• تاریخ انتشار : 1401/09/08 - 16:26
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 731
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

آئین گرامیداشت هفته بسیج

دکتر قناعتی: هریک از ما باید سهم خود را در پیشرفت کشور به انجام رسانیم

دکتر قناعتی، امام خمینی(ره) را نماد معرفت در عصر حاضر دانست و تاکید کرد: مدیریت تعارض منافع، برقراری عدالت، شایسته سالاری، برنامه ریزی و مبارزه با فساد از عوامل پیشرفت جوامع محسوب می شود و هریک از ما باید سهم خود را در پیشرفت کشور به انجام رسانیم.

گرامیداشت هفته بسیج

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، بسیج در 5 آذر 1358 به دستور امام راحل پس از تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان همان سال تشکیل و  آئین گرامیداشت هفته بسیج به همت بسیج جامعه پزشکی و اساتید دانشگاه علوم پزشکی تهران، 8 آذر 1401 در تالار ابن سینا برگزار شد.
 
در این نکوداشت، دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به جهان دوقطبی که براساس حکمت خداوند به وجود آمده است گفت: پس از خلقت انسان و مسیری که خداوند براساس حکمت خود برای رشد بشر قرار داده است؛ جهان به دو بخش خیر و شر تقسیم شده و تقابل خیر و شر از زمان هابیل و قابیل تا قیام حضرت مهدی (عج) ادامه دارد.
 
دکتر قناعتی با بیان اینکه محدودیت های بشر، مانع درک بسیاری  از حقایق عالم هستی می شود گفت: از  وقوع بیگ بنگ تاکنون، طول عمر انسان کفایت نکرده که یک قطره از جهان معرفت را درک کند بنابراین در این فرصت کوتاه عمر، باید به گونه ای زندگی کنیم که مفید و موثر باشیم.
 
رئیس دانشگاه قرآن و اهل بیت را موجب سرعت بخشیدن به مسیر الی الله و استفاده درست از فرصت کوتاه زندگی دانست و گفت: این امر با برهان خلف قابل اثبات و لازم است مراتب یقین شامل علم الیقین، عین الیقین و حق الیقین، نه به صورت تئوری بلکه در عمل در وجودمان تجلی یابد.
 
دکتر قناعتی ترس و نگرانی را از موارد شرک به خدا دانست و گفت: هدف از خلقت انسان رسیدن به تعالی است که این در سیره اهل بیت(س) و امیر المومنین (ع) وجود دارد.
 
رئیس دانشگاه، با اشاره به آیه 54 سوره مائده «یا أیّها الّذین آمنوا منْ یرْتدّ منْکمْ عنْ دینه فسوْف یأْتی اللّه بقوْمٍ یحبّهمْ ویحبّونه أذلّةٍ على الْمؤْمنین أعزّةٍ على الْکافرین یجاهدون فی سبیل اللّه ولا یخافون لوْمة لائمٍ ۚ ذٰلک فضْل اللّه یؤْتیه منْ یشاء ۚ واللّه واسعٌ علیمٌ» گفت: وعده خداوند در قرآن پس از قرن ها محقق شد و امام خمینی، بدون هیچ بیم و هراسی، به تنهایی قیام کردند و انقلاب اسلامی را به وجود آوردند. خداوند اگر بخواهد اینگونه به انسان عزت می دهد.
 
دکتر قناعتی با بیان اینکه امام خمینی (ره) در عصر ما یک نماد است گفت: خداوند نشان داد که با یک گل هم بهار می شود و پس از ایشان مقام معظم رهبری نعمتی است که خداوند به ما بخشیده که باید از محضر ایشان نهایت استفاده را ببریم.
 
رئیس دانشگاه، مدیریت تعارض منافع، برقراری عدالت، شایسته سالاری، برنامه ریزی و مبارزه با فساد را از عوامل پیشرفت کشورها دانست و گفت: هر کشوری که در راستای این 5 اصل اقدام کند به پیشرفت و شکوفایی می رسد و هریک از ما باید سهم خود را در رعایت این اصول به انجام رسانیم.
 
دکتر قناعتی با اشاره به ظرفیت های کشور در نظام سلامت گفت: ایران سومین کشور تولیدکننده داروهای گیاهی در جهان است و در زمینه توریسم درمانی خدمات ارزان و با کیفیت بهتری را ارایه می دهد که لازم است از این ظرفیت بیشتر استفاده شود.
 
رئیس دانشگاه در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد با تاسی از قرآن و اهل بیت، راه امام و شهدا را ادامه و مقام معظم رهبری را در اداره کشور یاری دهیم.
در ادامه دکتر محمدصادق کوشکی عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، ریشه تحولات 2 ماه اخیر کشور را بررسی کرد و گفت: قانون مندی فضای مجازی، ترویج کتابخوانی و کار فرهنگی در قالب های جذاب رویکردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

  • گروه خبری : ستاد مرکزی روابط عمومی
  • کد خبر : 222487
سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *