اعزام اولین گروه خادمین سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران به عراق و درمانگاه‌های راه شفا سامرا و کربلای معلی

با حضور دکتر مهدی ابراهیمی مسئول ستاد اربعین دانشگاه علوم پزشکی تهران، اولین گروه کادر درمانی این دانشگاه به کشور عراق برای خدمت رسانی به زائرین حسینی در ایام اربعین به درمانگاه‌های راه شفا در شهرهای کربلای معلی و سامرا اعزام شدند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران ستاد اربعین، اولین کاروان کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران به تعداد ۱۵۵ نفر شامل پزشک، پرستار، دندانپزشک، متخصصان دارویی، منشی پذیرش، تریاژ، خدمات، تیم پشتیبانی و تیم رسانه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ به کشور عراق اعزام شد. 
دکتر مهدی ابراهیمی مسئول ستاد اربعین و معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه در این باره گفت: این کاروان شامل دو گروه هستند و در درمانگاه های شهر کربلای معلی و سامرا فعالیت خود را در راستای خدمت رسانی به زائرین حرم های سید و سالار شهیدان امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل العباس (ع) و حرمین عسکریین آغاز می کنند. 
دکتر ابراهیمی افزود: ستاد اربعین دانشگاه علوم پزشکی تهران سه گروه از کادر درمان را در بازه زمانی یک ماهه و هر ده روز در این درمانگاه مستقر می‌کند تا به زائرین خدمت رسانی کنند و اولین گروه در حال حاضر در درمانگاه‌ها مستقر شده‌اند و تا یک روز بعد از اربعین حسینی در کشور عراق مستقر خواهند بود. 
توضیح اینکه، اولین کاروان به دو گروه تقسیم شده و گروه اول به تعداد ۷۵ نفر از جمله ۱۰ پزشک، ۲۰ پرستار، ۷ دندانپزشک، ۷ متخصص دارویی، ۶ منشی، ۷ نفر نیرو پشتیبانی، ۸ نفر تریاژ، ۳ نفر نیروی خدمات و ۶ نفر تیم رسانه در درمانگاه سامرا و گروه دوم به تعداد ۸۰ نفر: ۱۲ پزشک، ۲۳ پرستار، ۹ متخصص دارویی، ۱۰ نفر نیروی پشتیبانی، ۹ منشی، ۸ تریاژ، ۴ نفر نیروی خدمات، و ۴ نفر تیم رسانه در درمانگاه کربلا معلی خدمت رسانی می‌کنند.

محمد معین افشاری
تهیه کننده:

محمد معین افشاری

تصاویر