خانواده گرامی و دیگر خیرین محترمی که به پیشبرد اهداف دانشگاه کمک می کنند تشکر می کنم. هزینه های درمان بیماران در بخش خصوصی بسیار زیاد است و ارایه خدمات با کیفیت در انستیتوکانسر کمک قابل توجهی به این بیماران محسوب می شود.
رئیس دانشگاه با یادآوری رسالت مقدس کادر درمان گفت: اگرچه تعرفه های درمانی به اندازه ای نیست که بتوان خدمت با کیفیت ارایه کرد اما نباید مادیات روند درمان بیماران را دچار اعوجاج کند. با این عملکرد است که  معنویت بر این مجموعه حاکم شده است.
دکتر قناعتی با تاکید براینکه موانع نباید مانع پیشرفت کارها شود افزود: با عملکرد موفق رشته های مختلف شامل رادیولوژی، جراحی، پیوند و داخلی و... دانشگاه به جایگاهی رسیده که اکنون قابل رقابت با مراکز پیشرفته دنیا است.
رئیس دانشگاه در پایان سخنان خود یاری اعضای خانواده دانشگاه را خواستار شد و گفت: همه ما فارغ از رئیس و مرئوسی عضو یک تیم هستیم و هریک مسئولیت خاص خود را داریم و همه کمک کنیم که دانشگاه به روند پیشرفت خود ادامه دهد.
 راه اندازی ورسا اچ دی و سی تی سیمولاتور گشایشی در درمان بیماران مبتلا به سرطان
دکتر سید حسن اینانلو رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی، انستیوکانسر را قدیمی ترین مرکز سرطان کشور دانست که اولین دستگاه کبالت آن از سال 1328 مستقر شده گفت:  قدمت این مرکز و خدماتی که طی این ساله ها به مردم ارایه شده بر هیچکس پوشیده نیست. جراحی های بسیار سنگین و رادیوتراپی و شیمی درمانی سرطان در این مرکز انجام می شودکه بسیار قابل توجه است.
دکتر اینانلو با اشاره به نیاز انستیتو کانسر به تجهیزات پیشرفته گفت: این مرکز سه دستگاه با انرژی پایین و یک دستگاه با انرژی بالا دارد که باتوجه به نیاز بیماران بسیار به رادیوتراپی که حدود 3 هزار و 500 بیمار در سال و حدود 50 تا 40 هزار جلسه رادیوتراپی است شمار بیماران بیش از توان این مرکز و تجهیزات آن است.
رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده به منظور کاهش لیست انتظار بیماران گفت: باوجود اینکه خدمات رادیوتراپی در سه شیفت ارایه می شد. اما لازم بود دستگاه پرانرژی رادیوتراپی برای بیمارانی که تومورهای عمقی و نیاز به درمان های پیشرفته  دارند راه اندازی شود.  خوشبختانه با بکارگیری دستگاه ورسا اچ دی می توانیم صف انتظار بیماران را کوتاه تر و خدمات بهتری را ادامه دهیم.
دکتر اینانلو یکی دیگر از چالش های انستیتوکانسر را کاشت دقیق مواد رادیواکتیو در براکی تراپی دانست و گفت: برای انجام این کار نیاز به دستگاه سی تی سیمولاتور داشتیم و اکنون با راه اندازی این دستگاه گشایش بزرگی در درمان بیماران مجتمع امام خمینی بوجود آمده است.
رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی، با قدردانی از آقای مطهری و مهندس تیموریان به عنوان خیرین متولی پروژه انستیتوکانسر گفت: این مرکز دو بونکر خالی دیگر دارد که امیدواریم با کمک معاونت درمان وزارت بهداشت و هیات امنای ارزی به دستگاه های پیشرفته مجهز شود و بتوانیم خدمت بیشتری را به مردم ارایه دهیم.
دکتر اینانلو در پایان سخنان خود  با اشاره به هزینه هنگفت درمان بیماران مبتلا به سرطان در بخش خصوصی گفت: وظیفه ما در دانشگاه، ایجاد امکانات و به حداقل رساندن صف انتظار بیماران است تا بیماران به محض تشخیص بیماری درمان شوند و استرسی که حتی از خود بیماری کشنده تر است در آنان به حداقل برسد.


سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *