افتتاح بخش های مختلف در بیمارستان کودکان حکیم

دکتر قناعتی: بیمارستان کودکان حکیم، نماد عدالت در قلب منطقه محروم تهران است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در مراسم افتتاح بخش آنژیوگرافی قلب کودکان، بخش تخصصی دندانپزشکی اطفال، آزمایشگاه تخصصی اورژانس، فروشگاه و همچنین کلنگ زنی احداث شعبه داروخانه 13 آبان بیمارستان کودکان حکیم گفت: بیمارستان حکیم نمادی از عدالت و توجه به اقشار محروم جامعه است.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران روز چهارشنبه  6 تیر 1403 با حضور رئیس دانشگاه، بخش آنژیوگرافی قلب کودکان، بخش تخصصی دندانپزشکی اطفال، آزمایشگاه تخصصی اورژانس و فروشگاه، افتتاح و همچنین کلنگ احداث شعبه داروخانه 13 آبان بیمارستان کودکان حکیم زده شد.
دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، در مراسم افتتاح این بخش ها، با ابراز خرسندی از تکمیل موفقیت آمیز پروژه های بیمارستان حکیم گفت: خوشبختانه 70 درصد از پروژه های برنامه 4 ساله دانشگاه، در مدت سه سال تکمیل شده و خلاصه ای از این فعالیتها در کتاب روایت پیشرفت دانشگاه به ثبت رسیده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با تأکید بر نقش اراده و توکل به خدا در مسیر پیشرفت و تعالی افزود: ما می‌توانیم با عزمی راسخ و توکل به خداوند، به هر هدفی که در نظر داریم دست یابیم. نمونه بارز این موضوع، احداث و بهره‌برداری نیت خیرخواهانه بانی بیمارستان کودکان حکیم به عنوان «بیمارستان شگفتی ها» و امکانات رفاهی جانبی آن که نشان‌دهنده اهمیت مدیریت زمان و صرفه‌جویی در هزینه‌ها است.
رئیس دانشگاه به دستاوردهای نظام سلامت پس از انقلاب اشاره کرد و گفت: امید به زندگی در کشورمان از 55 سال به 78 سال افزایش یافته است که این امر نشان‌دهنده رشد و ارتقای نظام سلامت در این سال‌ها است.
وی همچنین از تلاش های آقای مطهری در ساخت و تجهیز بیمارستان کودکان حکیم قدردانی کرد و گفت: این بیمارستان نمادی از عدالت و توجه به اقشار محروم جامعه است.
 دکتر قناعتی در پایان سخنان خود با تأکید بر اهمیت سلامت کودکان، گفت: سلامت کودکان بسیار باارزش‌تر از سلامت بزرگسالان است و حل مشکلات دهان و دندان آنها که با صرف بودجه اندکی امکان‌پذیر است، می‌تواند از بروز بسیاری از بیماری‌ها در آینده پیشگیری کند.
دکتر قناعتی در پایان سخنان خود، با اشاره به معنای زندگی و نقش ایمان در تعالی انسان، به حاضران توصیه کرد که در انجام هر کاری، رضایت خداوند را در نظر داشته باشند.

بیمارستان کودکان حکیم، نمادی از دوراندیشی و تعهد در خدمت به محرومان
در ادامه دکتر خسرو صادق نیت، رئیس بیمارستان کودکان حکیم، به دوراندیشی و هوشمندی در ساخت این بیمارستان در منطقه‌ محروم تهران اشاره کرد و گفت:  این مرکز به‌منظور دسترسی آسان ساکنان  منطقه جنوب تهران به امکانات درمانی راه‌اندازی شده است.
رئیس بیمارستان کودکان حکیم با بیان اینکه بخش‌های آنژیوگرافی، دندانپزشکی و آزمایشگاه تخصصی اورژانس به منظور ارتقای سطح خدمات درمانی به بیماران به مجموعه امکانات این بیمارستان اضافه شده‌اند، گفت: در راستای ارائه خدمات جامع و باکیفیت به مردم، بخش‌های دیالیز و رادیوتراپی اطفال نیز در آینده‌ای نزدیک در این بیمارستان راه‌اندازی می شود.
وی در خصوص احداث شعبه‌ای دیگر از داروخانه 13 آبان گفت: احداث این داروخانه در بیمارستان تحولی در ارائه خدمات دارویی به ساکنان منطقه جنوبی شهر است و امیدواریم با ارائه خدمات تشخیصی و درمانی باکیفیت، بتوانیم گام مثبتی در جهت ارتقای سلامت مردم این منطقه برداریم.

توسعه خدمات دارویی
دکتر محمود بیگلر رئیس مجموعه داروخانه های 13 آبان با اشاره به توسعه داروخانه بیمارستانی وابسته به۱۳ آبان برای ارایه خدمات تخصصی در مجموعه بیمارستان حکیم گفت: امیدوارم با تامین منابع لازم، در کوتاه ترین زمان ممکن عملیات اجرایی احداث داروخانه 13 آبان در بیمارستان کودکان حکیم آغاز شود و به بهره‌برداری برسد.
وی از احداث شعبه‌ دیگری از داروخانه 13 آبان در شهر ری خبر داد و افزود: به منظور تکمیل زنجیره خدمات‌رسانی دارویی و تسهیل دسترسی مردم منطقه جنوب تهران به دارو این طرح با همکاری اوقاف در ساخت داروخانه صورت می گیرد.
دکتر بیگلر  با اشاره به اجرای طرح دارورسان افزود: ارایه خدمات دارو رسان جهت بیماران MS از یکسال پیش شروع و رضایتمندی خوبی در این گروه از بیماران ایجاد کرد و نتایج آن باعث عقد تفاهم نامه بابیمه دی شد که بتوانیم داروهای مورد نیاز جانبازان عزیز بالای۷۰درصد را با رعایت استاندارها درب منزل ارایه نماییم. همچنین ارائه خدمات دارو به بیماران پیوند و صعب العلاج نیز در دستور کار قرار دارد که امیدوارم  با سرعت و دقت در ارائه خدماتمان رضایتمندی بیماران را به همراه داشته باشیم.

زهرا  حری
تهیه کننده:

زهرا حری

فیلم بردار

تصاویر