اهدای کتاب روایت پیشرفت دانشگاه علوم پزشکی تهران به وزیر بهداشت

دکتر حسین قناعتی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در حاشیه اجلاس روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور در مشهد، کتاب روایت پیشرفت دانشگاه علوم پزشکی تهران را که روایت دستاوردها و افتخارات دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی-درمانی تهران در سال‌های 1400 تا 1403 است، تقدیم دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت کرد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران این کتاب را مرکز تحقیق و توسعه سیاست‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران و روابط عمومی دانشگاه در 484 صفحه تهیه کرده اند که به زودی فایل الکترونیک آن منتشر خواهد شد.

در مقدمه این کتاب آمده است:
سرآغاز کلام
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی تهران در زمره یکی از معتبرترین نهادهای کشور در زمینه تربیت نیروی انسانی، ارائه خدمات سلامت، پژوهش و فناوری و تولید شواهد مرتبط با سلامت است. طی سنوات گذشته، این نهاد علمی در مسیر انجام تعهدات و اهداف بنیادین خود همواره با چالش‌های گوناگون دست به گریبان بوده است‌؛ آنچنان که رشد دانشگاه در عرصه‌های مختلف آموزشی، درمانی، بهداشت، پژوهشی، فرهنگی و ...  در پی شیوع همه‌گیری کووید-19 و تغییر اولویت‌ها با چالش روبرو شد.
با این وجود، پس از فائق آمدن بر اصلی‌ترین بحران نظام سلامت کشور در دهه اخیر، رشد پویا و همه‌جانبه دانشگاه مجددا به یک مطالبه برحق عمومی تبدیل شده است. از این رو طی سالیان اخیر، دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن پایبندی به اصول و ارزش‌های اساسی با عزم و اراده‌ای راسخ‌تر به‌عنوان یک نهاد قدرتمند و فعال در جهت بهبود سلامت و رفاه عمومی تا رسیدن به اهداف والا و آرمانی خود کوشیده است.
کارنامه عملکرد دانشگاه در سایه حمایت دانشمندان و پژوهشگران حکیم، اندیشمند و متعهد تابعه خود و پشتوانه و سبقه تاریخی این نهاد از منظر علمی و اجتماعی سرشار از دستاوردهای ممتاز و درخشان بوده و پیشرفت و توسعه در این مجموعه به شکلی متوازن و همه‌جانبه در تمامی ابعاد ملی و فراملی رخ داده است. به لطف یکایک این اقدامات و دستاوردها گام‌های مستحکم و مستمری در مسیر تحقق عدالت، پوشش همگانی سلامت، پاسخگویی و مسئولیت‌‌پذیری اجتماعی، خلق ثروت و گسترش مرزهای دانش و فناوری طی شده است. امید است که این روزهای پر فروغ و اخبار امیدوارکننده استمرار داشته باشند و مسیر تعالی و بهره‌وری دانشگاه در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی را بیش از پیش هموار سازند.
فارغ از کامیابی‌های گوناگون دانشگاه از نظر بهبود شیوه‌های خدمت‌رسانی، سازوکارهای آموزشی و تعیین تکلیف و سامان بخشیدن به پروژه‌های متعدد عمرانی و رفاهی، توفیق در کاستن از آلام تک تک بیماران دستاوردی ثمین و خاص از نظر دنیوی و اخروی است. در نگاه من، لبخندهای آینده یک کودک رهاشده در خیابان که در مرکز طبی کودکان مورد مراقبت قرار گرفت و با حال خوب ترخیص شد، دستاوردی درخشان و غرورآمیز و مصداق بارز خدمت به جامعه است چراکه حکایت از تعهد والای مجموعه دانشگاه به اخلاق حرفه‌ای و وجدان کاری در رسیدگی به آسیب‌پذیریترین و بی‌دفاع‌ترین بیماران دارد.
نیمه پنهان افتخارات و دستاوردهای متعدد این دانشگاه، داستان‌های ستودنی رشادت‌ها، ایثار و نوع‌دوستی کادر سلامت و پشتیبانان آن‌ها در مسیر حفظ و بهبود سلامت جامعه و گسترش مرزهای علم و دانش است. امروز می‌توانم بر خود ببالم و مدعی شوم که دانشگاه علوم پزشکی تهران، تنها یک دانشگاه نیست، بلکه خانواده‌ای بزرگ است با یک هدف مشترک مبنی بر سلامتی و رفاه انسان‌ها. از این رو در پایان، از همت و تعهد تک‌تک اعضای این خانواده که در خلق، ثبت و انتشار این دستاوردها و افتخارات ایفاگر نقش بوده‌اند؛ صمیمانه قدردانی می‌کنم.
باور دارم که توفیق روزافزون دانشگاه علوم پزشکی تهران در پیشبرد و تحقق اهداف نظام سلامت و حرکت در مسیر پیشرفت و تعالی در گرو همکاری و همدلی صمیمانه و مستمر این گرامیان است.
 دکتر حسین قناعتی
رئیس دانشگاه    



مهدی  گلپایگانی
تهیه کننده:

مهدی گلپایگانی